Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanekalender 2016 (Generelt)

af Bent Olsen, 21/11 2015, 14:35 (3076 dage siden)

Hej. Jeg søger en jernbanekalender (vægkalender 30x40 cm.) for 2016. Nogen af de kloge som ved om der findes noget om danske (tyske) jernbaner. Jeg har kun haft den fra Djk, men måske findes der andet?
Mvh Bent ;-)

Jernbanekalender 2016

af Johnni, 21/11 2015, 22:38 (3076 dage siden) @ Niels Munch

www.nohab-gm.de har en kalender på forsiden. Den indeholder flere danske fotos.

Johnni

Jernbanekalender 2016

af Hans Morten Tamnes, Sandefjord, Norge, 22/11 2015, 15:22 (3075 dage siden) @ Niels Munch

Som forlagssjef i Norsk Jernbaneklubb - Forlaget, benytter jeg anledningen til å bidra med litt flere opplysninger om vår kalender.

Når det gjelder Norsk Jernbanekalender, er det verdt å merke seg at den har A4-format for forsendelse, når den henger på veggen er den stående i A3-format. Den gjelder i 16 måneder, fra september året før, og er i salg fra siste halvdel av juni. Nedenfor vises forsiden på den nyeste kalenderen:


[image]


Her er flere opplysninger om Norsk Jernbanekalender, deriblant bilde av kalenderens bakside som viser samtlige hovedbilder, og andre utgivelser fra Norsk Jernbaneklubb - Forlaget.


Vennlig hilsen
Hans Morten Tamnes
Kalenderpusher

Jernbanekalender 2016

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 22/11 2015, 13:06 (3075 dage siden) @ Bent Olsen

Man kan her jo også nævne Sporvognskalenderen fra Sporvejshistorisk Selskskab, det har da noget med skinner at gøre. Det er også en rigtig god kalender.

Mvh
Claus

--
[image]

DSB MO1840
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak