Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De foretrukne leverandører til Odense Letbane: (Generelt)

af Niels Munch, 29/4 2017, 17:07 (2553 dage siden)

Odense Letbanes pressemeddelelse af d.d.:

"Her er de foretrukne leverandører til Odense Letbane

Hvis kommunen, staten og regionen godkender kontrakterne, bliver det spanske Comsa S.A.U., der skal anlægge spor, stationer og vedligeholdelsescenter i Odense – og letbanevognene vil komme fra Stadler Pankow GmbH med hovedsæde i Schweiz."


Læs videre her: https://www.odenseletbane.dk/nyheder/her-er-de-foretrukne-leverandorer-til-odense-letbane/ .


M.v.h.
Niels

De foretrukne leverandører til Odense Letbane:

af UTJ, 30/4 2017, 15:06 (2552 dage siden) @ Niels Munch

Ganske interessant at se hvordan disse to letbaneprojekter (Odense og Århus) kan gennemføres med "let" administration i modsætning Banedanmarks "tunge" baner.

Bliver også interessant at følge om de godkendende instandser godkender valget af leverandører.

Afgjort spændende at se om konceptet trods alt kommer til at brede sig til hovedstaden, trods vrængen på næsen af "overfladetog". Det ligger vel også snart ligefor at omdanne Lokalbanens strækninger i Nordsjælland til letbaner, når de ellers så succesfulde Lint-tog ad åre skal udskiftes.

--
ئۇلغىك

De foretrukne leverandører til Odense Letbane:

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 2/5 2017, 10:28 (2550 dage siden) @ Niels Munch

Tillykke til Odense :-)

Begmand til mig: Jeg trak os ud af Odense, da jeg vurderede, at vi ikke kunne vinde - imidlertid var mit mandat til pris "noget" lavere end den som Stadler får her. Dén burde jeg nok have fulgt helt til dørs... :-(

/Lasse

De foretrukne leverandører til Odense Letbane:

af Nordexpress, 2/5 2017, 11:08 (2550 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Vi går nok alle rundt med livets erfaringer, hvor man i bagklogskabens klare lys kunne have handlet anderledes eller ramt bedre med sit tilbud! ;-)

Men det ser ud til, at argumentet "ligesom i Århus og derfor velprøvet og derfor risikofrit" har spillet en stor rolle.

Avatar

De foretrukne leverandører til Odense Letbane:

af Ove Nygaard, 2/5 2017, 17:11 (2550 dage siden) @ Nordexpress

> Men det ser ud til, at argumentet "ligesom i Århus og derfor velprøvet og derfor risikofrit" har spillet en stor rolle.

Ja, nu skal Lethbanen da lige i gang, men det sker jo nok på et tidspunkt. Så vil det være "velafprøvet og derfor risikofrit".

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Billige jernbane T-shirts


ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak