Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Status for væsentlige problemstillinger i Signalprogrammet (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/3 2017, 20:29 (2592 dage siden)

De handlekraftige politikere slog i bordet og forlangte løbende statusnotater fra Banedanmark på Signalprogrammet.

Nu foreligger det første notat. Gad vide, hvad politikerne kan bruge notatet til? En garanti for, at tid og økonomi holder, er det i hvert fald ikke. Og således har Banedanmark ryggen fri - uden at politikerne reelt kan gøre noget. Men det er et flot notat. Sir Humphrey fra Yes Minister kunne ikke have skrevet det bedre:

http://www.ft.dk/samling/20161/almdel/tru/bilag/234/1733362.pdf

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Status for væsentlige problemstillinger i Signalprogrammet

af LarsJels, Jels, 15/3 2017, 22:44 (2592 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej

Er det trods alt ikke første gang, det meldes officielt ud, at signalsystemet til den nye bane København-Ringsted kan blive forsinket? Selv om mange selvfølgelig har gættet på det.

MVH, Lars

Skal S-tog udrangeres?

af Fysikeren, 16/3 2017, 06:57 (2591 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ifølge linket ønsker DSB at udruste 127 S-tog med det nye signalsystem. Der er mig bekendt leveret 105 SA og 31 SE, hvoraf et SA er udrangeret efter en ulykke. Dermed er der 135 S-tog. Er det de otte lidt afvigende førstleverede S-tog DSB ikke ønsker at udruste?

sæt 1-8..

af glade-koege ⌂, køge, 16/3 2017, 11:10 (2591 dage siden) @ Fysikeren

Ihverfald er det sæt 1 til 8 som pt måske ikke har en god videre skæbne.

Bla kan rulle skilte ikke laves mere, så togene køre rundt uden andet end fronten hvor man kan se hvor de køre hen. + man nu har fjernet linje bogstavet inde i toget.

Jeg har flere gange spurgt dsb ind til fremtiden med disse 8 sæt og evt fremtids sikring af dem.

mvh kristian Jakobsen

pendler formand køge bugt s-tog

sæt 1-8..

af Basse, 16/3 2017, 17:49 (2591 dage siden) @ glade-koege

Sæt 1-8 skal også ombygges. Det kræver dog en del mere. Skal testkøres og godkendes. Forventet slutning af 2017.
Pt. står 8104 på værksted og ruteskiltene er pillet ud. Så der sker nok også noget der.

sæt 1-8..

af glade-koege ⌂, køge, 16/3 2017, 22:44 (2591 dage siden) @ Basse

Kan være sæt 4 blir første sæt som blir fremtids sikkert måske så.. må være nogen herinde fra værkstedet evt der ved mere ;-)

Status for væsentlige problemstillinger i Signalprogrammet

af steenth, 16/3 2017, 13:44 (2591 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Nu foreligger det første notat. Gad vide, hvad politikerne kan bruge notatet til? En garanti for, at tid og økonomi holder, er det i hvert fald ikke. Og således har Banedanmark ryggen fri - uden at politikerne reelt kan gøre noget. Men det er et flot notat. Sir Humphrey fra Yes Minister kunne ikke have skrevet det bedre:

Tjaa. Fjern øst har det hårdt. København-Ringsted er mest kritisk. Og Roskilde-Køge-Næstved kan blive endnu mere forsinket...

Resten har småproblemer - i mindre grad end jeg have forventet.

Jeg kan se lidt omkring styring af versioner. De bruger ikke 3.6.0 i første omgang - det først i 2020. Det er vel 3.3.0/3.4.0 med de nødvendige tilføjelser de starter op med på de mobile udstyr.

Mvh
Steen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak