Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

England satser nu seriøst på hybrid passagertog (Trafikpolitik)

af Nordexpress, 21/7 2017, 11:44 (2469 dage siden)

Iflg. denne artikel i Railway Gazette har den engelske regering/transportministeriet aflyst elektrificering af strækninger, hvor nytteværdien ikke kan beregnes til at være høj nok.

Det gælder strækningen til Syd-Wales og strækning/er omkring Sheffield.

Fremover elektrificeres kun de hovedstrækninger, hvor trafik og passagermængder retfærdiggør denne investering. Alt under henvisning til de ny hybrid ("bi-modale") IC-tog, diesel + elektrisk, der nu er under bygning i England.

Railway Gazette electrification cancelled

Det er de åbenbart lidt sure over i Wales.

Forleden har man i øvrigt offentliggjort planen for fortsættelse af bygning af højhastighedsstrækningen i vest-korridoren nord for Birmingham.

Railway Gazette bi-mode and HS2

England satser nu seriøst på hybrid passagertog

af dr42 ⌂, 21/7 2017, 12:31 (2469 dage siden) @ Nordexpress

[image]I alle europæiske lande er trenden til at elektrificere linjerne, i England aflyser man tidligere planer. Det betyder ikke at de er 'smarte', man at de har frygtelige deficitter - ikke alene financiele, men fremfor alt mentale.

Jeg kalder det for anglo-autisme, og begrebet er også blevet spredet til dem.

Problemet løses ikke ved endnu mere how-do-you-do, smalltalk og andet venlig skuespilleri/hykleri, men med at lære fremmede sprog og globale standarder, for endelig at få den snævre blikvinkel udvidet.

England satser nu seriøst på hybrid passagertog

af Peter Christensen, 21/7 2017, 16:43 (2469 dage siden) @ dr42

Når visse af vores britiske medarbejdere (som dog kommer fra Skotland og ikke har specielt varme følelser for "the dam Brits") broker sig over dansk tilbageståendhed, kan man altid replicere "welcome to London. Please put your clocks 1 hour and 100 years back"..... helst efterfulgt af et glimt i øjet og skål.

Avatar

England satser nu seriøst på hybrid passagertog

af BoergeOf61, Randers C, 21/7 2017, 20:34 (2469 dage siden) @ Peter Christensen

Overhovedet ikke. Danmark har ingen hybridtog, mens de hurtigste britiske hybridtog angiveligt har en topfart på 225 km/t (140 mph) på vekselstrøm.

Faktisk ligner det et emne, vi danskere ikke bør skrive eller tale for meget om. Med sådanne hybridtog falder de nuværende planer for dansk togdrift fra hinanden, fordi de i princippet kan bruges som direkte IC-tog, som nu står til at blive afskaffet. En udfordring er selvfølgelig, at Javelin er for hurtige og lange til, de opfylder DSBs ønsker, forudsat de fungerer som antydet.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak