Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kongevognen (Generelt)

af Thuecl, 12/2 2016, 20:06 (2994 dage siden)

I forbindelse med tråden om værelset i U-banen i Berlin læser jeg DSB's beretning om renovering af Hovedbanegården, herunder historierne om de kongeliges ventesal(e). Og så kom jeg til at spekulere over, hvor ofte mon kongevognen egentlig bliver brugt?

Kongevognen

af jmp ⌂, Vejle, 12/2 2016, 20:12 (2994 dage siden) @ Thuecl

hvor ofte mon kongevognen egentlig bliver brugt?


I de senere år typisk Jul, Påske, og en jagtudflugt i november.

Jan

Kongevognen

af Thuecl, 12/2 2016, 20:18 (2994 dage siden) @ jmp

Tak! Oftere end jeg troede... Bliver den kørt som særtog? Det antager jeg, at den gør...

Kongevognen

af Peter Christensen, 12/2 2016, 21:18 (2994 dage siden) @ Thuecl

Tak! Oftere end jeg troede... Bliver den kørt som særtog? Det antager jeg, at den gør...

Jeg ville sq gerne se den hægtet bag en IC4.......Dét ville grænse til majestætsfornærmelse.

Kongevognen

af Brian Væver, København, 12/2 2016, 21:22 (2994 dage siden) @ Peter Christensen

Hvad med at ombygge en IC4 til kongetogsæt ? Eller ville det være majestætsfornærmelse ? ;-) :-D ;-) :-D ;-)

Kongevognen

af gaest, 12/2 2016, 21:38 (2994 dage siden) @ Brian Væver

Hvad med at ombygge en IC4 til kongetogsæt ? Eller ville det være majestætsfornærmelse ? ;-) :-D ;-) :-D ;-)

Gadaffi overlevede ikke at få foræret et IC4 sæt.

Når nu han ikke har brug for sit tog længere kunne man jo hente det til Danmark, men det er formentlig forlængst rippet for alt der kan bæres væk.

Kongevognen

af Gæst, 12/2 2016, 22:23 (2994 dage siden) @ Thuecl

Den kører som særtog

Kongevognen

af Thuecl, 13/2 2016, 09:40 (2994 dage siden) @ Gæst

Tak for alle svarene, både de seriøse og de mere morsomme!

:-) Thue

Kongevognen på TA - ref. tråd om aktindsigt

af Dagens gæst, 13/2 2016, 09:49 (2994 dage siden) @ Gæst

Den kører som særtog


Og det er nok en af de TAer, som der ikke vil blive givet aktindsigt i. Det står direkte på den, at den ikke må udleveres til udenforstående...

...hvilket måske kunne få svage sjæle til at mene, at andre (uden den pågældende tekst) gerne må udleveres... :-)

Kongevognen på TA - ref. tråd om aktindsigt

af OD, Od ⌂, 13/2 2016, 09:54 (2994 dage siden) @ Dagens gæst

Den kører som særtog


Og det er nok en af de TAer, som der ikke vil blive givet aktindsigt i. Det står direkte på den, at den ikke må udleveres til udenforstående...

...hvilket måske kunne få svage sjæle til at mene, at andre (uden den pågældende tekst) gerne må udleveres... :-)


Der står: Rejserne er uofficielle og må ikke offentliggøres for udenforstående.

Altså ikke noget om, at TAerne ikke må udleveres til udenforstående ;-)

Kongevognen på TA - ref. tråd om aktindsigt

af en gæst, 13/2 2016, 10:16 (2994 dage siden) @ OD, Od

Den kører som særtog


Og det er nok en af de TAer, som der ikke vil blive givet aktindsigt i. Det står direkte på den, at den ikke må udleveres til udenforstående...

...hvilket måske kunne få svage sjæle til at mene, at andre (uden den pågældende tekst) gerne må udleveres... :-)

Der står: Rejserne er uofficielle og må ikke offentliggøres for udenforstående.

Altså ikke noget om, at TAerne ikke må udleveres til udenforstående ;-)


Ordet "udleveres" er nok noget som er blvet hængende fra gammel tid (dengang toganmeldelser kun blev udsendt på papir).
De vil sikkert ikke være omfattet af Offentlighedsloven, da oplysninger der indhentes ad denne vej, åbenbart gerne må offentligøøres på nyhedsgrupper som denne, på andre hjemmesider, facebook osv osv. Har blot én fået indsigt i en sag, har alle fået det.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak