Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ferie expres i Tyskland (Jernbanen i dag)

af Bent Larsen, Kalundborg, 21/7 2017, 20:43 (2464 dage siden)

Hej
På en vel overstået ferie, var jeg så heldig i Glückstadt at bommene var nede i en over kørsel lige ved en veteranbane, der holdt nogle godsvogne og en V 20, men det var toget der passerede, det var et blåt/rødt tog med en V 100 og nogle ældre 24,5 m vogne med noget tekst og en gul sol på, er der nogen der kender dette tog, jeg har prøvet lede lidt på nettet, men ved ikke hvad jeg skal lede under.
vh
Bent Larsen

Ferie expres i Tyskland

af Bent Larsen, Kalundborg, 21/7 2017, 22:15 (2464 dage siden) @ Niels Munch

Hej
Ja, den er god nok, både veteranbanen og ferie Expressen, det med den gule sol må jeg have haft i øjnene, det hele gik så stærkt, jeg havde bare forventet et togsæt eller alm. styrevognstog. tak for hjælpen.
vh
Bent Larsen

Avatar

Ferie expres i Tyskland

af mss ⌂, 27/7 2017, 23:00 (2458 dage siden) @ Hedegaard

Helt klassisk er den nu ikke. Det er en tidligere spisevogn, men den er ombygget til BordRestaurant i slutningen af 90'erne.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Ferie expres i Tyskland

af Bent Larsen, Kalundborg, 28/7 2017, 10:05 (2458 dage siden) @ mss

Hej
Hvad er forskellen, har en spisevogn faste borde og stole og en restaurantsionsvogn løse borde og stole ?
Vh
Bent Larsen

Avatar

Ferie expres i Tyskland

af mss ⌂, 2/9 2017, 14:17 (2422 dage siden) @ Bent Larsen

En almindelig spise/restaurantvogn er indrettet som en a la carte restaurant med tjener osv.
En BordRestaurant er en kombineret spise- og cafevogn. Den har køkkenet i midten, en a la carte restaurant med tjener i den ene ende og et cafeområde med selvbetjening i den anden ende.

BordRestaurant vogne findes ved DBAG i dag kun i ICE tog. Intercitytog har kombinerede 1.kl. og BordBistro vogne (ex. Interregio 1.kl. og BistroCafe) med selvbetjening.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Ferie expres i Tyskland

af Andreas fra Hamburg, 22/7 2017, 15:10 (2464 dage siden) @ Bent Larsen

Der Zug kommt jede Woche nach Husum:

[image]

Svenska-lok

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak