Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK (Jernbanen i dag)

af 1993matias ⌂, KH, 21/3 2017, 22:53 (2591 dage siden)

Jernbanerne i USA er noget anderledes, både størrelsesmæssigt, men vist også rent underholdningsmæssigt. Lokoføreren her og hans togfører har det i hvert fald sjovt med sne - og endda træer - på sporet. Ja, farligt ser det ud, men jeg håber da det er noget, de godt må!

https://www.youtube.com/watch?v=u7QCnv0Qpfg

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af sunebeck, 27/3 2017, 17:07 (2585 dage siden) @ 1993matias

Her er et andet underholdende sne-indslag:

[image]

Ved nogen, hvor dette er optaget?

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af LHJ, 27/3 2017, 18:27 (2585 dage siden) @ sunebeck

Her er et andet underholdende sne-indslag:

[image]

Ved nogen, hvor dette er optaget?

Næppe "underholdende" for de rejsende på perronen ...

Man kunne måske nok forvente, at folk, mens de venter, gør sig tanker om, hvordan den megen sne i sporet vil opføres sig, når toget kommer. Men sådan er der så meget.

En ordentlig "vasker" blev det i al fald!

vh
LH

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af Niels Munch, 27/3 2017, 18:30 (2585 dage siden) @ LHJ

Man kunne måske nok forvente, at folk, mens de venter, gør sig tanker om, hvordan den megen sne i sporet vil opføres sig, når toget kommer. Men sådan er der så meget.


Ja, "folk" har hverken viden eller fantasi .....

Avatar

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af BoergeOf61, Randers C, 27/3 2017, 20:22 (2585 dage siden) @ LHJ

Hvad burde de have gjort? Desværre er videoen for kort til at se, om de, der stod på perronen, var utilfredse.

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af LasseG, 27/3 2017, 20:25 (2585 dage siden) @ BoergeOf61

Hvad burde de have gjort? Desværre er videoen for kort til at se, om de, der stod på perronen, var utilfredse.

På lydsiden 1:20 inden i filmen er der en som bestemt ikke er tilfreds...

--
[image]

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af HLA07, 28/3 2017, 08:30 (2585 dage siden) @ BoergeOf61

Hun kunne have flyttet "snotten" væk fra mobiltelefonen, men ak det er jo utænkeligt

Avatar

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af Erik H, Frederikssund, 28/3 2017, 11:27 (2584 dage siden) @ HLA07

Du har helt ret......... mange vil hellere miste den ene arm frem for at miste deres højst elskede mobiltelefon.
At tage en mobiltelefon fra en person, er som at tage sutten fra et barn.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af gaest, 28/3 2017, 17:58 (2584 dage siden) @ Erik H

Du har helt ret......... mange vil hellere miste den ene arm frem for at miste deres højst elskede mobiltelefon.
At tage en mobiltelefon fra en person, er som at tage sutten fra et barn.

Mvh.
Erik H

Ja, for jernbanevæsenet behøver slet ikke tænke sig om, og de har intet ansvar vel? Passagererne er jo trods alt til for banens skyld. Om man stod på den ene elle rden anden side af den perron ser ikke ud til at gøre den store forskel. Min pointe er at der slet ikke burde have stået nogen på den perron.

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 28/3 2017, 18:09 (2584 dage siden) @ gaest

Du har helt ret......... mange vil hellere miste den ene arm frem for at miste deres højst elskede mobiltelefon.
At tage en mobiltelefon fra en person, er som at tage sutten fra et barn.

Mvh.
Erik H


Ja, for jernbanevæsenet behøver slet ikke tænke sig om, og de har intet ansvar vel? Passagererne er jo trods alt til for banens skyld. Om man stod på den ene elle rden anden side af den perron ser ikke ud til at gøre den store forskel. Min pointe er at der slet ikke burde have stået nogen på den perron.

Rygterne siger, at snerydning på et tidspunkt har kostet en blokhytte livet her i Danmark. Hvis rygter ellers er sande (?), så siger det lidt om de kræfter der er i sne, der sættes i bevægelse af en sneplov forspændt et lokomotiv.

Passagerne på perronen burde selvfølgelig aldrig have været der, hvilket videoen med al tydelighed viser. Her må de påhvile jernbaneselskabet at sørge for passagernes sikkerhed - der skal ikke megen fantasi til at forestille sig, hvad en isklump kan anrette af skade hvis en person rammes.

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af Ib Jensen, 28/3 2017, 19:02 (2584 dage siden) @ Henrik Hansen

Her må de påhvile jernbaneselskabet at sørge for passagernes sikkerhed


Hvis du ved jernbaneselskabet mener infrastrukturejeren, er vi enige. Det er infrastrukturejerens ansvar at rydde sporet for sne, således at jernbaneoperatørerne kan køre på sporet.

Infrastrukturejeren kan vælge selv at snerydde sporet eller kan hyre andre til det. Disse andre skal følge infrastrukturens anvisninger. Infrastrukturejeren ejer perronerne (ekskl. S-togsperronerne?) og har ansvaret for, at passagererne trygt kan opholde sig på perronen.

Avatar

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af Erik H, Frederikssund, 28/3 2017, 18:54 (2584 dage siden) @ gaest

Det har som sådan ikke noget med om jernbanevæsnet bør tænke sig om eller ikke. Det jeg mener er, at der er en generel ligegyldighed blandt folk, med hvad der sker omkring dem, når de fuldstændig blindt render rundt med deres elektroniske legetøj (mobiltelefoner smartphones osv.) Det er nærmest som om disse person, føler at det er en krænkelse af menneskerettighederne hvis ikke de bare kan blindt rende rundt i deres egen lille verden i cyberspace.
Jeg forsvarer på ingen måde jernbanevæsnet i den givne situation.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/3 2017, 10:07 (2584 dage siden) @ 1993matias

Jernbanerne i USA er noget anderledes, både størrelsesmæssigt, men vist også rent underholdningsmæssigt. Lokoføreren her og hans togfører har det i hvert fald sjovt med sne - og endda træer - på sporet. Ja, farligt ser det ud, men jeg håber da det er noget, de godt må!

Det virker som om de er ude i "noget snavs".
Jeg ser (også) bl.a. Alaskian Railway og her er der talrige eksempler på at de kører ud i troljer mm for at sikre at der intet ligger på sporet inden toget kommer. Nu er de der amerikanske serier gode til at få selv den mindste banearbejders rolle til at lyde som om verden gik under hvis ikke de lige var der til at gøre det de nu gør, men det virker som om at det er noget føderalt bestemt.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af TeamBaumann, Hjordkær, 28/3 2017, 18:45 (2584 dage siden) @ Michael Deichmann

Sådan som de kører over træet ... kunne det ikke ske at få toget til at afspore / hoppe af spor?
Eller måske højsandsynlig beskadige vise underdele af toget, sådan som slanger, rør og tankbeholder?

Hvis man skulle det rigtige, ville jeg tro at man stoppede toget og brugte motorsaven i stedet ...
Nu tør jeg ikke svare på om denne tog, de futter rundt med ( måske GP-38 serie ), at de er tungere end vores danske MY / MZ - lokomotiver.

Sne på sporet - noget man vist ikke må i DK

af re20000, 28/3 2017, 20:55 (2584 dage siden) @ TeamBaumann

Altså, når man tænker på hvad de ellers har af træer derovre i guds eget land, så er det dér jo som at køre rundt i et urtebed. Og selv efter danske forhold er de træer man kører over i videoen jo bare nogen pinde. jeg kan ikke forestille mig at der er fare for en afsporing her. Jeg fornemmer også en vis sensationslyst.

Nold

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak