Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Captrain i Aalborg (Generelt)

af Allan Støvring-Nielsen, 25/4 2016, 20:35 (2922 dage siden)

Hej

For en uge siden var Captrain i Aalborg med 25 vogne læsset med tagplader.

På fredag er det DB Cargo, der skal på Østhavnen med tagplader.

Her er regnen netop startet da MY 1134 og MZ 1425 passerer Gug.

[image]

Og senere i tørvejr, men stadig temmelig skyet afgik maskinerne i omvendt rækkefølge med tomtoget til Padborg.

[image]

mvh, Allan

Captrain i Aalborg

af Gæst9001, 25/4 2016, 20:49 (2922 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Flot billede..
Men tvivler på at indbyggerne i kærby, og specielt dem i børnehaven på enggårdsgade, er så begejstret for lokomotivernes rygepolitik

Captrain i Aalborg

af Allan Støvring-Nielsen, 26/4 2016, 08:11 (2922 dage siden) @ Gæst9001

Flot billede..
Men tvivler på at indbyggerne i kærby, og specielt dem i børnehaven på enggårdsgade, er så begejstret for lokomotivernes rygepolitik

Der var afgang 18.21, så de poderne var forhåbentlig blevet hentet! :)

Allan

Captrain i Aalborg

af Gæsten, 26/4 2016, 08:25 (2922 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

[image]


Det ligner en voldsom accleration mens hovedparten af toget stadig befinder sig hvor max hastigheden er 60? Og med tomme vogne siger du.

Captrain i Aalborg

af Eriksen, 26/4 2016, 08:34 (2922 dage siden) @ Gæsten

Ser ud til en dårlig justeret dieselmotor, eller den har ikke lavet noget længe. MYeren bagved ryger da slet ikke nær så slemt.

Avatar

Captrain i Aalborg

af Morten Larsen, Nørresundby, 26/4 2016, 09:39 (2921 dage siden) @ Gæsten

Det ligner en voldsom accleration mens hovedparten af toget stadig befinder sig hvor max hastigheden er 60? Og med tomme vogne siger du.

Toget kører maks. 40 km/t, idet det blev udrangeret fra (stilstand ved) U-signalet, grundet mgl udkørselsmulighed fra spor 96 i Aalborg.
At det ligner en voldsom acceleration, er ikke ensbetydende med at det er...(jeg var der selv, ved siden af Allan)

--
Mvh Morten L.

Captrain i Aalborg

af mikkelhansen, Lunderskov, 28/4 2016, 10:37 (2919 dage siden) @ Morten Larsen

Han fik nu godt nok kør fra SU-signalet, som også er det signal der kan ses på billedet til venstre for forreste godsvogn. Så grunden til at MZ'eren ryger så meget er nok nærmere at toget her er i gang med acceleration fra stilstand (han kunne desværre ikke få kør i direkte forlængelse af rangerbevægelsen, han måtte lige holde et minuts tid foran SU-signalet) og så op til 40 km/t.

Hilsen Mikkel, som sendte toget afsted ;-)

Avatar

Captrain i Aalborg

af Morten Larsen, Nørresundby, 28/4 2016, 11:12 (2919 dage siden) @ mikkelhansen

Han fik nu godt nok kør fra SU-signalet, som også er det signal der kan ses på billedet til venstre for forreste godsvogn. Så grunden til at MZ'eren ryger så meget er nok nærmere at toget her er i gang med acceleration fra stilstand (han kunne desværre ikke få kør i direkte forlængelse af rangerbevægelsen, han måtte lige holde et minuts tid foran SU-signalet) og så op til 40 km/t.

Hilsen Mikkel, som sendte toget afsted ;-)

Så skal du vist have forlænget din praktik I Aalborg, idet SU-signalet står længere inde på stationen...signalet på billedet til højre for første godsvogn, er U-signalet....!

--
Mvh Morten L.

Captrain i Aalborg

af mikkelhansen, Lunderskov, 28/4 2016, 13:39 (2919 dage siden) @ Morten Larsen
redigeret af mikkelhansen, 28/4 2016, 13:52

Jeg trækker det lige tilbage igen, det var selvfølgelig U-signalet på billedet han holdte foran, som du skriver! Han fik rangertogvej til U-signalet og så en udrangeringstilladelse derfra, men måtte kort holde stille og derefter igangsætte.
Den anden situation beskrevet ovenfor var et andet tog, sorry!

--
Hilsen
Mikkel

Captrain i Aalborg

af Nordexpress, 26/4 2016, 22:01 (2921 dage siden) @ Gæsten

Jeg har ikke hidtil været opmærksom på, at overhøjde i skinnelegemet er til for at få ledt udstødningsrøgen i en bestemt retning! Man skal stadig kunne lære.

Captrain i Aalborg

af JensenJ @, Fredericia, 27/4 2016, 08:30 (2921 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Her er regnen netop startet da MY 1134 og MZ 1425 passerer Gug.


Mon ikke det er MZ 1439 du har på dit billede? Det ligner i al fald en MZ3.

Med venlig hilsen Jens

Captrain i Aalborg

af H N Nielsen, 27/4 2016, 18:48 (2920 dage siden) @ JensenJ

Jo det er Mz 1439. nu vi er ved Mz Delen, Har man sendt 1425 tilbage til Sverige??

Captrain i Aalborg

af OD, Od ⌂, 27/4 2016, 19:28 (2920 dage siden) @ H N Nielsen

Jo det er Mz 1439.


Det står jo også i billedteksten. 1425 er bare en simpel slåfejl.

nu vi er ved Mz Delen, Har man sendt 1425 tilbage til Sverige??


Nej.

Hvor befinder MZ 1425 sig? (Var: Captrain i Aalborg)

af Rask Ingemann Lambertsen, 27/4 2016, 20:16 (2920 dage siden) @ OD, Od

nu vi er ved Mz Delen, Har man sendt 1425 tilbage til Sverige??


Nej.

Hvor kan man være heldig at fotografere MZ 1425?

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

Hvor befinder MZ 1425 sig? (Var: Captrain i Aalborg)

af Trainguy, 28/4 2016, 14:48 (2919 dage siden) @ Nomisdk

Den gemmer sig nok fra Svenskerne ;-) Den vil ikke folade sit fædreland (selvom den blev bygget i Sverige):-D

Hvor befinder MZ 1425 sig? (Var: Captrain i Aalborg)

af Allan Støvring-Nielsen, 28/4 2016, 16:37 (2919 dage siden) @ Trainguy

Den gemmer sig nok fra Svenskerne ;-) Den vil ikke folade sit fædreland (selvom den blev bygget i Sverige):-D

- eller også har den ikke fået ID med, og kan derfor ikke komme hjem!

I øvrigt er den i dag observeret trække et DB Cargo tog til Fredericia.

Allan

Captrain i Aalborg

af Denis Petersen, 28/4 2016, 09:16 (2919 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Super billeder Allan
Specielt det nederste da man kan se hvodan stammen slanger sig igennem alle sporene

Thumps op herfra :-D

Denis Petersen

Captrain i Aalborg

af Allan Støvring-Nielsen, 28/4 2016, 16:36 (2919 dage siden) @ Denis Petersen

Super billeder Allan
Specielt det nederste da man kan se hvodan stammen slanger sig igennem alle sporene

Thumps op herfra :-D

Denis Petersen

Tak for det Dennis

Ja det var også heldigt, at røgen drev den rigtige vej, så vognene ikke forsvandt i tågen! :)

mvh, Allan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak