Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ckm flexvogne (Generelt)

af Niklas Bygdestam, 21/1 2017, 16:20 (2641 dage siden)

Ckm levererades 1987 och kallades "Flexvogne".

Ckm 601 är idag den kungliga vagnen S 001

Ckm 603 är idag WRm 603 och ser ut som S 001 utvändigt. Ombyggd till ledsagevogn till S 001 och får nog också ses som kunglig.

Men Ckm 602? Vad har hänt med den vagnen? Senaste uppgiften är: "Solgt 20xx til RSEJ. Padborg 2015". Så vad innebär detta? Vad har hänt med vagnen idag? Hur ser den ut? Och vad ska den användas till? Eller skrotas den?

--
Niklas Bygdestam
[image]

Ckm flexvogne

af jmp ⌂, Vejle, 21/1 2017, 17:27 (2641 dage siden) @ Niklas Bygdestam

Men Ckm 602? Vad har hänt med den vagnen? Senaste uppgiften är: "Solgt 20xx til RSEJ. Padborg 2015". Så vad innebär detta? Vad har hänt med vagnen idag? Hur ser den ut? Och vad ska den användas till? Eller skrotas den?


Den har i mange år været målevogn hos DSB, hedder 99-90 002 og er gul. Hvad Railservice (Erik Jessen) vil med den, aner jeg ikke. Jeg har flere gange i efteråret set den stå i Vojens.

Jan

Ckm flexvogne

af Niklas Bygdestam, 21/1 2017, 21:54 (2641 dage siden) @ jmp

Men Ckm 602? Vad har hänt med den vagnen? Senaste uppgiften är: "Solgt 20xx til RSEJ. Padborg 2015". Så vad innebär detta? Vad har hänt med vagnen idag? Hur ser den ut? Och vad ska den användas till? Eller skrotas den?

Den har i mange år været målevogn hos DSB, hedder 99-90 002 og er gul. Hvad Railservice (Erik Jessen) vil med den, aner jeg ikke. Jeg har flere gange i efteråret set den stå i Vojens.

Jan


Finns det risk att Railservice skrotar vagnen?

--
Niklas Bygdestam
[image]

Ckm flexvogne

af ulca, 22/1 2017, 07:36 (2641 dage siden) @ Niklas Bygdestam

Men Ckm 602? Vad har hänt med den vagnen? Senaste uppgiften är: "Solgt 20xx til RSEJ. Padborg 2015". Så vad innebär detta? Vad har hänt med vagnen idag? Hur ser den ut? Och vad ska den användas till? Eller skrotas den?

Den har i mange år været målevogn hos DSB, hedder 99-90 002 og er gul. Hvad Railservice (Erik Jessen) vil med den, aner jeg ikke. Jeg har flere gange i efteråret set den stå i Vojens.

Jan

Finns det risk att Railservice skrotar vagnen?


Det tvivler jeg på. Forskellige kilder, som jeg ikke lige har links til, nævner at RailService blandt andet foretager test og afprøvninger ved idriftsættelse. Så med mindre vognen er skrotklar anvendes den nok til samme formål som hos DSB, dvs. måling af spænding i køreledning, fejlstrømme (som kan forstyrre andre typer tog) inden en strækning eller et nyt tog/lokomotiv sættes i drift.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak