Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilke tog. (Generelt)

af Torben, 20/1 2017, 13:06 (2645 dage siden)

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål jeg har tænkt på i flere år, håber at i kan hjælpe mig. I midt 80'erne tog jeg toget hver uge fra Herning til Odense og nogle gange var jeg heldig at komme med et tog der havde en mini kupe med plads til 2 personer. Hvilke tog var det ? finders der nogle fotos indefra evt. tegning.

Mvh Torben

Hvilke tog.

af Schack, Odense, 20/1 2017, 14:42 (2645 dage siden) @ Torben

Hej

Det er nok MR tog, som du har kørt med, over for WC´et. var der en lille kupe, hvor der kunne sidde 2-3 personer.

--
Med venlig hilsen
Peter Schack

Avatar

MR med en kupe til 4 personer

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/1 2017, 17:41 (2645 dage siden) @ Schack

Det er nok MR tog, som du har kørt med, over for WC´et. var der en lille kupe, hvor der kunne sidde 2-3 personer


Hvis jeg husker rigtigt, var der tale om en minikupe med plads til 4 personer.

Har vi i øvrigt ikke vendt emnet før? Tænke, tænke tænke.....

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Avatar

MR med en kupe til 4 personer

af T. Rithmester ⌂, Struer, 20/1 2017, 17:50 (2645 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det er nok MR tog, som du har kørt med, over for WC´et. var der en lille kupe, hvor der kunne sidde 2-3 personer

Hvis jeg husker rigtigt, var der tale om en minikupe med plads til 4 personer.

Har vi i øvrigt ikke vendt emnet før? Tænke, tænke tænke.....


Kære Thomas

Den tråd husker jeg alt for godt, da jeg vist blamerede mig selv i den tråd ;-)
Minikupé i MR-tog

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Hvilke tog.

af Torben, 20/1 2017, 21:11 (2645 dage siden) @ Torben

Tusind tak til alle der gav svar på mit spørgsmål.
Nu vil jeg se om jeg kan finde nogle billeder på google....:-)

Mvh
Torben

Hvilke tog.

af HLA07, 21/1 2017, 12:55 (2644 dage siden) @ Torben

Jeg tror det var en Cae vogn der havde en halv kupe blandtbde andre. Hvorfor tror jeg det? Joh tog 95 havde forbindelse i Fredericia til Struer og der var der i firserne en Cae vogn i løbet nordvest på, den havde vel også et returløb enten fra Fa eller str


Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak