Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En moderne Aarhushistorie ? (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 16/9 2016, 10:18 (2776 dage siden)

På Aarhus Letbane´s hjemmeside http://www.letbanen.dk/ finder man dette liniekort som illustration for letbanens forløb og stationer.

[image]
Er der ikke noget galt med nord / syd, øst / vest på denne illustration ???

Burde den nye afgrening ikke tegnes over den gamle / originale banestrækning, hvis den skal illustrere noget ???

Erik V.
www.evp.dk

[image]

.

Avatar

En moderne Aarhushistorie ?

af gaest, 16/9 2016, 10:36 (2776 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Var det ikke også meningen at Vilhelmsborg og Kongsvang skulle lukkes?

En moderne Aarhushistorie ?

af Niels, Aarhus, 16/9 2016, 11:49 (2776 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej Erik

Jo - du har fuldstændig ret - det tog også mig lang tid at få vendt planen rigtigt i hovedet, da den i sin tid kom frem.
Når man kører fra Aarhus H mod Skolebakken og videre mod Lisbjerg, så skal sporvognen dreje til venstre efter Skolebakken og ikke til højre, som planen viser - men skinnerne er ved at være lagt, og det ser ud til, at de trods planen kommer til at vende rigtig :-D

Vh.

Niels H.

--
Niels

Avatar

En moderne Aarhushistorie ?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/9 2016, 12:27 (2776 dage siden) @ Erik V. Pedersen

På Aarhus Letbane´s hjemmeside http://www.letbanen.dk/ finder man dette liniekort som illustration for letbanens forløb og stationer.

[image]
Er der ikke noget galt med nord / syd, øst / vest på denne illustration ???

Burde den nye afgrening ikke tegnes over den gamle / originale banestrækning, hvis den skal illustrere noget ???

Erik V.
www.evp.dk

[image]

.


Den burde jo nok vende således:

[image]

En moderne Aarhushistorie ?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 16/9 2016, 13:46 (2776 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

------------

Lige nøjagtig.
Jeg lavede selv den samme spejlvending i går aftes, da jeg havde siddet lidt og undret mig over, hvad der var gået igennem fremstilleren, da han "tegnede" den.

Tænk hvis det fine gamle, enkle, københavnske S-togs-liniekort -på skillevæggene/under tagrundingen- var tegnet tilsvarende på hovedet.

------------

Et er så, at det er tegnet således, men hvorfor rettes det ikke ???
En af de oftest hørte begrundelser for at bringe den slags på hjemmesider (i stedet for på tryk) er, at det er så nemt at rette / tilføje, når forholdene ændres.

Nu er de ydre forhold vist ikke ændret - bydelene har vel altid ligget, hvor de nu ligger - men det måtte vel være rimeligt, om Aarhus Letbane fik "opdateret" liniekortet (eller fjernet det).


Erik V.
www.evp.dk

[image]

.

En moderne Aarhushistorie ?

af jaer, 16/9 2016, 15:41 (2776 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Er det letteste ikke at prøve at kontakte Letbanen med spørgsmålet ?

/Jan

En moderne Aarhushistorie ?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 16/9 2016, 16:09 (2776 dage siden) @ jaer

Er det letteste ikke at prøve at kontakte Letbanen med spørgsmålet ?

/Jan

--------------------

Hvor har Du ret --- uden tvivl, . . .
. . . men mine erfaringer med henvendelser til det offentlige i den retning (dog endnu ikke Aarhus Letbane) siger desværre, at det i længden er den dårligste, og i det mindste den langsommeste, løsning med et utal af henvendelser, masser af rykkere og i den sidste ende, holder de på deres egen forudfattede mening.

Se nu f. eks, en henvendelse til Justitsministeriet, en "rimelig nem" ekspeditionssag, der først efter 30 dage besvares med en ordlyd 98% således: "Vi har noteret os Deres synspunkter og takker for interessen for sagen" ! ! !

Undskyld; Og hvad så ! ! ! Hvad med det, de skulle foretage sig ??? Jeg har ikke hørt fra dem siden, --heller ikke på en rykker ! ! !

Danmarks Radio kvitterer med automatkvittering og lover svar senest fire uger. Selv efter en rykker (over fire uger efter), har de stadig ikke svaret, men regner sikkert med, at nu har de fire uger igen ----og det kan vi blive ved med.

Hvis Du endnu ikke selv har oplevet det - så kommer det nok en dag.

--------

Ofte er det lige som med små børn: De retter sig ikke efter mor eller far, --men hvis nogle "udefra" siger noget -- så retter de ind.

Derfor.

Erik V.
www.evp.dk

[image]

.

.

En moderne Aarhushistorie ?

af Østjyden, 16/9 2016, 16:11 (2776 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Jeg vil foreslå dig, at du retter en høflig forespørgsel til Aarhus Letbane på nedenstående link. Jeg er ganske overbevist om, at du nok skal få svar på din henvendelse, når rette vedkommende har kigget på "sagen". Det er lidt for let at prøve at gøre "nar" af en evt. fejl her i forummet i stedet for at starte med at rette henvendelse til Aarhus Letbane.
Linket: mailto:info@aarhusletbane.dk

M v h
Peter

En moderne Aarhushistorie ?

af jachav, 21/9 2016, 10:28 (2771 dage siden) @ Østjyden

Jeg skrev til Aarhus Letbane, og de har nu svaret:


Hej Jacob

Tak for din mail.

Jeg kan godt se pointen, og vi arbejder da også på et nyt linjekort. Vi er ikke klar til at vise det endnu, men det er på vej.

Det nye kort afspejler bedre kørselsretningen og imødekommer dermed jeres kritik.

Venlig hilsen

Jens Velling
Kommunikation
Aarhus Letbane I/S

m: +45 40 22 79 44
e: jve@aarhusletbane.dk
w: letbanen.dk

En moderne Aarhushistorie ?

af Claus Madsen, 21/9 2016, 11:41 (2771 dage siden) @ jachav

Godt initiativ Jacob!

Det er meget nemt for os alle (inklusiv mig selv) at kritisere. Det at gøre noget ved det, er en en anden sag.

En moderne Aarhushistorie ?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 21/9 2016, 12:52 (2771 dage siden) @ jachav
redigeret af Erik V. Pedersen, 21/9 2016, 13:25

Jeg skrev til Aarhus Letbane, og de har nu svaret:


Hej Jacob

Tak for din mail.

Jeg kan godt se pointen, og vi arbejder da også på et nyt linjekort. Vi er ikke klar til at vise det endnu, men det er på vej.

Det nye kort afspejler bedre kørselsretningen og imødekommer dermed jeres kritik.

Venlig hilsen

Jens Velling
Kommunikation
Aarhus Letbane I/S

m: +45 40 22 79 44
e: jve@aarhusletbane.dk
w: letbanen.dk

----------------------

Tak for ini´tivet. Det regnede jeg faktisk med, at det var der nok een, der gjorde (måske endda flere).

Jeg kunne være lidt nysgerrig efter, hvad Du rent faktisk skrev ???

Du må evt. meget gerne skrive direkte til mig, evt. ved hjælp af "kuverten" øverst på siden.

Erik V.
www.evp.dk

[image]
.

En moderne Aarhushistorie ?

af Østjyden, 21/9 2016, 16:02 (2771 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Jeg skrev til Aarhus Letbane, og de har nu svaret:


Hej Jacob

Tak for din mail.

Jeg kan godt se pointen, og vi arbejder da også på et nyt linjekort. Vi er ikke klar til at vise det endnu, men det er på vej.

Det nye kort afspejler bedre kørselsretningen og imødekommer dermed jeres kritik.

Venlig hilsen

Jens Velling
Kommunikation
Aarhus Letbane I/S

m: +45 40 22 79 44
e: jve@aarhusletbane.dk
w: letbanen.dk


----------------------

Tak for ini´tivet. Det regnede jeg faktisk med, at det var der nok een, der gjorde (måske endda flere).

Hvorfor mon du ikke selv tog initiativet og skrev til Aarhus Letbane?
Og selvfølgelig får man svar, når man henvender sig til vestdanske trafikselskaber. Man kan IKKE generalisere og sige, at "det får jeg nok ikke noget ud af?" Det er forskellen på øst- og Vestdanmark, nemlig, at man får svar på sine henvendelser.

Jeg kunne være lidt nysgerrig efter, hvad Du rent faktisk skrev ???

Du må evt. meget gerne skrive direkte til mig, evt. ved hjælp af "kuverten" øverst på siden.

Hvorfor må vi andre ikke få lov at læse den indsendte mail?

Erik V.
www.evp.dk

M v h
Peter

En moderne Aarhushistorie ?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 21/9 2016, 19:39 (2771 dage siden) @ Østjyden

Jeg skrev til Aarhus Letbane, og de har nu svaret:


Hej Jacob

Tak for din mail.

Jeg kan godt se pointen, og vi arbejder da også på et nyt linjekort. Vi er ikke klar til at vise det endnu, men det er på vej.

Det nye kort afspejler bedre kørselsretningen og imødekommer dermed jeres kritik.

Venlig hilsen

Jens Velling
Kommunikation
Aarhus Letbane I/S

m: +45 40 22 79 44
e: jve@aarhusletbane.dk
w: letbanen.dk


----------------------

Tak for ini´tivet. Det regnede jeg faktisk med, at det var der nok een, der gjorde (måske endda flere).


Hvorfor mon du ikke selv tog initiativet og skrev til Aarhus Letbane?
Og selvfølgelig får man svar, når man henvender sig til vestdanske trafikselskaber. Man kan IKKE generalisere og sige, at "det får jeg nok ikke noget ud af?" Det er forskellen på øst- og Vestdanmark, nemlig, at man får svar på sine henvendelser.

Jeg kunne være lidt nysgerrig efter, hvad Du rent faktisk skrev ???

Du må evt. meget gerne skrive direkte til mig, evt. ved hjælp af "kuverten" øverst på siden.


Hvorfor må vi andre ikke få lov at læse den indsendte mail?

Erik V.
www.evp.dk


M v h
Peter

-----------------

Der er flere spørgsmål i dette indlæg:

Hvorfor jeg ikke gjorde... ! ! ! Det har jeg allerede skrevet i tidligere indlæg.

"Og selvfølgelig får man svar, når man henvender sig til vestdanske trafikselskaber. Man kan IKKE generalisere og sige, at "det får jeg nok ikke noget ud af?" Det er forskellen på øst- og Vestdanmark, nemlig, at man får svar på sine henvendelser."

En god sætning, --den kan læses på flere måder, alt efter det, der passer een bedst. Øverste halvdel af sætningen synes kun at vedrøre trafikselskaber, men efter spørgsmålstegnet er det lige som om, det gælder mere generelt.

Øst- og Vestdanmark - er vi enige om, at Storebælt er skillelinien ?

Med hensyn til at skrive direkte til mig. Det er bestemt ikke givet, at en brevskriver ønsker at gengive et privat brev -sendt til een modtager- for alle andre. Derfor muligheden. Hertil kommer, at webmaster måske ikke ønsker at lægge Forum til mere intern brevveksling, der i "værste tilfælde" så bliver slettet af moderatorerne.

Når støvet har lagt sig, kommer der sikkert en forklaring.

Erik V.
www.evp.dk

[image]
.

En moderne Aarhushistorie ?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 3/11 2016, 17:01 (2728 dage siden) @ Østjyden

Jeg vil foreslå dig, at du retter en høflig forespørgsel til Aarhus Letbane på nedenstående link. Jeg er ganske overbevist om, at du nok skal få svar på din henvendelse, når rette vedkommende har kigget på "sagen". Det er lidt for let at prøve at gøre "nar" af en evt. fejl her i forummet i stedet for at starte med at rette henvendelse til Aarhus Letbane.
Linket: mailto:info@aarhusletbane.dk

M v h
Peter

-------------------------------------------------

Hej "Østjyden".

Jeg lovede dig tidligere et svar, når "støvet havde lagt sig". Det gjorde det nu hurtigt, men jeg ville gerne afvente et par andre "sager".

Hvis vi nu begynder med den "aktuelle", den der var årsag til dette skriveri:

Som tidligere nævnt, er mine erfaringer, med den slags henvendelser, ikke de bedste når man som alm. borger/som enkeltperson henvender sig til større foretagender / det offentlige.

I denne sag viser svaret fra Aarhus Letbane, at enten har flere henvendt sig i "sagen"s anledning, eller der er gjort opmærksom på tråden. Hermed er det nu ikke længere en enkeltpersons henvendelse. Om dette har en indflydelse, er ikke til at sige, men kan vel næppe udelukkes.

Indrømmet: Der kom et godt resultat ud af det, men var måske allerede indledt inden i h. t. tråden.

---------------

Siden dengang har jeg -under hensyn til dine ord- henvendt mig til et af de større sjællandske el-selskaber for at få et par oplysninger om et par transformatorstationer, oplysninger som normalt kan ses fra vejen, men som pt. mangler. Vel egentlig en lille sag, som en medarbejder kan slå op på få minutter og besvare lige så hurtigt.

Nu, en lille måned efter, er der desværre ikke modtaget svar, selvom man normalt lover svar indenfor fem arbejdsdage ! ! !

---------

En henvendelse til et jernbaneforetagende, om noget jeg finder forkert i den daglige drift (altså ikke et "hobby-spørgsmål"), blev modtaget pænt, og en undersøgelse af "sagen" blev indledt. Der kom hurtigt svar: "Sagen" er løst ! ! !

Et øjekast på det påpegede, nogle få dage efter, viste dog intet synligt resultat af det, der skulle være udbedret. Som en del af svaret, var der skrevet, at var det ikke i orden, var jeg velkommen til at "vende tilbage".

Det blev gjort -i begge tilfælde med fotodokumentation. Nu har jeg endnu en gang fået at vide, at det er undersøgt nok en gang, og at "det påklagede" er fuldt funktionsdygtigt ! ! ! ??? Det må vise sig om nogle dage.

Den sidste del af svaret var ganske vist en mulighed, men ærlig talt, rent "goddag-mand-økseskaft" i situationen.

(Ingen konkrete oplysninger om emner / navne af genkendelsesmæssige årsager.)

------------

Ingen tvivl om, at man kan komme langt med en venlig / pæn forespørgsel, meeen man skal nu ikke altid stille for store forventninger.

Erik V.
www.evp.dk

[image]
.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak