Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny direktør for Banedanmark

af Nordexpress, 19/11 2015, 10:56 (3080 dage siden) @ Gæst 20

Ja, det kunne være en begrundelse. Men har der overhovedet været åbent stillingsopslag?

Uden noget som helst kendskab til de faktiske forhold kunne man dog også tænke sig:

1) Ringsted-Rødby og Femernudbygningen omfatter meget samarbejde mellem Vejdirektoratet og Banedanmark
2) I Sverige er begge organisationer lagt sammen under en fælles øverste ledelse, et enheds-verk.
3) Vejdirektoratet har en lang tradition for at være professionel.
4) Manden kunne tænkes at være dygtig - Vejdirektoratet afleverer vel projekter før tid
5) At sætte en effektiv motorvejsmand i spidsen for jernbaneudbygningen bør da glæde dette forums deltagere;-)

Ny direktør for Banedanmark

af UTJ, 19/11 2015, 11:16 (3079 dage siden) @ Nordexpress

Ja, det kunne være en begrundelse. Men har der overhovedet været åbent stillingsopslag?

Uden noget som helst kendskab til de faktiske forhold kunne man dog også tænke sig:

1) Ringsted-Rødby og Femernudbygningen omfatter meget samarbejde mellem Vejdirektoratet og Banedanmark
2) I Sverige er begge organisationer lagt sammen under en fælles øverste ledelse, et enheds-verk.
3) Vejdirektoratet har en lang tradition for at være professionel.
4) Manden kunne tænkes at være dygtig - Vejdirektoratet afleverer vel projekter før tid
5) At sætte en effektiv motorvejsmand i spidsen for jernbaneudbygningen bør da glæde dette forums deltagere;-)

Per Jacobsen er dygtig. Måske forsigtig i sin tilgang, men også en person som kan kommunikere med det politiske system. Hvis han placerer et godt hold omkring sig bliver han god for Banedanmark. By the way så er PJ meget "jernbane-agtig" trods turen i VD. PJ stod bag Bdk's genopretning i 2006 som med succes fik rettet op på bevillingerne.

Ny direktør for Banedanmark

af Gæst 21, 19/11 2015, 11:29 (3079 dage siden) @ Gæst 20

Så blev der udpeget en "ny" Direktør for Banedanmark!

http://www.trm.dk/da/nyheder/2015/per-jacobsen-ny-direktoer-for-banedanmark

Som de kan ses af cv så strammer ministeriet grebet om Banedanmark, manden er "en del af systemet".

Det er godt nok gået hurtigt. Det er ikke mere end et par dage side at offentligheden fik at vide, at Jesper Hansen ikke skulle fortsætte ud over sin nuværende kontraktperiode!

Det må have været forberedt et stykke tid! Nu må se hvordan sagen udviklers sig. Hvem skal f. eks. være direktør for Vejdirektoratet? Måske samme Per Jacobsen?!

Javel (eller jaså) herr minister :-D ;-)

Ny direktør for Banedanmark

af Værkføreren, 19/11 2015, 17:43 (3079 dage siden) @ Gæst 21

Det er godt nok gået hurtigt. Det er ikke mere end et par dage side at offentligheden fik at vide, at Jesper Hansen ikke skulle fortsætte ud over sin nuværende kontraktperiode!

Manden stopper som 63 årig ved udløbet af sin åremålsansættelse - vel ikke andet end udtryk for rettidig omhu.

Ny direktør for Banedanmark

af Gæst1, 19/11 2015, 18:26 (3079 dage siden) @ Værkføreren

Manden stopper som 63 årig ved udløbet af sin åremålsansættelse - vel ikke andet end udtryk for rettidig omhu.

Kære værkfører. Din naivitet er charmerende. Men der er ingen (som i ingen) med blot en smule indsigt i sagerne, der betvivler at denne rettidige omhu nok mere er udtryk for ministerens utilfredshed...herunder ganske specifikt med Banedanmarks Signalprogram.

Ny direktør for Banedanmark

af Gæsten, 19/11 2015, 18:42 (3079 dage siden) @ Gæst1

Manden stopper som 63 årig ved udløbet af sin åremålsansættelse - vel ikke andet end udtryk for rettidig omhu.


Kære værkfører. Din naivitet er charmerende. Men der er ingen (som i ingen) med blot en smule indsigt i sagerne, der betvivler at denne rettidige omhu nok mere er udtryk for ministerens utilfredshed...herunder ganske specifikt med Banedanmarks Signalprogram.


Helt klart. Ingen direktør ( og det gælder alle de tre, der standser) ville gå frivilligt, hvis der var udsigt til, at han kunne kalde Signalprogrammets succes for sin.

Ny direktør for Banedanmark

af Jens A, 19/11 2015, 19:57 (3079 dage siden) @ Gæsten

Øh, hvilken succes?

Ny direktør for Banedanmark

af Gæsten, 19/11 2015, 20:18 (3079 dage siden) @ Jens A

Øh, hvilken succes?


Nej, det er jo netop min pointe, hvis du nu lige tænker efter og læser set jeg skriver. HVIS der havde været en succes på vej, ville de tre direktører være blevet.

Ny direktør for Banedanmark

af Gæst3, 19/11 2015, 22:30 (3079 dage siden) @ Gæsten

Øh, hvilken succes?


Nej, det er jo netop min pointe, hvis du nu lige tænker efter og læser set jeg skriver. HVIS der havde været en succes på vej, ville de tre direktører være blevet.


Hvis de havde fået lov

Ny direktør for Banedanmark

af Krabsen @, 20/11 2015, 08:52 (3079 dage siden) @ Gæst3

Her gik man og troede, at bolværksmatros var et uddøende erhverv..

Det må til fulde siges at være modbevist i denne tråd. :-(

Ny direktør for Banedanmark

af steenth, 19/11 2015, 23:42 (3079 dage siden) @ Gæsten

Øh, hvilken succes?


Nej, det er jo netop min pointe, hvis du nu lige tænker efter og læser set jeg skriver. HVIS der havde været en succes på vej, ville de tre direktører være blevet.

Det er mere sandsynlig at de vidste at Jesper Hansen stopper og ikke stå i vejen for at den nye sætter sit eget hold. Og signal har problemer. Men af sådan et projekts omfang er det i småtingsafdelingen.

Ny direktør for Banedanmark

af Værkføreren, 19/11 2015, 23:13 (3079 dage siden) @ Gæst1

Manden stopper som 63 årig ved udløbet af sin åremålsansættelse - vel ikke andet end udtryk for rettidig omhu.


Kære værkfører. Din naivitet er charmerende. Men der er ingen (som i ingen) med blot en smule indsigt i sagerne, der betvivler at denne rettidige omhu nok mere er udtryk for ministerens utilfredshed...herunder ganske specifikt med Banedanmarks Signalprogram.

Tak tak. Den rettidige omhu gik på at man vel har vidst længe at han ikke ville fortsætte så derfor har man haft en ny mand klar i kulissen. Men det kan da godt være at det også er rettidig omhu at han ikke lige nupper et par år mere.

Ny direktør for Banedanmark

af Gæst3, 20/11 2015, 06:44 (3079 dage siden) @ Værkføreren

Tak tak. Den rettidige omhu gik på at man vel har vidst længe at han ikke ville fortsætte så derfor har man haft en ny mand klar i kulissen. Men det kan da godt være at det også er rettidig omhu at han ikke lige nupper et par år mere.

OK, du må kende sagen helt indefra, siden du ved (vi taler ikke om at gisne) at man (hvem "man" så end er) længe har vidst, at han ikke havde planer om at fortsætte ud over kontraktperioden.
At andre så siger noget andet, skal du ikke tage dig af. Det er blot nogle uvidende arroganter.

Ny direktør for Banedanmark

af Gæst3, 20/11 2015, 07:03 (3079 dage siden) @ Gæst3

Det er blot nogle uvidende arroganter.

Vælg selv:
Arrogante uvidende eller uvidende ignoranter

;-) :-)

Ny direktør for Banedanmark

af Værkføreren, 20/11 2015, 08:11 (3079 dage siden) @ Gæst3

Tak tak. Den rettidige omhu gik på at man vel har vidst længe at han ikke ville fortsætte så derfor har man haft en ny mand klar i kulissen. Men det kan da godt være at det også er rettidig omhu at han ikke lige nupper et par år mere.

OK, du må kende sagen helt indefra, siden du ved (vi taler ikke om at gisne) at man (hvem "man" så end er) længe har vidst, at han ikke havde planer om at fortsætte ud over kontraktperioden.
At andre så siger noget andet, skal du ikke tage dig af. Det er blot nogle uvidende arroganter.

Næ, det gør jeg ikke, men jeg forventer da at ministeriet for ca. et halvt år siden har haft en snak med den nu afgående direktør hvad hans planer var ved nuværende åremålsansættelses ophør. Der har han så meddelt at han ikke ønsker at fortsætte. Den slags går man ikke ud i hverken pressen eller internt med, men man vil i ministeriet begynde at finde ud af hvad der så skal ske.
Og nej, det er gisninger baseret på mange års virke i det private erhvervsliv.

Ny direktør for Banedanmark

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 20/11 2015, 09:49 (3079 dage siden) @ Gæst3

At andre så siger noget andet, skal du ikke tage dig af. Det er blot nogle uvidende arroganter.

Du mener formentlig "uvidende ignoranter".

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Ny direktør for Banedanmark

af bl, Greve, 20/11 2015, 10:11 (3079 dage siden) @ Erik Olsen

"Uvidende ignoranter" er dobbeltkonfekt. "Uvidende arrogante(r) giver vel et eller andet sted mening?

--
Bjarne Larsen
moderator
[image]

Ny direktør for Banedanmark

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 20/11 2015, 10:53 (3079 dage siden) @ bl

"Uvidende ignoranter" er dobbeltkonfekt. "Uvidende arrogante(r) giver vel et eller andet sted mening?

Jeg kendte blot ikke "arrogant" som navneord. Ordet findes ikke i retskrivningsordbogen.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Ny direktør for Banedanmark

af bl, Greve, 20/11 2015, 14:08 (3078 dage siden) @ Erik Olsen

Men det står da her. Og jeg var da helt overbevist om, at det var et ord, der var dig velkendt?

--
Bjarne Larsen
moderator
[image]

Ny direktør for Banedanmark

af Niels Munch, 20/11 2015, 14:27 (3078 dage siden) @ bl

Men det står da her. Og jeg var da helt overbevist om, at det var et ord, der var dig velkendt?

Nu bør du vogte din sti, herr moderator; og i den egenskab forventes du da at kunne kende forskel på tillægsord og navneord?

V.h.
Niels

Ny direktør for Banedanmark

af bl, Greve, 20/11 2015, 14:33 (3078 dage siden) @ Niels Munch

Jovist, selvom navneordsafledningen ligger ligefor og vel derfor alligevel gøre det oprindelige indlæg forståeligt.

--
Bjarne Larsen
moderator
[image]

Ny direktør for Banedanmark

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 20/11 2015, 16:32 (3078 dage siden) @ bl

Jovist, selvom navneordsafledningen ligger ligefor og vel derfor alligevel gøre det oprindelige indlæg forståeligt.

Hvorefter vi kan konstatere at navneordet "arrogant" ikke findes, kun tillægsordet.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Ny direktør for Banedanmark

af bl, Greve, 20/11 2015, 16:57 (3078 dage siden) @ Erik Olsen

Og det afledte "arrogance".

--
Bjarne Larsen
moderator
[image]

Avatar

Ny direktør for Banedanmark

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/11 2015, 09:03 (3079 dage siden) @ Gæst 20

Det undrer mig, at stillingen ikke har været i opslag. Jeg troede, at der var en aftale mellem de faglige organisationer (DJØF?) og Personalestyrelsen (nu Moderniseringsstyrelsen?) om, at slige stillinger skulle i opslag for at sikre så bredt et ansøgerfelt som muligt.

I "gamle dage" omgik man fra tid til anden - og af den ene grund eller den anden - kravet om opslag, ved kun at slå stillingen op i Statstidende - så var den i offentligt opslag, men ingen så den og dem der så den, vidste at "der var navn på" og at det var nytteløst at søge stillingen.

I dette tilfælde har stillingen som direktør for Banedanmark ikke været slået op i Statstidende - jeg kan i hvert fald ikke finde den. Spørgsmålet er så, om den har været slået op i dagspressen, uden at "vi" har set det?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Ny direktør for Banedanmark

af esni, Frederikssund, 20/11 2015, 16:48 (3078 dage siden) @ EH6762

Idag kan de kan nøjes med et opslag på denne side:

http://www.job-i-staten.dk/

Der er ikke historik på hjemmesiden.

Vh

Kristian

Hvis, det som det blev foreslået i et af de andre indlæg i tråden, var besluttet for 6 måneder siden, at direktøren ikke skulle fortsætte, så har opslaget på job-i-staten været bragt for lang tid siden - hvis det har været bragt.

Toplederskifte sker ofte diskret indtil de er en kendsgerning.

Direktør i Banedanmark politianmeldt for embedsmisbrug

af UTJ, 26/11 2015, 01:59 (3073 dage siden) @ Richard Bruns

Jf Ingenøren: http://ing.dk/artikel/banedanmark-direktoer-sigtet-embedsmisbrug-180469

Ja, det bliver spændende at se om der er forbindelse mellem de tre fratrædelser og denne sag. At dømme fra artiklens ordlyd er der her tale om en person som har båret sig ualmindeligt dumt ad. Men også meget dumt af Banedanmark ikke straks melder ud af den slags adfærd ikke tolereres. Det er ekstrem dårlig håndtering. I stedet dækker man sig ind under at der er en personalesag. Personalesager betyder nemlig ikke at man ikke kan udtale sig generelt om sin virksomheds politik. Det er det letteste i verden at melde generelt ud at den slags ikke er virksomhedens politik og at det vil blive undersøgt. Det sidste er Banedanmark også tavs om.

Jeg har lidt for mig at jernbanebranchen er for lille med for mange "nære venner". Det koster dyrt for skatteyderne og de entreprenører (læs: operatører, entreprenører og andre nyudviklere) som gerne vil ind og konkurrere.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak