Ol. Tak. Ja Rostock var selvfølgelig et alternativ.
Og åbenbart stadig både gods-og personjernbanefærger.
Ole
Nu kan jeg desværre ikke lige finde rundt på Railnet Europes hjemmeside (www.rne.eu) længere, men tidligere indeholdt "korridor oversigten" også en oversigt over hvilke færgeafgange på Rostock-Trelleborg og Mukran (Sassnitz) - Trelleborg, der medtog jernbanevogne, samt de tilhørende køreplaner. Inden Scandlines blev til Stena Line på ruterne, tilbød man iøvrigt godskunderne at hente/bringe godsvogne til Rostock, så arrangerede Svandlines overfarten - herunder evt skinnetransport fra Rostock til Sassnitz. Stena Line er (ligeosm Scandlines på Rødby-Puttgarden) formelt "Infrastrukturforvalter" i Europæisk sammenhæng.
Mig bekendt tilbydes der kun jernbanegodstransport på Trelleborg - Rostock, og kun på nogle af overfarterne med "Mecklenburg-Vorpommern" og "Skåne", mens Transdevs (Snälltåget) persontog Malmø-Berlin, er det eneste tog, der overføres på F/S "Sassnitz" mellem Trelleborg og Sassnitz/Mukran. De tre jernbanefærger skulle endvidere kunne passe færgelejer på begge ruter.
En særlig niche for Stena Line er overførsel af nye tog og arbejdskøretøjer fra Tyskland til Sverige, hvilket er markant billigere, end at sende det via Danmark.
/Lasse