Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmarks jernbanemuseum udvidelse (Generelt)

af GazelleSteamLover, 28/5 2017, 17:22 (2518 dage siden)
redigeret af Tommy Nilsson, 28/5 2017, 18:29

http://www.creoarkitekter.dk/danmarks-jernbanemuseum-udvidelse/

Jeg fandt det her i går, og vil gerne vide om der er nogle som ved hvis der stadig planer om det og om det blevet diskuteret inde på side den her før.

Danmarks jernbanemuseum udvidelse

af Claus Madsen, 28/5 2017, 20:02 (2518 dage siden) @ GazelleSteamLover

Tak for linket til projektet. Man må håbe, at det flotte projekt bliver til noget. Jeg savner dog billeder, der viser indretningen af projektet.

Der er nok 80 millioner gode grunde til at det ikke er blevet bygget. DJM ejer grunden, men der skal søges ved mange fonde for at skrabe 80 mill. kroner sammen.

Danmarks jernbanemuseum udvidelse

af Claus Madsen, 28/5 2017, 23:35 (2518 dage siden) @ Claus Madsen

Fandt mere information i dette indlæg: her

Danmarks jernbanemuseum udvidelse

af GazelleSteamLover, 29/5 2017, 22:51 (2517 dage siden) @ Claus Madsen

Tak for det

Danmarks jernbanemuseum udvidelse

af Niels Munch, 30/5 2017, 09:01 (2516 dage siden) @ GazelleSteamLover

Samme arkitektfirma har i øvrigt også et bud på et magasin i Marslev: http://www.creoarkitekter.dk/danmarks-jernbanemuseum-magasin/ (interessant togvalg på grafikken).

Disse (dyre) projekter får mig til at tænke på, om ikke moderne museumsbyggerier kan risikere tendens til, at bygningens arkitektoniske udtryk "overdøver" det, der egentlig udstilles i museet?

Det er måske oven købet sådan, at der kun bliver råd til at udstille vægstore fotostater og interaktive videoinstallationer?

Hvis jeg lød skeptisk, så .........

M.v.h.
Niels

Danmarks jernbanemuseum udvidelse

af UTJ, 30/5 2017, 09:14 (2516 dage siden) @ Niels Munch

Disse (dyre) projekter får mig til at tænke på, om ikke moderne museumsbyggerier kan risikere tendens til, at bygningens arkitektoniske udtryk "overdøver" det, der egentlig udstilles i museet?

Det er måske oven købet sådan, at der kun bliver råd til at udstille vægstore fotostater og interaktive videoinstallationer?

Hvis jeg lød skeptisk, så .........

.
Du er ikke den eneste med de tanker. Og moderne udstillinger giver ofte ikke mulighed for at "gå på opdagelse" i en samling af genstande, da alt skal formidles ned i mindste detalje og intet overlades til fantasien eller den opfølgende nysgerrighed

--
ئۇلغىك

Danmarks jernbanemuseum udvidelse

af Niels Munch, 30/5 2017, 09:42 (2516 dage siden) @ UTJ

alt skal formidles ned i mindste detalje og intet overlades til fantasien eller den opfølgende nysgerrighed


..... og dermed bliver vi helt beroende på formidlerens viden og fantasi.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak