Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sidste chance for foto Viborg station (Generelt)

af Thansi, 25/4 2016, 13:54 (2917 dage siden)

Hejsa.

Så er det ved at være sidste chance for et billede af Viborg stationsbygning i sin helhed.

Den lave tilbygning i østenden, samt glasoverdækningen mellem station og rutebilstation står for nedrivning meget snart. (Taxa har fået ny holdeplads fra i dag, så der er plads til nedbrydningen)

Mvh.
Torben

Sidste chance for foto Viborg station

af Thansi, 25/4 2016, 17:05 (2917 dage siden) @ Gæst

Undskyld Hr. Gæst.

Jeg skal fremover nok lade være med at komme med indlæg om ting og sager.

Beklager hvis jeg har stødt nogen.

Mvh.
Torben

Sidste chance for foto Viborg station

af Gæst, 25/4 2016, 21:25 (2916 dage siden) @ Thansi

Undskyld Hr. Gæst.

Jeg skal fremover nok lade være med at komme med indlæg om ting og sager.

Beklager hvis jeg har stødt nogen.

Mvh.
Torben

Hej Torben,
Du har misforstået mit indlæg. Mit svar var blot en henvisning til det, der tidligere er skrevet om Viborg station. Din oplysning om at den østligste del af stationsbygningen fjernes er da helt relevant og støder ikke nogen, tværtimod.

Sidste chance for foto Viborg station

af Thansi, 25/4 2016, 21:38 (2916 dage siden) @ Gæst

Hej Gæst.

Alt forladt

Sidste chance for foto Viborg station

af UTJ, 25/4 2016, 17:05 (2917 dage siden) @ Thansi

Du må gerne være mere præcis for os ganske udenbys ;-)

Sidste chance for foto Viborg station

af Thansi, 25/4 2016, 17:09 (2917 dage siden) @ UTJ

Hej Utj.

Ved ikke om jeg tør!

I forbindelse med at der bygges om i Viborg, så kommer der en ny bro over banen. Denne er meningen at skulle gå igennem mellem stationsbygningen og den bygning der blev opført i forbindelse med flytningen af rutebilstationen for mange år siden.

For at få plads til denne, så er man nød til at fjerne lidt af bygningen. Denne del der fjernes, er en knopskydning i følge lokale eksperter.

Spørg endelig hvis der er mere omkring ombygningen, er meget tæt på i dagligdagen :-)

Du kan få det på privat mail, så vi ikke støder nogen med en gentagelse eller 2 :-)

Mvh.
Torben

Sidste chance for foto Viborg station

af UTJ, 25/4 2016, 17:21 (2917 dage siden) @ Thansi

Selvfølgelig tør du. Gerne med et billede så vi kan se hvor det er. Behøver ikke være fra i dag - så må andre kigge til den anden side ;-)

Avatar

Sidste chance for foto Viborg station (+1 foto)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 25/4 2016, 20:17 (2917 dage siden) @ UTJ

Selvfølgelig tør du. Gerne med et billede så vi kan se hvor det er. Behøver ikke være fra i dag - så må andre kigge til den anden side ;-)


Jeg kan da bringe et billede - som ikke er fra i dag ;-)


[image]"Knoppen" som skal fjernes ses yderst til venstre i billedet. 4. juli 2013 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Sidste chance for foto Viborg station (+1 foto)

af Jan_8800, 26/4 2016, 19:14 (2916 dage siden) @ T. Rithmester

Nu er jeg helt med på hvad der bliver fjernet.
Så bliver caféen lidt mindre, eller lukker han den?

Sidste chance for foto Viborg station

af Niels Munch, 25/4 2016, 17:56 (2917 dage siden) @ Thansi

Hej Torben,

Kom du blot med din opfølgning på sagen her; dine informationer ser jeg på ingen måde som gentagelse af, hvad der har været skrevet i tidligere Viborg-tråde.

M.v.h.
Niels

Sidste chance for foto Viborg station

af Jan_8800, 25/4 2016, 18:26 (2917 dage siden) @ Thansi

Hvor har de så fået holdeplads?

Den lave bygning i østenden?

Kan du ikke vise nogle billeder?

Sidste chance for foto Viborg station

af Thansi, 25/4 2016, 21:35 (2916 dage siden) @ Jan_8800

Hejsa.

Taxa er flyttet hen mellem svømmehallen og cykelparkeringen. De p-pladser (korttids) der var er flyttet over på en del af svømmehallens p-plads.

Den lille tilbygning kan ses på det billede der ligger i tråden nu.

Mvh.

Sidste chance for foto Viborg station

af Thansi, 25/4 2016, 21:39 (2916 dage siden) @ Thansi

Er der nogen der ved hvad den tilbygning blev bygget til i tidernes morgen?

Mvh.
Torben

Sidste chance for foto Viborg station

af Jan_8800, 23/5 2016, 18:28 (2889 dage siden) @ Thansi

Det ser ud til, at de snart går i gang med at nedrive glasoverdækningen ml. stationen og rutebilstationen.
Der er sat afspærring op. Og taxaerne har indtaget deres nye pladser.

Sidste chance for foto Viborg station

af Thansi, 10/5 2016, 21:00 (2902 dage siden) @ Thansi

Godaften.

Her er lige lidt friske billder fra Viborg.

Mvh Torben. ved godt at kvaliteten af billederne ikke er den bedste :-)

[image]

[image]

[image]

[image]

Sidste chance for foto Viborg station

af Finn A, 13/5 2016, 14:44 (2899 dage siden) @ Thansi

Nu der er tale om fotos af Viborg Stationsbygning, så kom jeg i tanke om at jeg har en fotostat (30x45cm) derfra. Jeg har ikke selv plads til at have den hængende.

Hvis du kan fortælle mig hvorfor du gerne vil have den, og du vil hente den (Århus) eller betale portoen for forsendelse, så send mig en mail. :-)

Finn

(Billedet herunder er et dårligt mobilfoto af fotostaten)

[image]

Ombygning Viborg (Sidste chance for foto Viborg station)

af Thansi, 27/5 2016, 19:45 (2885 dage siden) @ Thansi

Godaften.

Her er lige en helt frisk lille billedeserie fra ombygningen i Viborg

Den gamle perrontunnel:
[image]

[image]

[image]

Det nye spor 1:
[image]

Fundament til ny bro og en ensom elevatorskakt:
[image]

Spor 2:
[image]
[image]

Mvh og god weekend

Ombygning Viborg (Sidste chance for foto Viborg station)

af Jan_8800, 29/5 2016, 15:22 (2883 dage siden) @ Thansi
redigeret af MortenLarsen94, 29/5 2016, 20:55

Skal skinnerne fra spor 2 mod Langå flyttes? Kan se på billedet, der er fjernet nogle af dem.

Ombygning Viborg (Sidste chance for foto Viborg station)

af Thansi, 29/5 2016, 15:56 (2883 dage siden) @ Jan_8800

Hej Jan og andre.

Selve spor 2 flyttes ikke, men der laves om på linieføringen i østenden af Viborg.

Prøv at google "banebyen viborg" der kan findes nogle tegninger.

Jan, der ser ud til at du er "Viborgmand", så hvis du har lyst, så kan du kigge ned på stationen (Fc) inden kl. 23 og stille spørgsmål :-)

Mvh.
Torben

Ombygning Viborg (Sidste chance for foto Viborg station)

af Mull, 11/7 2016, 00:17 (2840 dage siden) @ Thansi

Fine lidt uhyggelige billeder af perrontunnelen, men hvornår blev den lukket/dækket til..

Sidste chance for foto Viborg station

af Lue., 11/7 2016, 12:12 (2840 dage siden) @ Thansi

Viborg station februar 2016.
[image]
[image]
[image]

Avatar

Sidste chance for foto Viborg station (+18 fotos)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 13/7 2016, 00:15 (2838 dage siden) @ Thansi

Som Torben (Thansi) tidligere har skrevet, så er den lille sidebygning i østenden af hovedbygningen nu historie.
Jeg havde mandag aften mulighed for at få taget lidt billeder, så her følger en serie på 18 stk.


[image]Billede 1: Sporarbejdet set fra broen i vestenden af Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 2: Sporarbejdet set fra broen i vestenden af Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 3: Aarsleff Rail 70010 "Sanne" i vestenden af Viborg station, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 4: Sporarbejdet set fra broen i vestenden af Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 5: Sporarbejdet set fra broen i vestenden af Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 6: Sporarbejdet set fra broen i vestenden af Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 7: Sporarbejdet set fra broen i vestenden af Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 8: Sporarbejdet set fra broen i vestenden af Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 9: Sporarbejdet set fra nu tidligere perron 1 på Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 10: Sporarbejdet set franu tidligere perron 1 på Viborg station, set i retning mod Struer, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 11: Et kig langs med nu tidligere perron 1 på Viborg station i retning mod Struer, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 12: Sporarbejdet set fra fra tidligere perron 1 på Viborg station, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 13: Den nye øperron på Viborg station set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 14: Elevatortårn i østenden af den nye øprerron, set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 15: Perronventeskur på den nye øperron set i retning mod Langå, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 16: Den lille sidebygning på hovedbygningen er nu fjernet, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 17: Den lille sidebygning på hovedbygningen er nu fjernet, 11. juli 2016 (thr)


[image]Billede 18: Hovedbygningen uden sidebygning set fra gadeside i retning mod Struer, 11. juli 2016 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Nye billeder fra østenden af Viborg station

af Torbe Hansen, 13/7 2016, 17:25 (2838 dage siden) @ T. Rithmester

Hejsa.
Til fortsættelse er her nogle billeder af østenden af stationen:

Stationen set fra øst:
[image]

Mod Rindsholm
[image]

[image]

Indgangssporskifte fra Rindsholm
[image]

Tunnel under banen ved I-signalet fra Rindsholm:
[image]

Sanne er ved at nusse sten på plads under sporet:
[image]

Mvh,
Torben

Avatar

Spor 1 på Viborg station er nu flyttet (+2 fotos)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 27/7 2016, 21:18 (2823 dage siden) @ T. Rithmester

I søndags var jeg en tur forbi Viborg sygehus, momentet blev udnyttet til at tage et billede af Viborg station nu hvor flytningen af spor 1 er fuldført. Spor 1 er dog stadigvæk spærret, så endnu ingen trafik i det.


[image]Vue over Viborg station set fra 13. etage på Viborg sygehus set i retning mod Struer, 24. juli 2016 (thr)


Til sammenligning


[image]Vue over Viborg station set fra 13. etage på Viborg sygehus set i retning mod Struer, 12. september 2009 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Spor 1 på Viborg station er nu flyttet (+2 fotos)

af Jan_8800, 28/7 2016, 16:14 (2823 dage siden) @ T. Rithmester

Gode billeder. Og sjovt at se hvordan der ser ud nu med den nye perron og bro.

Jeg så tidligere i dag, at man er ved at sætte den sidste del af perronbroen op. Og trappen ned til Banegårdspladsen, der så jeg at selve kanterne var sat op. Havde desværre ikke kameraet med.

Så de skal vel snart være færdige?

Avatar

Spor 1 på Viborg station er nu flyttet (+2 fotos)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 29/7 2016, 10:58 (2822 dage siden) @ Jan_8800

Gode billeder. Og sjovt at se hvordan der ser ud nu med den nye perron og bro.

Jeg så tidligere i dag, at man er ved at sætte den sidste del af perronbroen op. Og trappen ned til Banegårdspladsen, der så jeg at selve kanterne var sat op. Havde desværre ikke kameraet med.

Så de skal vel snart være færdige?


Jeg var igen forbi sygehuset i går aftes, da kunne jeg godt se de var godt i gang med gangbroen, samt tilslutningen fra rutebilstationen.
Så de kan ikke være langt fra at være færdige med projekt flytning/ombygning af jernbanen/stationen.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Spor 1 på Viborg station er nu flyttet (+2 fotos)

af Ove Nygaard, 29/7 2016, 12:22 (2822 dage siden) @ T. Rithmester

Hej Thomas!

Der må have været "nogen" med en stor pose penge til det projekt, som skal betjene en pæn, lille mellemstation på strækningen Langå - Struer - resterne af den store "by- og knudestation Viborg". Jernbaneinfrastruktur koster, men bare bevillingen er i orden, så er det ok. Den nye station ser ud til at "matche" regionshospitalet, som formentlig får sine bevillinger fra Region Midtjylland.
Det var sådan lidt "kassetænkning", som jeg skyndsomt forlader med et
"duk og væk"

Bedste hilsener

Ove af Erritsø
en gang i fordums tid tillige infrastrukturforvalter med "beskedne bevillinger";-)

Spor 1 på Viborg station er nu flyttet (+2 fotos)

af Thansi, 25/8 2016, 22:47 (2794 dage siden) @ Ove Nygaard

Godaften.

Nu har man også fjernet alt der var langs stationsbygningen, altså bænke, skraldespande, afgangsplakater, m.v.

Er der nogen herinde der kan give forklaringen på "indfaldet" i muren på begge sider af dørerne ind til forhallen.
[image]


Mvh.
Torben H.

Avatar

Viborg station i dag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/10 2016, 14:38 (2753 dage siden) @ Thansi

[image]

[image]Viborg station 6. oktober 2016 set mod henholdsvis nordvest og sydøst. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak