Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen tilslutning i Flensburg længere (Generelt)

af andersj, Aalborg, 12/2 2016, 11:09 (2990 dage siden)

Fra på onsdag kører IC togene fra Flensburg til Aalborg xx:40 istedet for xx:50 pga. paskontrollen. Regionaltoget fra Hamburg ankommer xx:42.
De direkte IC tog fra Hamburg til Aalborg ser ikke ud til at være berørt selvom de kører efter samme køreplan som Flensburg togene.

--
Mvh Anders

Avatar

Eller 51m ventetid i Flensburg

af BoergeOf61, Randers C, 12/2 2016, 11:39 (2990 dage siden) @ andersj

Det må medføre en times længere rejsetid og forbindelse med de langsommere regionaleksprestog med afgang fra Hamburg i ulige timer (fx. 11:43 i stedet for 12:43) og ankomst i minuttal 49.

Eller 51m ventetid i Flensburg

af Nordexpress, 12/2 2016, 18:39 (2990 dage siden) @ BoergeOf61

Så vidt jeg husker er kiosken i Flensburg ikke videre velassorteret med landets jernbanetidsskrifter, desværre. Så må man løbe pladsen uden for rundt et par gange i ventetiden.

Avatar

Eller 51m ventetid i Flensburg

af BoergeOf61, Randers C, 12/2 2016, 20:35 (2990 dage siden) @ Nordexpress

Så vidt jeg husker, er der et udvalg af bøger om bl.a. jernbaner foran kiosken. Desværre kan der ikke betales med kreditkort. Stationen er en anelse mere interessant end fx. Fredericia station. 51 min. ventetid er trods alt bedre end ingen forbindelse.

Eller 51m ventetid i Flensburg

af Georg Schmidt, 12/2 2016, 22:44 (2990 dage siden) @ Nordexpress

I gamle dage brugte vi ventetiden til at kigge på togene.:-D

[image]

Ingen tilslutning i Flensburg længere

af Ullrich Lück, D-Wasbek, 16/2 2016, 21:55 (2986 dage siden) @ andersj

Hej Anders,

jeg kan da ikke finde noget paa DSB's eller DB's hjemmeside. För Schengen har der altid väret dansk gränsepoliti (det hed det hvist dengang) i togene. Det steg paa i Flensborg og gik saa igennem toget indtil dette ankom til Padborg.

Det har tidt väret mange mensker rmed togene. Nordpilen körte om weekenden med et 'Vorzug', bestaaende af tyske 'Silberlinge' helt op til Frederikshavn. Saa det skulle man igennem toget idag, men det skal väre statens opgave at kontrollere i toget lige med kontrollen ved f.ex. motorvejen.

Ullrich

Alligevel tilslutning i Flensburg

af andersj, Aalborg, 16/2 2016, 23:27 (2986 dage siden) @ Ullrich Lück

Hej Anders,

jeg kan da ikke finde noget paa DSB's eller DB's hjemmeside. För Schengen har der altid väret dansk gränsepoliti (det hed det hvist dengang) i togene. Det steg paa i Flensborg og gik saa igennem toget indtil dette ankom til Padborg.

Det har tidt väret mange mensker rmed togene. Nordpilen körte om weekenden med et 'Vorzug', bestaaende af tyske 'Silberlinge' helt op til Frederikshavn. Saa det skulle man igennem toget idag, men det skal väre statens opgave at kontrollere i toget lige med kontrollen ved f.ex. motorvejen.

Ullrich

Nu kan jeg heller ikke finde skrivelsen på dsb.dk længere og rettelserne på Rejseplanen er blevet trukket tilbage igen.

--
Mvh Anders

Alligevel tilslutning i Flensburg

af Ullrich Lück, D-Wasbek, 17/2 2016, 08:23 (2985 dage siden) @ andersj

Hej,

fandt lige paa shz's hjemmeside http://epaper.shz.de/shz/2016/02/17/ft/6/art-0064.html en information om at DSB har trukket disse ändrede köretider tilbage efter mandags mödet af den tysk-danske trafikkommisiion. Man vil nu i dialog med DB Regio og trafikselskabet Nah-sh den 25 februar.

Ullrich

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak