Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Materiel på lille syd (Jernbanen i dag)

af Karsten Jensen, 24/8 2016, 15:59 (2773 dage siden)

Hejsa

Jeg har i dag, været med toget mellem Roskilde og Køge. Jeg kørte med selv MQ, men vi krydsede MR i Havdrup og IC3 i Køge. Planen er vel at erstatte MR med MQ. Hvorfor der også køre IC3, ved jeg ikke!

Men er der nogle der ved noget mht. fremtiden for lille syd? Overtager Lokaltog delstrækningen Køge-Roskilde med lint fra 2018? Og hvilket materiel vil der komme til at kører på strækningen Næstved-Køge-København af den nye bane fra 2018?

Venlig hilsen
Karsten Jensen

Materiel på lille syd

af Gæst1, 24/8 2016, 16:56 (2773 dage siden) @ Karsten Jensen

IC3 er på grund af mangel på køreklare MR

Planerne for december 2018 er endnu ikke på plads. Det forventes at DSB vil køre Næstved - Køge - København med ME og dobbeltdækkervogne, mens det ser ud til, at Lokaltogs overtagelse af Køge - Roskilde kommer til at kræve et par nye togsæt også, og det volder problemer...herunder også at early deployment på Signalprogrammet i 2018 er netop stationerne Ll Skensved, Havdrup og Gadstrup.
Lige nu er mest realistiske scenarie nok, at tre-fire Desiro tog kommer til at køre i lukkede omløb Roskilde - Køge - Roskilde fra 2018. Hvem der så skal køre dem, er endnu uvist.

DSB D885Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak