Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mon AnsaldoBreda får del i kontrakten? Nej

af Nordexpress, 9/2 2016, 21:09 (2998 dage siden) @ Lars
redigeret af Nordexpress, 9/2 2016, 21:21

Det er formentlig en vits, men hvis du fulgte med her på forummet, ville du være klar over, at Ansaldo Breda ikke længere eksisterer som det tidligere firma, og så falder vittigheden ligesom til jorden, ikke sandt?

De vigtigste tekniske ordførende på rullende materielsiden er Bombardier, Hitachi og Alstom.

Man kunne også tænke sig, at det er skinnenettet i Iran, der trænger til lidt vedligeholdelse, planlægning og udbygning, og at man har brug for lidt rådgivning om anlægning af højhastighedsstrækninger.

5,6 bn $ railway deal

Det er nok Euro trods alt, men en amerikansk artikel. Se også det udmærkede landkort.

Mon AnsaldoBreda får del i kontrakten?

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 9/2 2016, 21:23 (2998 dage siden) @ Lars

italien-skal-udvikle-irans-statsbaner

Måske en forretningsmæssig mulighed for DSB af dimensioner.

Iran er jo en kendt aftager af jernbanemateriel fra DSB, så hvorfor ikke forsætte med at sende IC4 den samme vej. Man må derudover formode, at de Italienske rådgivere også vil synes om ideen med Italiens produceret jernbanemateriel til sin nye kunde.

Sæt i gang !!

Mon AnsaldoBreda får del i kontrakten?

af Nordexpress, 9/2 2016, 21:30 (2998 dage siden) @ Henrik Hansen

Glimrende forslag, omend alt hvad iranerne nu har skrevet under på af fly- og jernbaneaftaler finansieres af franske og italienske eksportkreditter. Ligesom god gammeldags ulandshjælp.

Men en kvik jurist burde kunne gøre IC-4 flåden til et aktiv og dermed til et lån, som iranerne burde betale tilbage på. Så ville der være idé i forslaget.

Nu betyder lynet på landkortet jo så at der udbygges til elektrisk drift!

Indsend billeder
Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak