Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Århus letbane (Generelt)

af keld ⌂, Malling, 28/9 2015, 20:52 (3131 dage siden)

[image]Arbejdet med forandringen af Odderbanen til Århus letbane er i fuld gang. Her ved Mølleparken er nogle banearbejdere i færd med at tage jordprøver, der hvor køreledningsmasterne skal i jorden.

M.v.h.
Keld Zumbach

Århus letbane

af Erling Pedersen, 29/9 2015, 12:29 (3131 dage siden) @ keld

Ja når jeg hører om Letbaner, klinger det hult.

Der havde været fornuft i at have beholdt flere af Danmarks mange privatbaner, men det kunne ingen se dengang, og ikke afskaffet sporvognene i København, Odense og Århus, men så opfinder vi da bare hjulet igen og smider milliarder ud engang til !!!

Ja bliver vi nogensinde klogere, jeg tror det ikke, vi vælger jo aldrig en der er klogere end os selv som politiker vel !

Hilsen Erling ;-)

aalborg letbane død?

af mss-logoff, 30/9 2015, 10:39 (3130 dage siden) @ glade-koege

Det er (endnu) en trist nyhed.

Man må sige at Venstre endnu engang understreger at de er bilisternes parti og den kollektive transports værste mareridt...

Når det er sagt, håber jeg at Aalborg med de forhåndenværende midler kan få gennemført en BRT opgradering på ruten i stedet. Det vil om ikke andet være et godt første skridt for en evt. senere opgradering til letbane.
Det forudsætter dog at regeringen ikke pelser kommunerne totalt i de kommende år..!

Her i København er udviklingen desværre blevet sat i stå. Endelig var der udsigt til at man ville udvikle på letbane eller BRT indenfor kommunegrænsen, men det sker så ikke før der atter er en Socialdemokratisk ledet regering.

Mvh MSS

aalborg letbane død?

af Fysikeren, 30/9 2015, 11:03 (3130 dage siden) @ mss-logoff

Aalborg Letbane er en del af en forligskreds, der vist har 105 mandater bag sig efter det seneste valg. Så hvis Venstre skal have dette gennemført, skal nogle fra forliget springe fra det, som jeg forstår den parlamentariske situation.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak