Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Litra S II (Generelt)

af Søren Hermansen, 22/2 2017, 20:41 (2592 dage siden)

Hej. Nu skal jeg snart til at lave den Store Litra S II Maskine. Men jeg har Lige Først Brug for Nogle Tegninger af Lokomotivet, Set fra Oven og Efter Leveringen, tak.

DSB Litra S II

af Steff, 22/2 2017, 21:03 (2592 dage siden) @ Søren Hermansen

Det bliver svært.

Jeg har ikke DSB HL og den viser jo kun maskinen ved leveringen fra siden og forfra/bagfra og der er ikke en decideret tegning fra oven. Kun som på de andre HL med maskinen gennemskåret med ramme mv.
Der findes en Frichs sidetegning HL 18a, men den viser heller ikke noget andet end maskinen ved leveringen set fra siden. Det eneste JEG kan hjælpe med er den vedhæftede.
[image]

Så du må lave en aftale med DJM om muligheden for at få tilladelse til at besøge remisen i Roskilde eller igang med at se fotografier igennem og sidst eventuelt også låne en model af Hobbytrade litra S. Den er jo detaljemæssigt slet ikke så tosset at gå ud fra når du har hovedmålene.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

DSB Litra S II

af Søren Hermansen, 22/2 2017, 22:18 (2591 dage siden) @ Steff

Tak alligevel. Jeg klare det nok

DSB Litra S II

af ulca, 23/2 2017, 13:38 (2591 dage siden) @ Søren Hermansen

Prøv at kontakte Skovbo Jernbanearkiv, han har tegningerne til udførsel som ved levering og som ved udrangering. Afhængig af skala koster en tegning på A4 papir 50 kr. + 25 kr. i ekspedition, og så self. porto hvis tegningen skal sendes. Han skriver selv at de fleste H0 kan være på et stykke A4, ellers må det nok blive i A3 og så er prisen 100 kr.

Link: http://www.jernbanearkiv.dk/

DSB Litra S II

af Søren Hermansen, 3/3 2017, 18:50 (2583 dage siden) @ ulca

Og Vilken Slaks Luftpumper har lokomotivet? en Single eller Dobbelt

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak