Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Gæt en jernbane (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 28/6 2017, 15:44 (2484 dage siden)

Ja, gæt en jernbane!

[image]

--
[image]

Avatar

Egemose Centret

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 29/6 2017, 10:20 (2483 dage siden) @ Tommy Nilsson

Egemose Centret er det rigtige svar. Der ser ikke ud til at være kørt på banen for nylig. Om man stadig har Jung 7325 vides ikke.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Egemose Centret

af Theisdirch, 12/12 2019, 22:20 (1587 dage siden) @ Tommy Nilsson

Ved godt dette er et gammelt indlæg, men faldt over det og blev da lige nødt til at svare.

Da billederne blev taget er det helt rigtigt toget ikke kørte grundet bygning af ny bro som billedet viser og så at det lige skulle gennem forsikringen.
MEN banen køre idag, og det er stadig Jung der er vores lokomotiv.

Siden billederne er taget er der lagt en del flere skinner og der skal snart ligges flere sveller så vi kan komme videre med vores lille bane som er til stor glæde både for mosefolk (centerspejderne) og deltagere på diverse lejre vi afholder :)

Og spejder centret hedder Egemose Centret, "byen" på grunden hedder Oak City og derfor har togteamet før hen fundet på Oak City Rails.

Mvh
Theis
Togteamsformand på Egemose Centret

Avatar

Egemose Centret

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 12/12 2019, 23:36 (1587 dage siden) @ Theisdirch

Ved godt dette er et gammelt indlæg, men faldt over det og blev da lige nødt til at svare.

Da billederne blev taget er det helt rigtigt toget ikke kørte grundet bygning af ny bro som billedet viser og så at det lige skulle gennem forsikringen.
MEN banen køre idag, og det er stadig Jung der er vores lokomotiv.

Siden billederne er taget er der lagt en del flere skinner og der skal snart ligges flere sveller så vi kan komme videre med vores lille bane som er til stor glæde både for mosefolk (centerspejderne) og deltagere på diverse lejre vi afholder :)

Og spejder centret hedder Egemose Centret, "byen" på grunden hedder Oak City og derfor har togteamet før hen fundet på Oak City Rails.

Mvh
Theis
Togteamsformand på Egemose Centret


Har du et nyere billede af jeres Jung?

[image]

--
[image]

Egemose Centret

af Theisdirch, 13/12 2019, 00:04 (1587 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg vil da lede efter et med lidt grøn somme på, ellers må jeg tage et næste gang jeg er der.
Lige nu er det dog kun kørende med to vogne da den tredje er under renovering.

I forhold til det billede du har der er der ikke stor forskel, malingen står dog nok lidt pænere da det lige er blevet malet

Egemose Centret

af Theisdirch, 13/12 2019, 15:39 (1586 dage siden) @ Theisdirch

Så er der lidt billeder af det lille tog. Jeg har også oploadet et lille skriv om togets historie der blev skrevet i forbindelse med at det blev 80 år.

[image][image][image][image][image]

Avatar

Egemose Centret

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 13/12 2019, 23:37 (1586 dage siden) @ Theisdirch

[image]

Tak! Hvornår er billedet fra? Må jeg kopiere det til databasen?

--
[image]

Egemose Centret

af Theisdirch, 16/12 2019, 08:46 (1583 dage siden) @ Tommy Nilsson

Du må gerne kopierer det ind. Mener det er fra 2018

ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak