Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ØSJK - mistet køretilladelse? (Generelt)

af Pisken, 25/7 2017, 00:31 (2459 dage siden)

Rygter vil vide at ØSJK har mistet deres køretilladelse? Det er dog hverken bekræftet eller det modsatte, og en personlig henvendelse på facebook gav ikke noget svar. Håber det er ok at poste her.
Jeg syntes personligt at det lyder underligt især efter de midler de netop har fået tildelt politisk, driver trafikstyrelsen bare heksejagt på klubberne i øjeblikket?

håber at de rette læser med herinde og kan kaste lys over sagen :-)

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Nicolai Pulkkinen, sjælland, 25/7 2017, 08:18 (2459 dage siden) @ Pisken

Kære 'Pisken'
Din profil opretter den 25/7 klokken 00.20 logget på i 4 minutter for at skrive dette indlæg.
Vi i Østsjællandske Jernbaneklub kommentere ikke yderligere på dit opslag
Du er velkommen til at kontakte Østsjællandske Jernbaneklub via vores Facebook kanal evt vores klub telefon 30567767.
Østsjællandske Jernbaneklub har køretilladelse.
Jeg bliver som driftansvarlig utrolig træt af at man skal prøve at smide lidt ild på bålet. For at få starter en debat om klubben i Køge.
Hvis du har nogle spørgsmål
Kan du kontakte Øsjk via se rigtige kanaler, du har ikke kontaktet hverken vores Facebook eller vores telefon.
Jeg ser frem til dit opkald eller din besked.
Er der yderligere der har spørgsmål er i velkommen til at kontakte os via Facebook eller telefon

På vegne af østsjællandske Jernbaneklubs bestyrelse

Med venlig hilsen

Nicolai Pulkkinen
Driftansvarlig
Østsjællandske Jernbaneklub

ØSJK - mistet køretilladelse?

af H N Nielsen2, 25/7 2017, 22:48 (2458 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen

Hvordan ved i at han lige har oprettet profilen, bare for at skrive dette indlæg??

ØSJK - mistet køretilladelse?

af esni, Frederikssund, 25/7 2017, 23:08 (2458 dage siden) @ H N Nielsen2

Hvordan ved i at han lige har oprettet profilen, bare for at skrive dette indlæg??

Hvis man selv er logget ind som bruger, så kan man klikke på et brugernavn og se detaljer om vedkommende, bl. a. hvornår profilen er oprettet.

Avatar

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Jens, 30 cm bag skærmen, 26/7 2017, 01:34 (2458 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen

Det var dog et ærgerligt og surt på svar på en henvendelse der muligvis er berettiget. Emnet er måske lettere betændt, og selvom der godt nok er svaret på det specifikke spørgsmål er tonen da ikke just behagelig. Et sobert svar til et sobert spørgsmål er da alt hvad man kan forvente og byde folk! :-)

Derudover er det da en underlig pointe at udlede, at profilen er mystisk bare fordi den er oprettet fire minutter inden indlægget er skrevet. Rent hypotetisk kan det jo hænde, at personen bag "pisken" ikke har været oprettet som bruger tidligere, men blot har læst med på sidelinjen uden noget behov for at deltage i debatterne. Og hvis vedkommende så rent faktisk har haft skrevet til jer personligt (hvilket man da stærkt må gå ud fra, da man må antage at folk taler sandt!) uden at modtage svar, så er det da oplagt oprette en bruger et sted som her hvis man grubler over et spørgsmål der ikke lige lader sig besvare.

Hvis man så ellers skal sætte sig i Piskens sted, så giver vedkommendes spørgsmål da ret udmærket mening hvis man hurtigt skimmer ned over ØSJK's facebook, som giver en masse vildledende forklaringer. Først aflyste kørsler grundet Roskilde Festival, dernæst akut opståede fejl på materiellet og sidenhen at der er sporarbejde i Køge. Jeg kan da godt forstå, at vedkommende må føle sig forvirret og derfor spørger!
I det mindste er svaret da kommet fra "løvens egen mund" frem for fra en tilfældig på sidelinjen, hvilket da kun er positivt :-) Tillykke til Køge!

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Egon Schmidt, 26/7 2017, 06:59 (2458 dage siden) @ Jens

Nu har jeg intet med ØSJK at gøre,men så vil jeg gerne spørge om ikke det er klubben afgørelses om de vil have det lagt ud at de har mistet deres køretilladelse.
Egon

ØSJK - mistet køretilladelse?

af re20000, 26/7 2017, 07:49 (2458 dage siden) @ Egon Schmidt

Nu har jeg intet med ØSJK at gøre,men så vil jeg gerne spørge om ikke det er klubben afgørelses om de vil have det lagt ud at de har mistet deres køretilladelse.
Egon

Fuldstædigt! Ligesom det er deres egen afgørelse om de vil invitere kunderne indenfor i butikken eller bare vil stå i døren og hvæse ad dem.

Nold

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Jens Hansen, 26/7 2017, 09:01 (2458 dage siden) @ re20000

Og fakta kan vel afklares ved at spørge Trafikstyrelsen?

Om ikke andet så ved at bede om aktindsigt.

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Niels Munch, 26/7 2017, 09:27 (2458 dage siden) @ re20000

Nu har jeg intet med ØSJK at gøre,men så vil jeg gerne spørge om ikke det er klubben afgørelses om de vil have det lagt ud at de har mistet deres køretilladelse.
Egon


Fuldstædigt! Ligesom det er deres egen afgørelse om de vil invitere kunderne indenfor i butikken eller bare vil stå i døren og hvæse ad dem.


Nu er vi togtosser næppe klubbens primære kundesegment, men snarere en flok "lettere irriterende klogeåger".

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 26/7 2017, 12:27 (2458 dage siden) @ Niels Munch


Nu er vi togtosser næppe klubbens primære kundesegment, men snarere en flok "lettere irriterende klogeåger".

Netop - og selv om rygter (og interessante rygter i særdeleshed) er en væsentlig grund til at klikke ind på dette forum, så er det også velkendt, at tonen overfor operatørerne (uanset segment af togtransporten) er ret hård.
Jeg kan derfor godt forstå, at den gode Nicolai henviser til, at man kan kontakte ØSJK direkte. Hvilket han jo også har gjort i forhold til ØSJKs overtagelse af MO 1835.
Iøvrigt er ØSJK ret gode til at informere på Facebook - og jeg er sikker på, at et tilbud om at revidere og vedligeholde klubbens hjemmesider, vil blive modtaget med kyshånd :-)

/Lasse

ØSJK - mistet køretilladelse?

af krabsen, 26/7 2017, 15:32 (2457 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Nu er vi togtosser næppe klubbens primære kundesegment, men snarere en flok "lettere irriterende klogeåger".


Netop - og selv om rygter (og interessante rygter i særdeleshed) er en væsentlig grund til at klikke ind på dette forum, så er det også velkendt, at tonen overfor operatørerne (uanset segment af togtransporten) er ret hård.
Jeg kan derfor godt forstå, at den gode Nicolai henviser til, at man kan kontakte ØSJK direkte. Hvilket han jo også har gjort i forhold til ØSJKs overtagelse af MO 1835.
Iøvrigt er ØSJK ret gode til at informere på Facebook - og jeg er sikker på, at et tilbud om at revidere og vedligeholde klubbens hjemmesider, vil blive modtaget med kyshånd :-)

Hvis der er gået ild i noget, er der to muligheder:

1. Man kan hjælpe med at slukke ilden og forsøge at begrænse skaden.
2. Man kan hælde mere brændbart på i håb om en masse store flotte flammer.

Af en eller anden grund er alternativ 2 ofte det mest tiltrækkende. :-(

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Hans-Henrik Landsvig ⌂, Amagerbro, 26/7 2017, 17:36 (2457 dage siden) @ Egon Schmidt

Nu har jeg intet med ØSJK at gøre,men så vil jeg gerne spørge om ikke det er klubben afgørelses om de vil have det lagt ud at de har mistet deres køretilladelse.
Egon

Nu har ØSJK netop fået foræret 1.305.500 kroner af dine, mine og de andre skatteyderes penge.

Se: http://sn.dk/Koege/Milliongave-til-jernbaneklub/artikel/664692

Derfor er det af helt legitim offentlig interesse, om klubben har en køretilladelse eller ej, og det havde været hensigtsmæssigt, om Nicolai Pulkkinen - uanset om han er træt eller ej - var gået mere efter bolden end efter manden i sit svar.

Hvis det var en skakklub med fem medlemmer, som eksisterede for medlemskontingentet alene, havde det været det en anden sag.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig

ØSJK - mistet køretilladelse?

af Peter Christensen, 26/7 2017, 17:57 (2457 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig

Lige lidt flueknepper-detaljer.

Ja, ØSJK har via et politisk forlig fået tildelt en sum.
MEN!
Selve udmøntningen med tilsagnsskrivelse etc. er IKKE foretaget.
Ergo: hvis driftstilladelsen kommer igen inden udmøntningen, så er pengene stadig ØSJKs.

ØSJK - mistet køretilladelse?

af OnAir112 ⌂, 26/7 2017, 19:43 (2457 dage siden) @ Peter Christensen
redigeret af bl, 26/7 2017, 22:08

Kære venner.
Gå dog ind på Trafikstyrelsens hjemmeside: www.trafikstyrelsen.dk
Jeg ved godt det hedder Trafik -Bygge og Boligstyrelsen, men hjemmesiden er korrekt.
Gå ind under veterantog og se veteranbaner med driftstilladelser.
Så sparer I alle Jeres spekulationer mm.

Go sommer.

--
OnAir112
Paul

ØSJK - mistet køretilladelse?

af bl, Greve, 26/7 2017, 22:09 (2457 dage siden) @ OnAir112

Jeg har tilladt mig at fjerne det forstyrrende punktum sidst i linket, så nu virker det.

--
Bjarne Larsen
moderator
[image]

ØSJK - mistet køretilladelse?

af BS, 14/8 2017, 15:31 (2438 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen

Da museumstog, Mariager Handest Veteranjernbane og Limfjordsbanen mistede deres drift/køretilladelse stod de ved det, for at undgå myter og sladder, hvorfor ikke stå ved hvad der er sket for jer, for rygterne og mange forskellige versioner køre lystig.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak