Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kommende redegørelse (Generelt)

af Spørgejørgen, 21/5 2016, 19:57 (2896 dage siden)

Herudover leder du også processen om input fra projektet til en større, forestående redegørelse,... står der i et jobopslag på www.bane.dk vedrørende en stilling i signalprogrammet.

Hvad mon signalprogrammet skal redegøre for i stor stil inden så længe.... :-)

Kommende redegørelse

af SvareBent, 21/5 2016, 21:17 (2896 dage siden) @ Spørgejørgen

Herudover leder du også processen om input fra projektet til en større, forestående redegørelse,... står der i et jobopslag på www.bane.dk vedrørende en stilling i signalprogrammet.

Hvad mon signalprogrammet skal redegøre for i stor stil inden så længe.... :-)


Det kan man jo så gætte på - men et god bud kunne være en større justering af tidsplanen, så den kommer overens med den faktiske fremdrift i programmet.

Kommende redegørelse

af andersj, Aalborg, 22/5 2016, 18:28 (2895 dage siden) @ Spørgejørgen

Herudover leder du også processen om input fra projektet til en større, forestående redegørelse,... står der i et jobopslag på www.bane.dk vedrørende en stilling i signalprogrammet.

Hvad mon signalprogrammet skal redegøre for i stor stil inden så længe.... :-)

Det kunne jo være at man skal forklare hvorfor den nye milliarddyre højhastighedsbane mellem København og Ringsted ikke kan åbnes til tiden fordi den kun skal udstyres med det nye (ikke fungerende) signalsystem.

--
Mvh Anders

Kommende redegørelse

af glade-koege ⌂, køge, 22/5 2016, 19:32 (2895 dage siden) @ andersj

Herudover leder du også processen om input fra projektet til en større, forestående redegørelse,... står der i et jobopslag på www.bane.dk vedrørende en stilling i signalprogrammet.

Hvad mon signalprogrammet skal redegøre for i stor stil inden så længe.... :-)


Det kunne jo være at man skal forklare hvorfor den nye milliarddyre højhastighedsbane mellem København og Ringsted ikke kan åbnes til tiden fordi den kun skal udstyres med det nye (ikke fungerende) signalsystem.

Hej Anders har du en kilde på åbning er forsinket ?

Kommende redegørelse

af andersj, Aalborg, 22/5 2016, 19:49 (2895 dage siden) @ glade-koege

Herudover leder du også processen om input fra projektet til en større, forestående redegørelse,... står der i et jobopslag på www.bane.dk vedrørende en stilling i signalprogrammet.

Hvad mon signalprogrammet skal redegøre for i stor stil inden så længe.... :-)


Det kunne jo være at man skal forklare hvorfor den nye milliarddyre højhastighedsbane mellem København og Ringsted ikke kan åbnes til tiden fordi den kun skal udstyres med det nye (ikke fungerende) signalsystem.


Hej Anders har du en kilde på åbning er forsinket ?

Nej, men når nu alle øvrige projekter med det nye Signalprogram er udskudt så skal der vist mirakler til at det er klart til drift udenfor prøvestrækningerne i 2018.

--
Mvh Anders

Kommende redegørelse

af peter Christensen, 22/5 2016, 21:50 (2895 dage siden) @ andersj

Nej, men når nu alle øvrige projekter med det nye Signalprogram er udskudt så skal der vist mirakler til at det er klart til drift udenfor prøvestrækningerne i 2018.

Skinner mm. skal nok være på plads.
Projektet er dog helt klar på at spørgsmålet om signaltype er MEGET åbent (nyt eller gammelt system). Et kvalificeret bud er at projektchefen er ved at finde ud af om signalprogrammet er så langt som de påstår eller om de er fulde af løgn.
Det ville jo se kønt ud med en bane til temmelig mange penge, men uden signaler hvorfor du kun må køre 40 km/t eller så. Den bliver svær at forklare.......
Det er meget muligt at der knaldes lidt almindelige signaler op - nok ret skrabet - men så kan banen da bruges med fuld hastighed, men ikke fuld kapacitet.
Det koster næppe mere end det kan holdes inden for anlægsbudgettet; der er jo lagt 30% i sikkerhed, så der kan nok findes penge der.

Kommende redegørelse

af Gæst 20, 23/5 2016, 06:40 (2895 dage siden) @ peter Christensen

Det må stå lysende klart, at den nye medarbjeder som omtales i starten af tråden, skal være med til at bage den kage, hvor ingredienserne er forsinkelser, fordyrelser og uforudseende ting. Det hele skal med, det er eneste chance for Banedanmark.

Og fordi det bliver en kæmpe kage, forstår mange det ikke, politikerne slet ikke.

Og ja, så overlaver systemet igen.

Kommende redegørelse

af gaest, 23/5 2016, 07:58 (2895 dage siden) @ Gæst 20

Det må stå lysende klart, at den nye medarbjeder som omtales i starten af tråden, skal være med til at bage den kage, hvor ingredienserne er forsinkelser, fordyrelser og uforudseende ting. Det hele skal med, det er eneste chance for Banedanmark.

Og fordi det bliver en kæmpe kage, forstår mange det ikke, politikerne slet ikke.

Og ja, så overlaver systemet igen.

Det bliver en syndebuk stilling, ligesom den ofte vekslende "ansvarlige for IC4 vedligehold". Det er en opgave der ikke kan løses, men ved at fyre den "ansvarlige" med jævne mellemrum har man fundet nogen at tørre skylden af på.
Danmark er skruet sådan sammen at vi bliver ved med at "genanskaffe IC4". Ikke sådan at forstå at vi køber flere IC4 tog. Men som et nyt eksempel er det åbenbart blevet besluttet hvilke nye jagerfly vi skal have, og valget er som forudset faldet på den model der befinder sig bedst på jorden, og hvor militæreksperter er enige om at det kommer til at koste meget mere end forudet hvis de nogensinde skal andet end at henstå. Men så bliver det også verdens bedste jagerfly. Måske. Ligesom IC 4 var ment som verdens bedste tog..

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak