Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Drejeskiven ved Odense remise (Generelt)

af GazelleSteamLover, 26/7 2016, 19:34 (2803 dage siden)

Hej alle sammen jeg har undred over hvor mange spor der går af drejeskiven ved Odense remise. Hvor mange dækker remisen og hvor mange er ikke dækket og dem som er i det åbne hvor lange er de fx. hvad slags lokomotiver kan passe på sporene.

Drejeskiven ved Odense remise

af UTJ, 26/7 2016, 19:47 (2802 dage siden) @ GazelleSteamLover

Hej alle sammen jeg har undred over hvor mange spor der går af drejeskiven ved Odense remise. Hvor mange dækker remisen og hvor mange er ikke dækket og dem som er i det åbne hvor lange er de fx. hvad slags lokomotiver kan passe på sporene.

Gå på krak.dk (luftfoto) og tæl antal spor.

Drejeskiven ved Odense remise

af GazelleSteamLover, 26/7 2016, 19:56 (2802 dage siden) @ UTJ

Jeg tror der er 21 spor i remisen, 11 eller 12 som er udækket og 2 spor som føre ud til resten af remise arealet. Men jeg vil gerne vide hvad størrelse lokomotiver som kan være på de udækket spor.

Avatar

Drejeskiven ved Odense remise

af T. Rithmester ⌂, Struer, 26/7 2016, 22:39 (2802 dage siden) @ GazelleSteamLover

Jeg tror der er 21 spor i remisen, 11 eller 12 som er udækket og 2 spor som føre ud til resten af remise arealet. Men jeg vil gerne vide hvad størrelse lokomotiver som kan være på de udækket spor.


Det kan godt være det er noget nonsens, men er det ikke "bare" en form for afløbsspor for de modsvarende remisespor ?

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak