Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Tog holder stille på det meste af Sjælland (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/5 2016, 10:58 (2869 dage siden)

Kl. 10.31:

"Tog holder stille på det meste af Sjælland

Banedanmark har konstateret en fejl på et fjernstyringsanlæg ved Kalvebod i København, der styrer signalerne på det meste af trafikken på Sjælland.

Det betyder, at stort set al togtrafik er indstillet på Sjælland, mens fejlen bliver udbedret.

”Vi har teknikere på stedet, og arbejder på højtryk for at udbedre fejlen, så der igen kan køre tog på Sjælland. På nuværende tidspunkt har vi ingen prognose for, hvornår fejlen er rettet, men vi melder ud, så snart det er muligt,” siger Søren Boysen.

Mens fejlen bliver udbedret køres passagertog på Sjælland til nærmeste perron. S-togsnettet i København er ikke ramt af fejlen."

Kilde: http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=24430

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af KSC, 20/5 2016, 11:08 (2869 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Lillesyd køre også

Mvh Kim

Avatar

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 20/5 2016, 11:15 (2869 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Må man slet ikke afvikle togdrift uden ATC mere?
Jeg tænker på at vi har da fysiske signaler endnu, og man kunne afvikle med stationsafstand.

Ved godt jeg indimellem er en dinosaurer, men alligevel.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Poul Andersen, 20/5 2016, 11:19 (2869 dage siden) @ metrohenrik

Må man slet ikke afvikle togdrift uden ATC mere?
Jeg tænker på at vi har da fysiske signaler endnu, og man kunne afvikle med stationsafstand.

Ved godt jeg indimellem er en dinosaurer, men alligevel.

Signalerne og ATC "hænger sammen", - problemet er, at man ikke kan styre signalerne, idet fjernstyringen tilsyneladende er brudt sammen.

mvh.
Poul.

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Gæst, 20/5 2016, 11:21 (2869 dage siden) @ metrohenrik

Må man slet ikke afvikle togdrift uden ATC mere?
Jeg tænker på at vi har da fysiske signaler endnu, og man kunne afvikle med stationsafstand.

Ved godt jeg indimellem er en dinosaurer, men alligevel.

Det er fjernstyringen af signalerne, der ikke virker. Dermed kan man ikke afvikle trafikken på de fjernstyrede stationer (i dette fjernstyrings system). Andre fjernstyringssystemer (strækninger Lille Syd og mod Nykøbing F) bør være uberørte.

Fejlen har intet med ATC at gøre. ATC sikrer blot, at togene ikke kører for stærkt eller ofrbi et rødt signal.

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af steenth, 20/5 2016, 11:23 (2869 dage siden) @ metrohenrik

Må man slet ikke afvikle togdrift uden ATC mere?
Jeg tænker på at vi har da fysiske signaler endnu, og man kunne afvikle med stationsafstand.

Ved godt jeg indimellem er en dinosaurer, men alligevel.

Der er mere at have folk ude på de vigtigste stationer til at trykke på knapperne og indsætte AG-drift, hvor der ikke er. Signalerne og ATC virker og er ikke afhængig om det styres lokalt eller via fjernstyring.

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Niels Munch, 20/5 2016, 11:25 (2869 dage siden) @ metrohenrik

[image]Vupti!

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Futniels, 20/5 2016, 12:22 (2869 dage siden) @ Niels Munch

Ja det må være Olsen Banden som er på spil ..[image]

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Gæst 20, 20/5 2016, 12:50 (2869 dage siden) @ Futniels

Og forvirring er der også på de respektive hjemmesider - Banedanmark skriver at fejlen er ved Kalvebod og DSB skriver at fejlen er i Roskilde!

I øvrigt, send folk ud og i aller nødstilfælde, kør på af- og tilbagemelding! Gad vide om der er nogen som overhovedet kender det i dag!

Avatar

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/5 2016, 12:52 (2869 dage siden) @ Gæst 20

I øvrigt, send folk ud og i aller nødstilfælde, kør på af- og tilbagemelding! Gad vide om der er nogen som overhovedet kender det i dag!


Spørgsmålet er vel, om der efterhånden er uddannet sikkerhedspersonale nok til at bemande Sjælland med stationsbestyrere i større omfang?

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Flemming Jakielski, Rødovre, 20/5 2016, 18:22 (2869 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

I øvrigt, send folk ud og i aller nødstilfælde, kør på af- og tilbagemelding! Gad vide om der er nogen som overhovedet kender det i dag!

Spørgsmålet er vel, om der efterhånden er uddannet sikkerhedspersonale nok til at bemande Sjælland med stationsbestyrere i større omfang?

Jeps. Alene Kystbanen er lig med 7 mand. Østerport, Hellerup, Klampenborg, Skodsborg, Rungsted, Nivå og Snekkersten.

Resten af København H kræver på fjern: Glostrup, Hvidovre/ Vigerslev, Godsbanegården og Kastrup.

Så nemt finder vi heller ikke disse 11. Dertil lige ca 20-25 for Roskilde.

Det faglige klarer vi nu nok endda.

Men SÅ mange er vi heller ikke.

Flemming J

Der selv sad der, da det skete.

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Thuecl, 20/5 2016, 18:43 (2869 dage siden) @ Flemming Jakielski

I øvrigt skal man vel også vurdere om det er besværet værd at begynde at sende folk ud. Før de er mobiliseret og i bilerne går der jo snildt 1½ - 2 timer på at få dem ud på de fjerneste stationer, hvis de altså sidder klar. Og på den tid kan der nå at ske meget positivt i forhold til at få rettet fejl...

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af steenth, 20/5 2016, 16:17 (2869 dage siden) @ Gæst 20

Og forvirring er der også på de respektive hjemmesider - Banedanmark skriver at fejlen er ved Kalvebod og DSB skriver at fejlen er i Roskilde!

Banedanmark siger det er en router-fejl på Kalvebod...

I øvrigt, send folk ud og i aller nødstilfælde, kør på af- og tilbagemelding! Gad vide om der er nogen som overhovedet kender det i dag!

Det er ikke nødvendig med af- og tilbagemelding her. Signalerne virker som de skal. Man skal bare koble fjernstyringen fra.

Tog holder stille på det meste af Sjælland

af Stefan @, Hørsholm, 20/5 2016, 14:15 (2869 dage siden) @ Futniels

:-D :-D :-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak