Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder) (Jernbanen i dag)

af OD, Od ⌂, 24/8 2017, 19:39 (2408 dage siden)

[image]

[image]

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af andersj, Aalborg, 24/8 2017, 20:58 (2408 dage siden) @ OD, Od

Udfaldet af denne ulykke: https://www.tvsyd.dk/artikel/traktor-ramt-af-tog

TV Syd har billede af, og skriver at det var et IC3 tog, men IC3 toget (5085) var ikke involveret i selve uheldet.

--
Mvh Anders

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af ClausAmager, 24/8 2017, 21:02 (2408 dage siden) @ andersj

Udfaldet af denne ulykke: https://www.tvsyd.dk/artikel/traktor-ramt-af-tog

TV Syd har billede af, og skriver at det var et IC3 tog, men IC3 toget (5085) var ikke involveret i selve uheldet.

Journalister om jernbane er som vand på en friturebrand... En rigtig dårlig ide...

Mvh.
Claus

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af andersj, Aalborg, 24/8 2017, 21:05 (2408 dage siden) @ ClausAmager

Udfaldet af denne ulykke: https://www.tvsyd.dk/artikel/traktor-ramt-af-tog

TV Syd har billede af, og skriver at det var et IC3 tog, men IC3 toget (5085) var ikke involveret i selve uheldet.


Journalister om jernbane er som vand på en friturebrand... En rigtig dårlig ide...

Mvh.
Claus

På billederne kan man slet ikke se andre tog end 5085, så jeg kan godt forstå forvirringen hvis det har været det eneste tog på skadestedet da fotografen/journalisten har været der.

--
Mvh Anders

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af OD, Od ⌂, 24/8 2017, 22:07 (2408 dage siden) @ andersj

Udfaldet af denne ulykke: https://www.tvsyd.dk/artikel/traktor-ramt-af-tog

TV Syd har billede af, og skriver at det var et IC3 tog, men IC3 toget (5085) var ikke involveret i selve uheldet.


Journalister om jernbane er som vand på en friturebrand... En rigtig dårlig ide...

Mvh.
Claus


På billederne kan man slet ikke se andre tog end 5085, så jeg kan godt forstå forvirringen hvis det har været det eneste tog på skadestedet da fotografen/journalisten har været der.


MF 85 (materiel fra IC 5753) blev brugt til at evakuere passagerne fra ER 11.

DSB ER 2011 i Tinglev i går (Havarikommissionen)

af andersj, Aalborg, 28/9 2017, 21:23 (2373 dage siden) @ OD, Od

Udfaldet af denne ulykke: https://www.tvsyd.dk/artikel/traktor-ramt-af-tog

TV Syd har billede af, og skriver at det var et IC3 tog, men IC3 toget (5085) var ikke involveret i selve uheldet.


Journalister om jernbane er som vand på en friturebrand... En rigtig dårlig ide...

Mvh.
Claus


På billederne kan man slet ikke se andre tog end 5085, så jeg kan godt forstå forvirringen hvis det har været det eneste tog på skadestedet da fotografen/journalisten har været der.

MF 85 (materiel fra IC 5753) blev brugt til at evakuere passagerne fra ER 11.

Af den netop offentliggjorte rapport fra Havarikommissionen fremgår det at uheldstoget bestod af både ER 2011 og MF 5085.

--
Mvh Anders

DSB ER 2011 i Tinglev i går (Havarikommissionen)

af OD, Od ⌂, 29/9 2017, 03:38 (2372 dage siden) @ andersj

Udfaldet af denne ulykke: https://www.tvsyd.dk/artikel/traktor-ramt-af-tog

TV Syd har billede af, og skriver at det var et IC3 tog, men IC3 toget (5085) var ikke involveret i selve uheldet.


Journalister om jernbane er som vand på en friturebrand... En rigtig dårlig ide...

Mvh.
Claus


På billederne kan man slet ikke se andre tog end 5085, så jeg kan godt forstå forvirringen hvis det har været det eneste tog på skadestedet da fotografen/journalisten har været der.

MF 85 (materiel fra IC 5753) blev brugt til at evakuere passagerne fra ER 11.


Af den netop offentliggjorte rapport fra Havarikommissionen fremgår det at uheldstoget bestod af både ER 2011 og MF 5085.


Det er ikke korrekt. ER 11 alene kørte L 947.

Avatar

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af mss ⌂, 24/8 2017, 21:39 (2408 dage siden) @ OD, Od

Øv...
Og så et ER tog. Dem har DSB i forvejen for få af. Forhåbentlig kan den ordnes, men det tager nok sin tid.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Avatar

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af gaest, 25/8 2017, 22:23 (2407 dage siden) @ mss

Øv...
Og så et ER tog. Dem har DSB i forvejen for få af. Forhåbentlig kan den ordnes, men det tager nok sin tid.

Den kan sagtens laves. Sæt 39 der brændte i Fredericia blev da lavet igen, og det var et meget større skadesomfang.

Men sæt 11 er jo blevet lidt for bred i den beskadigede ende, så det skal der laves noget ved før den kan komme videre på værksted.

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af OD, Od ⌂, 25/8 2017, 22:47 (2407 dage siden) @ gaest

Øv...
Og så et ER tog. Dem har DSB i forvejen for få af. Forhåbentlig kan den ordnes, men det tager nok sin tid.


Den kan sagtens laves. Sæt 39 der brændte i Fredericia blev da lavet igen, og det var et meget større skadesomfang.

Men sæt 11 er jo blevet lidt for bred i den beskadigede ende, så det skal der laves noget ved før den kan komme videre på værksted.


Hvad skal der laves?
Altså udover en UT, så sættet kan komme til Aarhus.

Avatar

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af gaest, 26/8 2017, 08:07 (2406 dage siden) @ OD, Od

Hvad skal der laves?
Altså udover en UT, så sættet kan komme til Aarhus.

Døren og fronten er presset noget ud til side, og vil ikke være profilfri. Desuden kan der være risiko for at dele rives af hvis et tog passerer i nabospor, så der skal sikres noget før de kan køre den nogen steder hen.

DSB ER 2011 i Tinglev - flere billeder

af Henrik PS ⌂, Brøndby, 29/8 2017, 22:15 (2403 dage siden) @ gaest

Hvad skal der laves?
Altså udover en UT, så sættet kan komme til Aarhus.


Døren og fronten er presset noget ud til side, og vil ikke være profilfri. Desuden kan der være risiko for at dele rives af hvis et tog passerer i nabospor, så der skal sikres noget før de kan køre den nogen steder hen.

Det så ikke ud som om der var så meget, der stak ud, at det ikke kan køre videre, men selvfølgelig skal det sikres, at der ikke falder noget af.
Undskyld min uvidenhed, men hvad står UT for?
[image]
[image]

DSB ER 2011 i Tinglev - flere billeder

af re20000, 29/8 2017, 22:37 (2403 dage siden) @ Henrik PS

Undskyld min uvidenhed, men hvad står UT for?

Usædvanlig Transport. Som regel noget der overtræder en eller flere regler fx konstruktionsprofil ( max bredde eller højde) eller metervægt.

Nold

DSB ER 2011 i Tinglev - flere billeder

af jmp ⌂, Vejle, 30/8 2017, 15:13 (2402 dage siden) @ re20000

Undskyld min uvidenhed, men hvad står UT for?


Usædvanlig Transport. Som regel noget der overtræder en eller flere regler fx konstruktionsprofil ( max bredde eller højde) eller metervægt.


Ja, og navnet på et dokument, hvor der kan angives alle mulige regler for transporten (max hastighed, sporbenyttelse, spor der ikke må benyttes, om andre tog må mødes osv.).

Jan

DSB ER 2011 i Tinglev - flere billeder

af jaer, 30/8 2017, 16:30 (2402 dage siden) @ jmp

Undskyld min uvidenhed, men hvad står UT for?


Usædvanlig Transport. Som regel noget der overtræder en eller flere regler fx konstruktionsprofil ( max bredde eller højde) eller metervægt.

Ja, og navnet på et dokument, hvor der kan angives alle mulige regler for transporten (max hastighed, sporbenyttelse, spor der ikke må benyttes, om andre tog må mødes osv.).

Jan

Kan findes her:
UT_instruks-26_06_2017
/Jan (vi er flere)

DSB ER 2011 i Tinglev i går (2 billeder)

af jmp ⌂, Vejle, 26/8 2017, 22:39 (2406 dage siden) @ gaest

Øv...
Og så et ER tog. Dem har DSB i forvejen for få af. Forhåbentlig kan den ordnes, men det tager nok sin tid.


Den kan sagtens laves. Sæt 39 der brændte i Fredericia blev da lavet igen, og det var et meget større skadesomfang.


Da sæt 39 skulle fixes, fandtes Bombardier i Randers med både udstyr og kompetencer til at håndtere aluminiumsskrog. Nu er Bombardier væk i Randers -- kompetencer og udstyr er spredt for alle vinde, så måske er det ikke helt så simpelt, som du siger.

Men sæt 11 er jo blevet lidt for bred i den beskadigede ende, så det skal der laves noget ved før den kan komme videre på værksted.


Og hvilke af disse dele kan ikke klares med en UT??

Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak