Tuborg Havn (Generelt)
Sjovt hvad man kan skrive. Sidesporet til Tuborg Havn, skal dog lige bygges først! Men der var da gjort plads til det i fordums tid.
af UTJ, 22/5 2016, 11:56 (2895 dage siden)
Sjovt hvad man kan skrive. Sidesporet til Tuborg Havn, skal dog lige bygges først! Men der var da gjort plads til det i fordums tid.
af Thuecl, 22/5 2016, 13:00 (2895 dage siden) @ UTJ
Og som daglig bilpendler kan jeg da tilføje, at i bil kan man heller ikke være sikker på at nå et fly...
af Nordexpress, 22/5 2016, 17:49 (2894 dage siden) @ UTJ
Og med det senest igangværende højhusbyggeri kan man jo desværre ikke længere orientere sig ved hjælp af Frihavnens stationsbygning, den kan ikke ses fra hverken depotspor eller hovedspor.
På det pågældende tidspunkt må man dog gå ud fra, at Oslobåden har ligget i Frihavnen/Nordhavnen.
PS: På hvilket tidspunkt burde de uheldige rejsende havde trukket i nødbremsen?
af andersj, Aalborg, 22/5 2016, 18:26 (2894 dage siden) @ Nordexpress
PS: På hvilket tidspunkt burde de uheldige rejsende havde trukket i nødbremsen?
På intet tidspunkt jf. Jernbaneloven §45 stk. 3:
Nødbremsen i tog og nødstop på perron må kun benyttes i nødstilfælde.
Jeg vil personligt ikke vurdere at det at komme for sent til et fly er at betegne som et nødstilfælde. Dog kunne jeg godt finde på at trække nødbremsen hvis det var tydeligt at toget var på vej igennem Østerport station. Det ville komme alle til gode at gøre det, og derfor vil der muligvis ikke være nogen straf.
Det er dog meget underligt hvordan et InterCitytog kan køre direkte fra Nørreport til depotsporene ved Østerport eller Helgoland samtidig med at der ikke er nogen togfører i togsættet.
--
Mvh Anders
af Kloge Åge , Horsens, 22/5 2016, 18:53 (2894 dage siden) @ andersj
Mon ikke historien får lige lovligt meget, for det må jo være sporene langs Kystbanen ved Østerport.
Og toget kan næppe ubemærket køre igennem Østerport uden togpersonalet opdager det, synes også normalt de er gode til at gå igennem toget og få alle ud.
Iøvrigt kan et tog vel ikke køre igennem Østerport uden at stoppe og ud på sidesporene, mig bekendt vil det sikringsteknisk ikke være muligt ?
af Flemming Jakielski, Rødovre, 22/5 2016, 22:24 (2894 dage siden) @ Kloge Åge
Mon ikke historien får lige lovligt meget, for det må jo være sporene langs Kystbanen ved Østerport.
Og toget kan næppe ubemærket køre igennem Østerport uden togpersonalet opdager det, synes også normalt de er gode til at gå igennem toget og få alle ud.Iøvrigt kan et tog vel ikke køre igennem Østerport uden at stoppe og ud på sidesporene, mig bekendt vil det sikringsteknisk ikke være muligt ?
Det kunne jo være, at der var tale om Helgoland. Det sker tit, at togførere kører med til Helgoland. Og så kan der jo stilles gennemkørsel Østerport.!!!!!. hvis toget var tillyst som Materieltog fra København til Helgoland, så har vi vel en forklaring at slutte af med......
Flemming J.
af Kloge Åge , Horsens, 23/5 2016, 00:55 (2894 dage siden) @ Flemming Jakielski
Næppe Helgoland, da de jo gennem regnen løb tilbage til Østerport og toget havde jo åbenbart også stoppet på Nørreport.
Iøvrigt dårlig vejledning, at skulle køre videre til Nørreport og med metro, frem for at skifte til tog på Hovedbanegården.
Og personligt ville jeg aldrig satse på mindste tjekindtid i Kastrup. Sjovt også at der kun lige er to billetter tilbage og så på business.
Men et eller andet er der jo gået galt, dog sjældent at DSB låser folk inde og bortfører dem, måske er det et forsøg på at holde på kunderne
af Bongo-Anders, 24/5 2016, 23:00 (2892 dage siden) @ Kloge Åge
Også sjovt der SAS ikke har business Class i Europa
af Nordexpress, 24/5 2016, 23:10 (2892 dage siden) @ Kloge Åge
Fint at kundens forsikringsselskab handlede hurtigt og anerkendte forsinkelsen som grund til at dække ny billetter.
På den anden side må der vel være tale om lidet rejsevante kunder, beslutningsdygtige og mere rejsevante havde i situationen nok taget en taxa fra Hovedbanegården, eventuelt sågar fra Roskilde for at være sikker på at nå check-in til tiden.