På Kystbanen skal de nok blive glade, 3 minutters længere rejsetid København - Helsingør. Det er vist det langsomste de sidste 10 15 år.
DSB har konstateret at Øresundstogene ikke kan leve op til de køretidsberegninger som man hidtidigt har brugt. Så er det nok meget realistisk at man nu laver en køreplan der passer til det toget rent faktisk kan præstere efter 16 års drift.
Nok nærmere 16 års vedligeholdelse af DSB...der sendes dagligt tog afsted med fejl. Og nej det er ikke et angreb på personalet, men Der er vel en grund til, at man bygger et Værksted i Sverige for at kunne undgå at DSB skal vedligeholde togene.
Køretidsberegningerne for Øresundstogene har flere gange været reduceret i Danmark for at forbedre regulariteten. Det er de også for andre DSB tog. Det har man ikke gjort i Sverige, hvor togene tilsyneladende endda kører bedre (der er flere forsinkede tog til Sverige end fra Sverige, og en del forsinkelser fra Sverige skyldes at toget er kommet for sent fra Danmark til at starte med). Fejlen må ligge et andet sted. Eksempelvis i DSBs genindførte afgangsprocedure, der tager længere tid, end den DSB Øresund brugte, der igen tog længere tid, end den som DSB First bød med i udbuddet....