Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

My lokomotiv (Generelt)

af louise thygesen ⌂, Hillerød, 16/2 2017, 13:59 (2618 dage siden)

Jeg skal bruge et billede af et my lokomotiv set bagfra.....er de helt ens for og bag...og er det så lyset på dem der afgør om det er forfra eller bagfra?
Jeg vil male motivet ind i et maleri, og jeg undskylder min uvidenhed i dette forum :)
mvh
Louise

My lokomotiv

af Nordexpress, 16/2 2017, 14:14 (2618 dage siden) @ louise thygesen

Til dit formål er MY lokomotiver ens i begge ender.
Man kan ikke sige, at lygteføringen bestemmer, hvad der er for og bag, ud over - naturligvis - at der er tre hvide lanterner fremadrettet i kørselsretningen ligesom en bil har to.

Du går op i toppen / vælger DSB lokomotiver / Vælger DSB Motorlokomotiver / Vælger linje 33 med et billede af MY / derefter ser du en oversigt opgjort efter lokomotivernes litra=løbenummer / et F i en gul firkant betyder, at der foreligger fotos af lokomotivet / du trykker på disse indtil du finder et brugbart motiv.

Avatar

My lokomotiv

af louise thygesen ⌂, Hillerød, 16/2 2017, 14:28 (2618 dage siden) @ Nordexpress

Mange tak Nordexpress :-)
Der er ikke mange hvor de ses lige for/bagfra, men jeg kan nok bruge dem alligevel. hvordan er lygteføringen hvis man ser et lokomotiv bagfra?
louise

Avatar

My lokomotiv

af louise thygesen ⌂, Hillerød, 16/2 2017, 15:10 (2618 dage siden) @ Dampfmeisteren

Mange tak for hjælpen Dampfmeister :-)

Avatar

My lokomotiv

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 16/2 2017, 14:55 (2618 dage siden) @ louise thygesen

Jeg skal bruge et billede af et my lokomotiv set bagfra.....er de helt ens for og bag...og er det så lyset på dem der afgør om det er forfra eller bagfra?
Jeg vil male motivet ind i et maleri, og jeg undskylder min uvidenhed i dette forum :)
mvh
Louise

[image]

--
[image]

Avatar

My lokomotiv

af louise thygesen ⌂, Hillerød, 16/2 2017, 15:09 (2618 dage siden) @ Tommy Nilsson

1000 tak Tommy :-) fedt billede
jeg vender tilbage med foto af maleriet når det er færdigt :-)
hilsen Louise (som er lidt undrende over at man kun kan være mand eller "andet" i sin profil? ) :-) :-) :-) :-) :-)

My lokomotiv

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 17/2 2017, 16:08 (2617 dage siden) @ Tommy Nilsson

hilsen Louise (som er lidt undrende over at man kun kan være mand eller "andet" i sin profil? ) :-) :-) :-) :-) :-)


Der er kun to felter i databasen til "Køn".

Hej, man behøver da kun et felt: "JA" ;-)

God weekend
Lars Møller Jensen.

PS hvis billedet skal være fra en svunden tid er der ingen lygteføring men en rød skive bag på en MY om dagen.

My lokomotiv

af hdknudsen, 16/2 2017, 16:59 (2618 dage siden) @ louise thygesen

Hej Louise

Her er et billede fra godsbanegården Vejle 5-7 2009 af MY 1157. Det holder stille så man kan ikke se for og bagside; men både de røde og hvide lygter ses på det. Held og lykke med maleriet.

Mvh Henning

http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen

[image]

Avatar

My lokomotiv

af louise thygesen ⌂, Hillerød, 16/2 2017, 18:37 (2618 dage siden) @ hdknudsen

Mange tak, det er et rigtig godt billede:-) og tak for at præcisere det med lygterne, nu tror jeg jeg har styr på det;-) blev egentlig lidt forbavset over at opdage de havde ens for og bagside, det har jeg ikke tænkt over da jeg var ung :-)

Avatar

My lokomotiv

af louise thygesen ⌂, Hillerød, 16/2 2017, 18:40 (2618 dage siden) @ hdknudsen

skal jeg skrive bag på maleriet at du har taget foto, hvis jeg bruger en del af fotoet?

My lokomotiv

af hdknudsen, 16/2 2017, 21:33 (2618 dage siden) @ louise thygesen

Hej

Hvis det ikke er hele fotoet du bruger, må du gøre som du gøre som du selv syntes, jeg har forstået det sådan det er en del af et maleri, det er noget andet når et foto bliver offentliggjort på en anden hjemmeside eller på print, som jeg har skrevet i indledningen til min hjemmeside.

Mvh Henning

Avatar

My lokomotiv

af louise thygesen ⌂, Hillerød, 17/2 2017, 10:47 (2617 dage siden) @ hdknudsen

Tak :)

160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere
ContecRailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak