Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK (Generelt)

af Tonny Brandt Andersen, 31/8 2015, 21:16 (3132 dage siden)

Jeg var en tur ude for at fotografere det gule palæ, og fik også dette ret dårlige foto, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Hvad er det jeg har fanget gennem trådhegnet til CVK med min telelinse.

[image]

[image]

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af Niels Munch, 31/8 2015, 21:47 (3132 dage siden) @ Tonny Andersen

Fotos af vognen ved OHJ her.

M.v.h.
Niels

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af Kaspertog ⌂, Næstved, 31/8 2015, 21:51 (3132 dage siden) @ Niels Munch

Her er et billede af DSB Bhs 823 fra d. 24/6-15

[image]

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

Avatar

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/9 2015, 15:55 (3132 dage siden) @ Kaspertog

10. marts 2013 tog jeg dette billede:
[image]
og jeg troede egentlig den var skrottet ved "Den store oprydning". Nu ved jeg ikke om den efterhånden bare er en tom asbestholdig skal, men jeg har nu altid ment at det var lidt en skam hvis ingen af styrevognene til MO'erne blev bevaret - bl.a. fordi kombinationen MO + Bhs giver lige godt plads til 100 personer - et ganske brugbart antal til private (firma)særtogsarrangementer. Desuden var det vel en kombination der sås en hel del rundt omkring, ikke mindst i Nordsjælland, så der er bestemt også ferrovialhistoriske (!! :-) ) grunde til at den bevares.

OK - nu lader det så alligevel til at museet har vist lidt nåde for denne vogn. Lad os håbe eksekveringen af dødsdommen ikke bare er udsat.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af gaest, 1/9 2015, 17:55 (3132 dage siden) @ Kaspertog

Her er et billede af DSB Bhs 823 fra d. 24/6-15

[image]

Mvh Kasper Pedersen

Det ser ud til at den står på samme spor som hvor Tonny har fotograferet den for nyligt?

Den står med banerømmerne så de næsten rører skinnerne fordi den ene bogie er hoppet i ballasten, på et spor der ellers ser ret nyt ud.

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af Lue, 1/9 2015, 11:52 (3132 dage siden) @ Thomas Hauerslev

Findes der ingen indvendige billeder af vognene ???????

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af Lue., 1/9 2015, 15:11 (3132 dage siden) @ Thomas Hauerslev

Fin side, men ikke mange billeder fra selve styrevognens indre, førerrum m.m.

DSB Bhs 823 fotograferet på CVK (5 billeder)

af Rask Ingemann Lambertsen, 1/9 2015, 21:23 (3131 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Jeg kan godt forstå, du ikke lige kunne finde ud af, hvad du fik i kassen. Den 22/03-2014 tog jeg dette billede fra den nordvestlige gren af Otto Busses Vej:
[image]

Billedet blev arkiveret under "materiel/ukendt". Den 26/06-2015 var jeg på udflugt ad den sydøstlige gren af Otto Busses Vej for at se om jeg kunne få et par billeder af ME 1507. Jeg tog også disse fire billeder:
[image][image][image][image]

Helt klart den samme vogn, men jeg blev ikke klogere på, hvilken vogn. Jeg har ikke fundet noget, der ligner en litrering på den vogn, men med den nye viden om, at det er en styrevogn, og at der er blevet skrevet spalte op og spalte ned om styrevogne litra Bhs, var det bare at bruge forummets søgefunktion, og der var gevinst. Ved hjælp af Allan Støvring-Nielsens billeder lykkedes det mig at identificere vognen som DSB Bhs 823.

Og ja, det ser dumt ud, at vognen holder med den ene boggie "på gulvet" på et spor, der ser ud som om, det kun er lagt for netop denne vogns skyld.

ME 1507 holdt i øvrigt til højre rundt om hjørnet set fra bagenden Bhs 823.

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

MZ 1430 og ME 1502

af Tonny Brandt Andersen ⌂, 1/9 2015, 23:19 (3131 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Det var da en dejlig masse kommentarer. Jeg kan godt husket at jeg har set nogle af billederne før, blandt andet dem med MX 1021.

Jeg var også lige en smut forbi 1507, og fik også et billede af 1430 og 1502, som efterhånden er ret overmalede.

[image]

MZ 1430 og ME 1502

af Lue., 2/9 2015, 01:23 (3131 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Kunne nu stadig godt tænke mig at se billeder af vognens indre. Og forøvrigt hvad er planen med vognen skal den bevares/renoveres en gang i fremtiden??????

MZ 1430 og ME 1502

af glade-koege ⌂, køge, 2/9 2015, 08:17 (3131 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Ja er trist at se på.. hvis planen er de bare skal holde ud burde man smide noget tildækning over dem indtil man kender fremtiden, ville trods alt se pænere ud end det gør nu.. er sørgeligt at se på..

MZ 1430 og ME 1502

af Børge Sundahl, 25/8 2016, 16:17 (2773 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

MZ 1430 står den stadig på Gb Mdt?

Børge

DSB Bhs 823 fotograferet på CVK (5 billeder)

af Allan Støvring-Nielsen, 2/9 2015, 01:43 (3131 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Og ja, det ser dumt ud, at vognen holder med den ene boggie "på gulvet" på et spor, der ser ud som om, det kun er lagt for netop denne vogns skyld.

Vognen anvendes af hjælpevognstjenesten som øvelses objekt. Nok derfor den er "på gulvet".

Der er ingen planer om bevaring! Museet har overdraget den til hjælpevognen.

mvh, Allan

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af ozzie, 2/9 2015, 18:32 (3131 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Jeg var en tur ude for at fotografere det gule palæ, og fik også dette ret dårlige foto, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Hvad er det jeg har fanget gennem trådhegnet til CVK med min telelinse.

[image]

[image]

[image]

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af Lue., 2/9 2015, 21:13 (3130 dage siden) @ ozzie

Stadig ikke nogen indvendige billeder af vognen.

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af Flemming Jakielaki, 2/9 2015, 21:40 (3130 dage siden) @ Lue.

Stadig ikke nogen indvendige billeder af vognen.

Får du nok heller ikke. Vognen var ryddet allerede ved prøvekørslerne i Vigerslev. Da der på et
tidspunkt var planer om at restaurere vognen, ville man bruge sæde grupper fra en AS fra S-banen. De havde jo fået nye sæder da de blev ændret til FS. Det var de sæder der lignede mest. De oprindelige var længst skrottede. Førerrummet var også ryddet ifm med MX-MY kørslerne. Men man havde Mo udstyret på lager.

Flemming J

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK

af William, 12/3 2016, 17:18 (2939 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Jeg var en tur ude for at fotografere det gule palæ, og fik også dette ret dårlige foto, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Hvad er det jeg har fanget gennem trådhegnet til CVK med min telelinse.

[image]

[image]

jeg tror det er Bhs 823

Lokomotivfabrikker

Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak