Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tjenestekøreplaner (Generelt)

af Østjyden, 2/5 2016, 18:34 (2915 dage siden)

Til orientering:
Banedanmark har i dag mandag den 02. maj 2016 lagt nye tjenestekøreplaner op på hjemmesiden gældenden fra 08. august 2016, se dette link:
http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=1384

Tjenestekøreplaner

af andersj, Aalborg, 2/5 2016, 21:02 (2915 dage siden) @ Østjyden

Til orientering:
Banedanmark har i dag mandag den 02. maj 2016 lagt nye tjenestekøreplaner op på hjemmesiden gældenden fra 08. august 2016, se dette link:
http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=1384

Jeg har lige skimmet TKV og den mest markante ændring er at Nyborg-Ringsted bliver delt i Odense-Ringe med MQ og Nyborg-Odense med MG. Fornuftig beslutning, selvom man nok havde været bedre tjent med at lade et IC tog standse. Derudover er der nogle justeringer af minuttal rundt omkring.

--
Mvh Anders

Tjenestekøreplaner

af Brian Væver, København, 2/5 2016, 22:44 (2915 dage siden) @ andersj

Odense-Ringsted !!!
Nå, kom til at tænke på en SMS DSB udsendte internt for nogle måneder siden. Essensen var at 2252 skulle standse ekstraordinær på samtlige stationer mellem Borup og Viby pga en aflysning.

Tjenestekøreplaner

af andersj, Aalborg, 2/5 2016, 23:29 (2915 dage siden) @ Brian Væver

Odense-Ringsted !!!

Jeg har ingen idé om hvorfor jeg skrev Ringsted istedet for Nyborg.

--
Mvh Anders

Tjenestekøreplaner

af Østjyden, 2/5 2016, 23:33 (2915 dage siden) @ andersj

Odense-Ringsted !!!


Jeg har ingen idé om hvorfor jeg skrev Ringsted istedet for Nyborg.

Mon ikke der skulle have stået Nyborg-Ringe, for så giver det den rigtige sammenhæng, ikke? Prøv at læse dit indlæg igen.

Tjenestekøreplaner

af andersj, Aalborg, 2/5 2016, 23:40 (2915 dage siden) @ Østjyden

Odense-Ringsted !!!


Jeg har ingen idé om hvorfor jeg skrev Ringsted istedet for Nyborg.


Mon ikke der skulle have stået Nyborg-Ringe, for så giver det den rigtige sammenhæng, ikke? Prøv at læse dit indlæg igen.

Jeg tror jeg går i seng nu...

--
Mvh Anders

Tjenestekøreplaner

af Østjyden, 3/5 2016, 00:07 (2915 dage siden) @ andersj

Andersj skrev:
Jeg har lige skimmet TKV og den mest markante ændring er at Nyborg-Ringsted bliver delt i Odense-Ringe med MQ og Nyborg-Odense med MG.
Der skulle have stået:
Jeg har lige skimmet TKV og den mest markante ændring er at Nyborg-Ringe bliver delt i Odense-Ringe med MQ og Nyborg-Odense med MG.
Så skulle der vist ikke være noget at misforstå.

Tjenestekøreplaner

af Gæst 20, 5/5 2016, 10:29 (2912 dage siden) @ Østjyden

På Kystbanen skal de nok blive glade, 3 minutters længere rejsetid København - Helsingør. Det er vist det langsomste de sidste 10 15 år.

Tjenestekøreplaner

af Litra ET, 5/5 2016, 12:00 (2912 dage siden) @ Gæst 20

På Kystbanen skal de nok blive glade, 3 minutters længere rejsetid København - Helsingør. Det er vist det langsomste de sidste 10 15 år.

DSB har konstateret at Øresundstogene ikke kan leve op til de køretidsberegninger som man hidtidigt har brugt. Så er det nok meget realistisk at man nu laver en køreplan der passer til det toget rent faktisk kan præstere efter 16 års drift.

Tjenestekøreplaner

af Gæst1, 5/5 2016, 12:10 (2912 dage siden) @ Litra ET

På Kystbanen skal de nok blive glade, 3 minutters længere rejsetid København - Helsingør. Det er vist det langsomste de sidste 10 15 år.


DSB har konstateret at Øresundstogene ikke kan leve op til de køretidsberegninger som man hidtidigt har brugt. Så er det nok meget realistisk at man nu laver en køreplan der passer til det toget rent faktisk kan præstere efter 16 års drift.

Nok nærmere 16 års vedligeholdelse af DSB...der sendes dagligt tog afsted med fejl. Og nej det er ikke et angreb på personalet, men Der er vel en grund til, at man bygger et Værksted i Sverige for at kunne undgå at DSB skal vedligeholde togene.

Køretidsberegningerne for Øresundstogene har flere gange været reduceret i Danmark for at forbedre regulariteten. Det er de også for andre DSB tog. Det har man ikke gjort i Sverige, hvor togene tilsyneladende endda kører bedre (der er flere forsinkede tog til Sverige end fra Sverige, og en del forsinkelser fra Sverige skyldes at toget er kommet for sent fra Danmark til at starte med). Fejlen må ligge et andet sted. Eksempelvis i DSBs genindførte afgangsprocedure, der tager længere tid, end den DSB Øresund brugte, der igen tog længere tid, end den som DSB First bød med i udbuddet....

Tjenestekøreplaner

af ASN, 5/5 2016, 17:11 (2912 dage siden) @ Gæst 20

På Kystbanen skal de nok blive glade, 3 minutters længere rejsetid København - Helsingør. Det er vist det langsomste de sidste 10 15 år.

Det er så til gengæld inklusive vandtagning i Nivå! :-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak