Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Thyregod genbesøgt 44 år senere (Generelt)

af kaibayer, 11/7 2017, 19:50 (2452 dage siden)

Og sikke en forandring. Men det gælder selvfølgelig ikke kun Thyregod forhv. station. Efter en herlig sommertur til Viborg og med kort visit i Vrads på hjemvejen, var det ikke noget problem at overtale min kone til en lille visit i Thyregod, der ligger 2 km fra vejen mellem Nørre Snede og Give.

Byen var desværre noget forkommen at køre igennem, og på P-pladsen ved stationen stod en totalt ødelagt personbil og glimrede med -formentlig - lettere utrygt miljø til følge. Jeg skal lige gøre opmærksom på, at den sølvgrå Mercedes ikke er omtalte bil, men min egen uskadte bil :-)

da der kun var 4 minutter til dagens tog mod Brande, var det ikke noget problem at lade Anne Lise sidde i bilen og vente. Og solen skinnede!

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

På fredag går turen til Haderslev. Jeg glæder mig til at gense Haderslev Bystation og Haderslev Vest. Da jeg var en knægt på 13-14 år fik jeg af og til lov til at tage med min far - der var rutebilchauffør hos DSB med udgangspunkt fra Aabenraa - til Haderslev, og når det gik vildt for sig - helt til Kolding. Vi snakker tiden omkring 1961 - 62, så på Haderslev bystation var der livlig aktivitet.

En sjælden gang i mellem kørte min far også fra Bystationen til Vojens som erstatning for et tog. Og en af de mere sjove historier, som han fortalte mig, var en aften, hvor oberstfruen fra Haderslev kaserne for en gangs skyld skulle med bus og ikke tog. Undskyld hr. chauffør henvendte hun sig til min far. Kan De fortælle mig, hvor første klasse er i bussen? Min far svarede: Det kan jeg såmænd Frue - det er over det hele :-)

Avatar

Thyregod genbesøgt 44 år senere

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 12/7 2017, 09:43 (2452 dage siden) @ kaibayer

[image]

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak