Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køb af rejse (Generelt)

af SimonS, 26/2 2017, 15:47 (2609 dage siden)

Det er ved at være et par år siden, jeg har sidst har købt en international togrejse. Så vidt jeg kan se på DB.de kan man kun købe rejser, som enten starter eller slutter i Tyskland. Er der et sted online, hvor man kan købe en rejse som går gennem Tyskland?

Helt konkret skal jeg fra København til Bruxelles og retur. Det er underordnet, hvilken by, jeg skal skifte i, for at nå til Bruxelles.
Jeg kan sagtens hitte ud af at købe en tysk billet fra København til f.eks. Köln og en belgisk billet resten af vejen, men det skulle helst være én billet hele vejen.

Avatar

Køb af rejse

af kenkari ⌂, Roskilde, 26/2 2017, 17:07 (2609 dage siden) @ SimonS

Det er ved at være et par år siden, jeg har sidst har købt en international togrejse. Så vidt jeg kan se på DB.de kan man kun købe rejser, som enten starter eller slutter i Tyskland. Er der et sted online, hvor man kan købe en rejse som går gennem Tyskland?

Helt konkret skal jeg fra København til Bruxelles og retur. Det er underordnet, hvilken by, jeg skal skifte i, for at nå til Bruxelles.
Jeg kan sagtens hitte ud af at købe en tysk billet fra København til f.eks. Köln og en belgisk billet resten af vejen, men det skulle helst være én billet hele vejen.

Du kan sagtens købe billet igennem Tyskland på db.de, har lige købt pladsbillet til en tur fra Roskilde til Innsbruck via Hamburg og München. Men det må være fordi du skal til Bruxelles.

--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm

Køb af rejse

af andersj, Aalborg, 26/2 2017, 17:14 (2609 dage siden) @ SimonS

Det er ved at være et par år siden, jeg har sidst har købt en international togrejse. Så vidt jeg kan se på DB.de kan man kun købe rejser, som enten starter eller slutter i Tyskland. Er der et sted online, hvor man kan købe en rejse som går gennem Tyskland?

Helt konkret skal jeg fra København til Bruxelles og retur. Det er underordnet, hvilken by, jeg skal skifte i, for at nå til Bruxelles.
Jeg kan sagtens hitte ud af at købe en tysk billet fra København til f.eks. Köln og en belgisk billet resten af vejen, men det skulle helst være én billet hele vejen.

Jeg kan sagtens finde og booke billetter fra København til Bruxelles på www.bahn.de

Hvilken dato skal du rejse? Det kan være der er sporarbejde et sted og det er derfor du ikke kan få lov til at bestille.

--
Mvh Anders

Køb af rejse

af SimonS, 26/2 2017, 17:37 (2609 dage siden) @ andersj

Hvilken dato skal du rejse?

Ud mandag den 10. april. Hjem torsdag den 13. april. Det virker til, at man på nogen sider kun kan rejse i Tyskland, mens der er internationale sider, hvor man også kan krydse landegrænse. Så muligvis har jeg den forkerte indgang til webstedet.

Køb af rejse

af andersj, Aalborg, 26/2 2017, 17:46 (2609 dage siden) @ SimonS

Hvilken dato skal du rejse?


Ud mandag den 10. april. Hjem torsdag den 13. april. Det virker til, at man på nogen sider kun kan rejse i Tyskland, mens der er internationale sider, hvor man også kan krydse landegrænse. Så muligvis har jeg den forkerte indgang til webstedet.

Der er togbus mellem København H og Rødby i påskeugen kan jeg se. Jeg kan på www.bahn.de finde 2 forbindelser fra "Kopenhagen H" til "Bruxelles Midi" den 10. april og 1 den anden vej.

De står alle sammen i 119,95 eller 139,95 Euro pr. vej, og derfor vil det være billigere for dig at købe et Interrail Global pass 5 dage til 175 Euro hvis du er 27 år eller derunder, 227 Euro hvis du er mellem 28 år og 59 år eller 204 Euro hvis du er 60 år eller ældre. Priserne er inkl. 15% rabat der gælder hvis du køber passet senest den 26. marts. Passet kan købes på København H. Hvis du mellem Köln og Bruxelles vælger at rejse med ICE skal der ikke købes reservation men det skal der hvis du rejser med Thalys.

--
Mvh Anders

Køb af rejse

af SimonS, 26/2 2017, 18:10 (2609 dage siden) @ andersj

Der er togbus mellem København H og Rødby i påskeugen kan jeg se. Jeg kan på www.bahn.de finde 2 forbindelser fra "Kopenhagen H" til "Bruxelles Midi" den 10. april og 1 den anden vej.

De står alle sammen i 119,95 eller 139,95 Euro pr. vej, og derfor vil det være billigere for dig at købe et Interrail Global pass 5 dage

Interessant med Interrail. Jeg antog bare, at det ville være alt, alt for dyrt. Men det ser altså ud til kunne blive et glimrende alternativ alligevel.

Mange tak for tippet!

Køb af rejse

af andersj, Aalborg, 26/2 2017, 18:54 (2609 dage siden) @ SimonS

Der er togbus mellem København H og Rødby i påskeugen kan jeg se. Jeg kan på www.bahn.de finde 2 forbindelser fra "Kopenhagen H" til "Bruxelles Midi" den 10. april og 1 den anden vej.

De står alle sammen i 119,95 eller 139,95 Euro pr. vej, og derfor vil det være billigere for dig at købe et Interrail Global pass 5 dage


Interessant med Interrail. Jeg antog bare, at det ville være alt, alt for dyrt. Men det ser altså ud til kunne blive et glimrende alternativ alligevel.

Mange tak for tippet!

Efter at det i 2016 blev tilladt at bruge to dage af et global pass i eget land til og fra grænsen er det blevet et mere attraktivt produkt.

Hvis du køber det hos DSB så være sikker på at du får rabatten på 15% med, det er nemlig et andet varenummer de skal vælge i systemet fremfor det normale uden rabat, og det kan glippe.

--
Mvh Anders

Avatar

Køb af rejse

af BoergeOf61, Randers C, 26/2 2017, 18:09 (2609 dage siden) @ SimonS

Det er ved at være et par år siden, jeg har sidst har købt en international togrejse. Så vidt jeg kan se på DB.de kan man kun købe rejser, som enten starter eller slutter i Tyskland. Er der et sted online, hvor man kan købe en rejse som går gennem Tyskland?


Ja. Der er i hvert fald Loco2, omend deres danske udvalg er begrænset til det, der kan købes hos Deutsche Bahn.
Ellers købes rejsen i (mindst) to etaper. Det har ingen betydning for Deutsche Bahns el. Railteams hjælp ved forsinkelser, hvor rejsen behandles som en samlet rejse.

Netop til Belgien (el. Paris) kan en opdeling desuden give mulighed for, togselskabet Thalys kan bruges mellem Tyskland og Bruxelles. Om det er relevant, afhænger af rejseplanen fra Danmark. DB sælger ikke billet til Thalys' tog. Hvis Thalys tænkes benyttet flere gange, vil jeg foreslå bestilling af et The Card fordelskort, som bl.a. giver adgang til lounges og efter sigende kan bruges som papirløs billet.

Køb af rejse

af abj24, 26/2 2017, 21:28 (2609 dage siden) @ SimonS

Bahn.de kan godt sælge billet fra DK til Brussel, men man skal være lidt kreativt for at få priser - især de gode priser - frem.

Nedstående er priser fra Kbh til Brussel d. 10 april:
[image]

Tricket er at angive via punker ("Zwischenhalte"), og nogle gange indsætte ekstra skiftetid eller udelukke forskellige tog typer. De 39 Eur til Brussel fik jeg frem ved at sætte Hamburg og Brussel-Nord ind som mellem stationer, og angive at jeg ikke vil bruge ICE mellem Hamburg og Brussel-Nord, så vælges forbindelse med IC over Bremen og RE/IC i Belgien også wupti, 39 EUR.

Bahn.de sætter prisene på deres "Spareprise" ud fra det dyreste tog der indgår i rejsen, så de billige billeter findes ved at identificere hvilket tog der gøre en rejse dyr, og får lavet en plan der går uden om det tog. Jeg har rejste Tyskland og nabolandende tyndt de senete år, og aldrig betalt mere end 39 EUR når jeg bruger Bahn.de (29 Eur med et BahnCard 25 - en "ProbeBahn" card vil tjene sig ind T/R til Brussel).

Brug Bahn.de ikke den danske.

Køb af rejse

af SimonS, 27/2 2017, 06:19 (2609 dage siden) @ abj24

men man skal være lidt kreativt for at få priser - især de gode priser - frem.

Tricket er at angive via punker ("Zwischenhalte"), og nogle gange indsætte ekstra skiftetid eller udelukke forskellige tog typer. De 39 Eur til Brussel fik jeg frem ved at sætte Hamburg og Brussel-Nord ind som mellem stationer, og angive at jeg ikke vil bruge ICE mellem Hamburg og Brussel-Nord, så vælges forbindelse med IC over Bremen og RE/IC i Belgien også wupti, 39 EUR.

Det var godt nok noget mere avanceret, end jeg havde forestillet mig. Men hvis man vil have de gode priser, må man sandelig være kreativ! Fascinerende :)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak