Ikke meget rangering ud over sporskiftet her!
Er det ikke rangergrænsen der sidder helt inde ved perronen?
Nogle steder giver det faktiktisk (en vis) mening - nemlig de steder, hvor U-signalet er O-mærket, og hvor man samtidig ikke har noget uordenssignal til overkørslen lige bag signalet. Da et U-signal i "Stop" ikke har betydning for rangerbevægelser - og uordenssignalet ikke er der - er der ikke noget til at standse rangering foran en evt. ikke-sikret overkørsel - medmindre man bruger "noget andet", hvilket så er blevet mærke "Rangergrænsen"...
Citat fra "Anlægsbestemmelser for overkørsler":
Ved etablering eller ombygning af overkørsler som er beliggende højst 30 m efter det dækkende hovedsignal med O-mærke, skal signalkommissionen ind-stille til TSA, om uordenssignalet kan undlades.
[...]
Er hovedsignalet med O-mærke et U-signal, skal rangergrænsemærket placeres på signalet. Er hovedsignalet med O-mærke et SI- eller SU-signal, skal signalet være suppleret med DV-signal.
Noget andet er så, at der er anlægsfolk, der tror, at sådan et mærke pr. definition hører med til et U-signal - fordi de kan se, at det sidder på de fleste nuomdage.