Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gennmkørende tog på Kystbanen (Generelt)

af Stefan @, Hørsholm, 28/5 2016, 20:32 (2889 dage siden)

Sidste weeked og i dag har jeg bemærket et større antal tog i sydgående retning, som med stor hastighed passerer KIokkedal (som jeg kan se hjemmefra).
Jeg er bekendt med, at Nivå-togene ikke standser i Kokkedal lørdag/søndag, men de sydgående ?
Er der tale om "skoletog" for lokoførere under uddannelse?
Med lettere undren
Stefan K

Gennmkørende tog på Kystbanen

af Stefan @, Hørsholm, 29/5 2016, 07:37 (2889 dage siden) @ ChrBrun

OK - jeg var ikke opmærksom på at det også er blevet de sydgående tog.
Så er det da heldigt, at der for et par år siden er blevet indrettet en større busholdeplads til et antal buslinjer med stop eller endestation her.
Manglende rettidig omhu vil jeg mene og spørger: Hvad spares der af tid vi at overspringe Kokkdedal til/fra Nivå?
I stedet for op- og nedstigninger i Nivå kan passagerer med fordel bruge bus 150S mod Nørreport evt. bus 500S til Birkerød og derefter S-tog mod syd eller nord.
Forslag: Lad Arriva eller et andet, mere kompetent, firma drive trafikken på Kystbanen og lad svenskerne klare ID-kontrollen selv!

Gennmkørende tog på Kystbanen

af Besserwisser, 31/5 2016, 13:08 (2886 dage siden) @ Stefan

OK - jeg var ikke opmærksom på at det også er blevet de sydgående tog.

Det er vel retfærdigvis også ret sjældent, at DSB kører den annoncerede køreplan på Kystbanen...

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak