Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køge Nord (Generelt)

af Portsol, 23/7 2017, 15:57 (2468 dage siden)

Den nye station Køge Nord går nu ind i næste fase med montering af den lange gangtunnel over sporene.Stålelementerne blev leveret på Køge Havn i juni, og de ligger nu klar til montering ved stationsbyggepladsen. Det hedder sig at elementerne så små kommer på plads i løbet af august/september. Her er par fotos fra 22. juli 17.[image][image]

Køge Nord

af Frank Poulsen, 23/7 2017, 17:13 (2468 dage siden) @ Portsol

Ja det bliver spændende at se. Men jeg undrer mig nu stadig meget over at bropillen mellem motorvejssporene stadig ikke er påbegyndt når alle de øvrige bropiller ser næsten færdige ud... Men det har jo nok noget med asfaltarbejdet på motorvejen at gøre, men vi får vel færre spor igen bagefter når de skal arbejde i midten :(

Køge Nord

af Frank Poulsen, 24/7 2017, 13:48 (2467 dage siden) @ ThomasLarsen

Ja ok, det ser sørme sådan ud. Det havde jeg bare ikke forestillet mig at den skulle svæve så langt uden en pille i midten. Overraskende!

Avatar

Køge Nord

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/7 2017, 19:37 (2467 dage siden) @ Frank Poulsen

Ja ok, det ser sørme sådan ud. Det havde jeg bare ikke forestillet mig at den skulle svæve så langt uden en pille i midten. Overraskende!

Når man bygger i stål kan man noget man ikke kan med tung beton :-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Køge Nord

af cm, 24/7 2017, 14:37 (2467 dage siden) @ Portsol

[image]
-man kunne næsten tro at byggeriet havde et helt andet sigte.... ;-)

mvh
Chr

--
[image]

Køge Nord - 4. august 2017

af Niels Munch, 4/8 2017, 15:32 (2456 dage siden) @ Portsol

Netop på 100-årsdagen for Køge-Ringsted Banens åbning kunne det måske være relevant med et kig på den nye Ringstedbane, her ved Køge Nord:

Mellem S-banen og motorvejen:
[image]

[image]

[image]

Ved fjernbanesporene:
[image]

[image]

Alle fotos mod nord fra cykel- og gangbroen ved Ølsemaglevej den 04.08.2017 (nm).


M.v.h.
Niels

Køge Nord - 4. august 2017

af ThomasLarsen, 4/8 2017, 16:07 (2456 dage siden) @ Niels Munch

Jeg har læst at der er sporspærring på s-banen, natten mellem d. 8 og 9 september, pga arbejde med stationsbroen.
Så der er ikke lang tid til at man kan begynde at se de færdige resultat.

Avatar

Køge Nord - 28. august 2017

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 30/8 2017, 11:23 (2430 dage siden) @ Niels Munch

I forbindelse med mit virke i bestyrelsen for Motorhistorisk Samråd kommer jeg langs Køgebugt motorvejen når der er bestyrelsesmøde i Odense og det var jeg så i mandags (28. august 2017).

Her kunne jeg konstatere at der begynder at være spor af det fremtidige ETCS anlæg, idet der på en ret stor del af strækningen var sat mærke 17:55 ETCS Stopmærker op - så vidt jeg kunne bedømme der hvor der ville stå et AM signal, hvis det var ydre signaler der skulle være.

Desværre kunne jeg ikke lige fotografere i farten, så I må tage mine ord for pålydende, men det er tydeligt at se omkring Køge Nord, men også længere henne af strækningen.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Køge Nord - 28. august 2017

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/4 2018, 10:32 (2195 dage siden) @ Michael Deichmann

Er Køge Nord Station gået helt død?
Tænker det kan ende med at spor og signaler er klar før stationen.

Så svært er det vel ikke at bygge en gangbro

Køge Nord - 28. august 2017

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/4 2018, 11:21 (2195 dage siden) @ Svend

Synes ellers jeg havde gjort mit forarbejde, men ikke godt nok.
Så tak for hjælpen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak