Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gedser Rostock (Generelt)

af Bent Jensen, Roskilde, 20/5 2016, 09:21 (2898 dage siden)

Ved nogen om Prins Joachim er holdt op med at sejle på ruten Gedser Rostock og om den eventuelt er på vej til Middelhavet. Er der nogen der har billeder af den nye færge FS Berlin i Gedser færgehavn.

På forhånd tak og med venlig hilsen

Bent Jensen

Gedser Rostock

af Futniels, 20/5 2016, 10:22 (2898 dage siden) @ Bent Jensen

den sejle i går ved jeg ..:-)

Gedser Rostock

af Futniels, 20/5 2016, 10:24 (2898 dage siden) @ Bent Jensen

Hej jeg har billeder af den i Rostock (Berlin)[image]

Avatar

Gedser Rostock

af Morten Beck, Græsted, 20/5 2016, 15:10 (2897 dage siden) @ Futniels

BERLIN skulle starte med at sejle fra Rostock kl. 6,00 Mandag morgen 23/5, dermed skulle det være definitivt slut med Prins Joachim på Gedser-Rostock.
Færgen skulle fra denne dato tilgå European Seaways og afgå til Middelhavet, det er hvad Scandlines har meldt ud.

--
[image]


Venlig hilsen

Morten Beck

Gedser Rostock

af glade-koege ⌂, køge, 20/5 2016, 16:10 (2897 dage siden) @ Morten Beck

På billede ser færgen bare væsenligt mindre ud end de 2 DSB færger ?

Gedser Rostock

af Bongo-Anders, 23/5 2016, 14:57 (2894 dage siden) @ glade-koege

På billede ser færgen bare væsenligt mindre ud end de 2 DSB færger ?

Meeeen det er den ikke.

M/S Prins Joachim


Dimensioner:
152,00 x 23,12 x 5,60 m
GT 16.071

Passagerer: 1.000
Biler: 210
Lanemeter: 625

M/S Berlin

Dimensioner:
169,00 x 24,80 x 5,50
GT 24.000


Passagerer: 1300
Biler: 460
Lanemeter: 1600

Avatar

Gedser Rostock

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/5 2016, 23:53 (2896 dage siden) @ Bent Jensen

Ved nogen om Prins Joachim er holdt op med at sejle på ruten Gedser Rostock og om den eventuelt er på vej til Middelhavet. Er der nogen der har billeder af den nye færge FS Berlin i Gedser færgehavn.

På forhånd tak og med venlig hilsen

Jeg var i Gedser idag og der så jeg Prins Joachim lægge til og blive tømt for køretøjer, hvorefter de ventende køretøjer kørte ombord og den sejlede. Med andre ord - fuldt ud en del af driften.
[image]

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

Gedser Rostock

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 23/5 2016, 11:31 (2895 dage siden) @ YBS

Ifølge Maritimedanmark http://maritimedanmark.dk/?Id=30389 er Berlin indsat i driften i dag, og Prins Joakim sejler derfor ikke mere på overfarten. Den skat afgå til Grækenland i næste uge.

Det er jo så nok en af dens sidste overfarter på Gedser-Rostock jeg overværede :-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Gedser Rostock

af Bent Jensen, Roskilde, 23/5 2016, 15:32 (2894 dage siden) @ Michael Deichmann

Tak til alle, så må jeg bare se at komme til Rostock.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Lidt om Prince , ex Prins Joachim og Africa Mercy

af Poul Andersen, 26/5 2016, 18:37 (2891 dage siden) @ Rolf Berg

DR K, sendte i går aftes kl. 22.15, 1`afsnit af 4 om hospitalsskibet Africa Mercy ex. Dronning Ingrid.
Udsendelsen genudsendes næste onsdag, hvor 2´afsnit sendes.
Det er en meget fin udsendelse, hvor man foruden indslagene omkring hospitalsdriften, også kommer tæt på skibet/færgens nuværende og tidligere virke.
1´styrmanden er dansk, fortæller og viser rundt på "mormor", hvor man flere gange, trods ombygningen, pludselig genkender detaljer fra rejserne over Storebælt.

Mvh.
Poul.

Lidt om Prince , ex Prins Joachim og Africa Mercy

af thomash, 26/5 2016, 20:02 (2891 dage siden) @ Poul Andersen

DR K, sendte i går aftes kl. 22.15, 1`afsnit af 4 om hospitalsskibet Africa Mercy ex. Dronning Ingrid.
Udsendelsen genudsendes næste onsdag, hvor 2´afsnit sendes.
Det er en meget fin udsendelse, hvor man foruden indslagene omkring hospitalsdriften, også kommer tæt på skibet/færgens nuværende og tidligere virke.

Enig, det var en meget fin udsendelse. :)

Hvis man ikke kan vente til den genudsendes i TV, kan man se udsendelsen her: https://www.dr.dk/tv/se/hospitalsskibet/hospitalsskibet-storebaeltsfaergens-nye-mission...

/Thomas.

Gedser Rostock - OT - problem med FS Berlin idag

af Ole Nielsen, 26/5 2016, 18:52 (2891 dage siden) @ YBS

Hej
Afgangen med FS Berlin fra Rostock i dag kl 11 var aflyst angiveligt pga problemer med færgen.
Er der nogen som kender til hvad problemet skyldes?

Jeg har ikke fundet nogen information scandlines hjemmeside, udover sejlplanen Rostock - Gedser for 2017 ikke er klar....

Mvh Ole

Gedser Rostock - OT - problem med FS Berlin idag

af Anders Madsen, 31/5 2016, 20:38 (2886 dage siden) @ Ole Nielsen

Hej
Afgangen med FS Berlin fra Rostock i dag kl 11 var aflyst angiveligt pga problemer med færgen.
Er der nogen som kender til hvad problemet skyldes?

Jeg har ikke fundet nogen information scandlines hjemmeside, udover sejlplanen Rostock - Gedser for 2017 ikke er klar....

Mvh Ole

På linket er oplysninger om aflysninger vedr. "M/F Kronprins Frederik", opdaterede nyheder om "M/F Prins Joachim" og om tekniske problemer på “M/F Berlin”:
http://folketidende.dk/Lokal-nyt/Scandlines-aflyser-hver-anden-afgang/artikel/362105

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak