Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Struer Jernbaneklub (Jernbanen i dag)

af Triangel, 29/4 2017, 00:57 (2549 dage siden)

Hej Alle

Er der nogen der ved hvad der sker i Struer. En bekendt har været forbi og set at det ser ud som om at man er ved at klargøre de fleste af Struer jernbaneklubs personvogne til ophugning, der er i hvert fald tale om en 2 Ag 1 BN og 1 Bg.

BD og muligvis 1 Bg var ikke at finde ?

Det der undre mig er at jeg skulle ikke mene at de var i så dårlig stand at de ikke kunne få et liv i en anden klub, såfremt at de er blevet opgivet i Struer.

Er der nogen der kender mere til dette ?

Med venlig hilsen

Mikkel

Avatar

Struer Jernbaneklub

af gaest, 29/4 2017, 08:48 (2548 dage siden) @ Triangel

Det der undre mig er at jeg skulle ikke mene at de var i så dårlig stand at de ikke kunne få et liv i en anden klub, såfremt at de er blevet opgivet i Struer.

Der er ved at brede sig en forståelse i klubberne for at revurdere samlingerne til det reelt mulige. Banedanmark har tidligere lagt pres på klubberne, feks med Operation Oprydning. Håbets sidespor har været meget langt nogen steder, men de tider hvor infrastrukturforvalterne (hvadenten det er BDK, kommunen eller andre) ville have lange togstammer til at stå og forfalde uden nogen reelle fremtidsmuligheder er forbi.

Struer Jernbaneklub .. Ophugning

af MyNiels, 29/4 2017, 09:58 (2548 dage siden) @ gaest

Er de kommet til ophugning eller skal de i den kommen tid ???

kh
MyNiels

Struer Jernbaneklub

af Gæst1, 29/4 2017, 16:25 (2548 dage siden) @ gaest

Det der undre mig er at jeg skulle ikke mene at de var i så dårlig stand at de ikke kunne få et liv i en anden klub, såfremt at de er blevet opgivet i Struer.


Der er ved at brede sig en forståelse i klubberne for at revurdere samlingerne til det reelt mulige. Banedanmark har tidligere lagt pres på klubberne, feks med Operation Oprydning. Håbets sidespor har været meget langt nogen steder, men de tider hvor infrastrukturforvalterne (hvadenten det er BDK, kommunen eller andre) ville have lange togstammer til at stå og forfalde uden nogen reelle fremtidsmuligheder er forbi.

Oprydningsprojektet var DSB, og var juridisk forankret i at DSB havde tilbagekøbsklausul på en del materiel, og dermed kunne bistå med ophug og nye lagervogne (en stribe Gbs blev tildelt til dem, der skrottede vogne). Banedanmark og DSB har mig bekendt ingen sanktionsmuligheder over de selvstændige klubber, så at der ryddes op i ny og næ, er såmænd drevet af klubberne selv

Avatar

Struer Jernbaneklub

af gaest, 29/4 2017, 17:01 (2548 dage siden) @ Gæst1

En ting er hvem der ejer materiellet. En anden ting hvem der ejer de spor og arealer hvor materiellet står.

Struer Jernbaneklub

af 10100, 17/7 2017, 20:07 (2469 dage siden) @ Triangel

ja to stk. ag og en bdno og to e-vogne og mayo-vogn og en masse gamle bogier er blevet ophugget der nede
har jeg set det var et sørgelig syn. efter hvad jeg kan se er der kun 6 medlemmer til bage ink den lille bestyrelse
ifølge deres hjemmeside, som ikke bliver opdateret, det liner man er ved at opgive dette. :-|

Struer Jernbaneklub

af Hans-Henrik Landsvig ⌂, Amagerbro, 17/7 2017, 21:42 (2469 dage siden) @ 10100

Var der ikke noget med, at klubben af kringlede historiske årsager var betroet det gamle klenodie VaGJ M1?

Den eksisterer da forhåbentlig endnu.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig

Struer Jernbaneklub

af QpoX ⌂, 19/7 2017, 21:10 (2467 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig

Var der ikke noget med, at klubben af kringlede historiske årsager var betroet det gamle klenodie VaGJ M1?

Den eksisterer da forhåbentlig endnu.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig

Skulle vist stå i remissen, står vist også på deres hjemmeside.

Struer Jernbaneklub

af 10100, 19/7 2017, 22:03 (2467 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig

Ja den står på hjul, har set sin bedste dage, bliver nok aldrig færdig.

Billige jernbane T-shirts

DSB ME1533 2
Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak