Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billeder fra Hundested i lørdags (Generelt)

af Coenen-Bache, 25/7 2016, 20:48 (2831 dage siden)

[image][image][image][image][image][image][image][image]Ikke ubetinget breaking news... bare lidt billeder.[image][image][image][image]

Billeder fra Hundested i lørdags

af glade-koege ⌂, køge, 26/7 2016, 14:06 (2830 dage siden) @ Coenen-Bache

Gad vide om den BNS vogn nogensinde kommer ud og rulle igen.. den tilhøre DJK, og MY veterantog vil ikke ha den, skønt de kunne spare omløb med denne.. og DJK mangler den vidst ikke umiddelbart..

Billeder fra Hundested i lørdags

af Erling Pedersen, 26/7 2016, 14:57 (2830 dage siden) @ glade-koege

Hvad ?

Det bliver da kun sværere at lave omløb i fremtiden, er de ude på at destruere sig selv ved MY veterantog.

De skal se og få lavet Bn vognen færdig og tage Bns med som næste.

I Snekkersten er omløb da en omstændelig adfære som ingen ønsker.

Det er da flot med oprangering: Bns-Bn-b-b-b-a alle med Uic og derved Itc som MY 1126 jo har !

Har vi et uddannelses problem af Lokopersonale er de for unge har aldrig prøvet at køre med ITC ?

Hilsen Erling Pedersen.

Billeder fra Hundested i lørdags

af Poul Andersen, 26/7 2016, 15:51 (2830 dage siden) @ Erling Pedersen

Hvad ?

Det bliver da kun sværere at lave omløb i fremtiden, er de ude på at destruere sig selv ved MY veterantog.

De skal se og få lavet Bn vognen færdig og tage Bns med som næste.

I Snekkersten er omløb da en omstændelig adfære som ingen ønsker.

Det er da flot med oprangering: Bns-Bn-b-b-b-a alle med Uic og derved Itc som MY 1126 jo har !

Har vi et uddannelses problem af Lokopersonale er de for unge har aldrig prøvet at køre med ITC ?

Hilsen Erling Pedersen.


MY 1126 har ikke ITC.
Mener det blev afmonteret i.f.m. installation af ATC.

På ADns-e vognen, er der også lige et ATC-anlæg der skal have test og årligt vedligehold, samt rev. og godkendelse af vognen.
MY 1126 skal have genetableret ITC-anlægget med godkendelse.
Men hvis man har den fornødne ekspertise og medbringer en pose penge til projektet, er man sikkert hjertelig velkommen i Hundested :-)

Mvh.
Poul.
Tidligere formand 2007 - 2010 i Jysk veterantog, nu MY veterantog.

Billeder fra Hundested i lørdags

af Erling Pedersen, 26/7 2016, 17:36 (2830 dage siden) @ Poul Andersen

Hej Poul.

Undskyld for min uvidenhed, jeg troede 1126 stadig havde virksom ITC.

Det ville være super, med virksom styrevogn.

Let at lave løb på HFHJ, GDS og Lillenord.

Måske DJK har delene så 1126 kan tilbage bygges !

Hilsen Erling.

Billeder fra Hundested i lørdags

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 27/7 2016, 11:45 (2829 dage siden) @ Erling Pedersen

Om et par år skal MY 1126 have ETCS for at kunne køre i Danmark, så hovedfokus bør være på dén udfordring.

I mit "tidligere liv" hos en større statslig infrastrukturforvalter, blev jeg præsenteret for en ETCS løsning til "Veterantogsbrug". Her var ideen, at ETCS byggedes ind i en vogn, der så via kabler gav forbindelse til det "aktive" førerrum, hvorfra afstanden fra togets forende og til ETCS anlægget blev indtastet.
Tanken dengang var en godkendelse på op til 120 km/t.
Udstyret kunne indbygges i et toilet på en B-vogn, der så altid skulle være med i togstammen (for andre klubber kunne anvendes andre vogne - der blev snakket om Gs/Hd, CLS, Eh og "HBS post/pak og personvognene" (HV E134 og søstre)

I princippet ville det være ligegyldigt, hvilket førerrum der gik forrest, og MY Veterantog ville således kunne køre med DJKs ADns uden at bekoste onboard anlæg til den (men selvfølgelig løse forbindelsen til MY 1126 enten via ATC eller via OHJ Bns-ens GM-kabel løsning (om jeg husker ret).

Jeg har ikke længere nogen tilknytning til det danske signalprogram, og kender ikke til status på løsningsforslag til veteranbanerne. On board specialisterne i Bombardier kender godt til ideen om sådanne mobile anlæg, men fokus er pt mere på at udvikle de nyeste standarder til "normale" tog :-)

/Lasse
Bombardier

Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak