Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

InnoTrans 2016 (Generelt)

af Niels Munch, 19/8 2016, 18:30 (2800 dage siden)

I morgen om 1 måned er der påny jernbanemesse i Berlin, nemlig InnoTrans 2016 (20. - 23.09.2016).

I den anledning kunne det måske være sjovt med et tilbageblik på:


[image]InnoTrans 2006


..... for at erfare, hvad der for 10 år siden rørte sig i jernbaneverdenen.

Det kan I så se på Jernbanehistorisk Forum.

Og så vil jeg opfordre de berlinrejsende til at uploade fotos fra InnoTrans 2016 her i forum; vi glæder os til at se dem.

Messens egen hjemmeside: http://www.innotrans.de/en/ .


M.v.h.
Niels

InnoTrans 2016

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 22/8 2016, 13:57 (2798 dage siden) @ Niels Munch

Det mest interessante (i et snævert dansk perspektiv) bliver formentlig fremvisningen af Skodas nye el-lok BR 102 til DB (og man bemærker, at de har reserveret rigtig mange spormeter til at vise maskinen på, så måske kommer nogle af de nye dobbeltdækkervogne til NME også med)
Stadlers 250 km/t Flirtbasede SBB-togsæt bliver også spændende at se, og endelig vil Alstoms brændselscelle tog formentlig tiltrække sig en god del af opmærksomheden.

Bombardier præsenterer to helt nye togprodukter (i Virtual Reality): Det nye MOVIA Maxx metrotog, og så den nye TALENT3, der også vil kunne findes som tryktæt 200 km/t togsæt til IC-trafikken.

Bombardier udstiller i år kun indendørs og via Virtual Reality - så hvis nogle af dette forums læsere skal på InnoTrans og har behov for en kop kaffe og en sludder for en sladder, så er jeg (en god del af tiden) ved stand 101 i Hal 2.2.

Lasse
Bombardier

Avatar

InnoTrans 2016

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 22/8 2016, 14:24 (2798 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen


Bombardier udstiller i år kun indendørs og via Virtual Reality - så hvis nogle af dette forums læsere skal på InnoTrans og har behov for en kop kaffe og en sludder for en sladder, så er jeg (en god del af tiden) ved stand 101 i Hal 2.2.

Lasse
Bombardier

Ja tak til kaffen.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

InnoTrans 2016

af bastholm, 12/9 2016, 13:25 (2777 dage siden) @ metrohenrik


Bombardier udstiller i år kun indendørs og via Virtual Reality - så hvis nogle af dette forums læsere skal på InnoTrans og har behov for en kop kaffe og en sludder for en sladder, så er jeg (en god del af tiden) ved stand 101 i Hal 2.2.

Lasse
Bombardier


Ja tak til kaffen.

Jeg kommer nok også forbi og får en kop kaffe

InnoTrans 2016

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 12/9 2016, 14:38 (2777 dage siden) @ bastholm

Hejsa

Min mødekalender for Innotrans er ved at løbe af med mig :-)

mail gerne til mig på
lasse.toylsbjerg-petersen@rail.bombardier.com

Så vi kan aftale et tidspunkt, hvor jeg også er der :-)

Mvh

Lasse

Avatar

InnoTrans 2016

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 12/9 2016, 15:06 (2777 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Hejsa


Så vi kan aftale et tidspunkt, hvor jeg også er der :-)

Mvh

Lasse

Du kunne også sætte en tid af til os der måtte læse din besked her, så kunne vi mødes i "virkeligheden". Så undgår du også 117 aftaler om kaffe...

Jeg er der fra Mandag til Torsdag middag, hvis jeg skal med, men ellers kigge jeg nok forbi alligevel..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

InnoTrans 2016

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 23/9 2016, 07:59 (2766 dage siden) @ Niels Munch

www.railcolornews.com er der mange fine billeder og nyheder fra InnoTrans. Jeg når ikke selv ud og tage billeder i år - men der er jo heller ikke sådan for alvor vilde nye ting af interesse for det danske marked.

Railcolornews har også billeder fra vores præsentationer i Hennigsdorf, hvor blandt andet Railpools nye TRAXX AC3 187 400 til Sverige/Norge er udstillet (leveres til Sverige sidst på året som den første af 5 TRAXX til Railpool i Sverige). Maskinen har ETCS Bl 2.3.0.d med Svensk STM som sikkerhedssystem. Også vores TWINDEXX Vario motorvogne, duo S-toget til Hamburg, FLEXITY Berlin og en stribe TALENT2 er at finde i Hennigsdorf.

Derudover er der i Hennigsdorf også to 8-vogns SBB TWINDEXX Express (IC-udgaven med restaurantvogn og børnekupe), men de vil blive præsenteret af SBB selv, inden de 15 afleverede 8-vognstog går i plandrift til December i år.

Den gode stemning på standen i Berlin fik et løft opad i går, da aftalen om de første tog TALENT3 batteri-eltog gik på plads, og her til morgen er aftenens sene nyhed om salget af yderligere op til 300 flere TALENT3 med til at løfte stemningen endnu mere :-)

Der er også mange danskere hernede. Indtil videre har jeg budt på kaffe/øl/vand og/eller en sang fra de varme lande til 137 danskere - og en stribe udlændinge.

/Lasse

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak