Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TXLogistik i Danmark (Generelt)

af William Hansen, Slagelse, 19/9 2017, 09:30 (2405 dage siden)

Kører TXL stadig i Danmark eller er det stoppet?
Hvilke lokomotivnumre fra TXL er udstyret med dansk ATC og har kørt/ kører i Danmark? :-)

TXLogistik i Danmark

af jmp ⌂, Vejle, 19/9 2017, 09:38 (2405 dage siden) @ William Hansen

Kører TXL stadig i Danmark eller er det stoppet?


TXL har pt. ikke nogen licens i DK og TXL's tog gennem DK køres på Hector Rails licens.

Hvilke lokomotivnumre fra TXL er udstyret med dansk ATC og har kørt/ kører i Danmark? :-)


185 407, 185 408, 185 417, 185 418. Tidligere har TXL lejet 185 404 og 185 405 fra GC.

Jan

TXLogistik i Danmark

af William Hansen, Slagelse, 19/9 2017, 09:51 (2405 dage siden) @ jmp

Tak for svaret :-)
Ved du evt. hvilke 185'ere der har dansk ATC sådan i det hele taget?

TXLogistik i Danmark

af jmp ⌂, Vejle, 19/9 2017, 09:56 (2405 dage siden) @ William Hansen

Ved du evt. hvilke 185'ere der har dansk ATC sådan i det hele taget?


185 321-185 337, (185 401-185 406), 185 407, 185 408, 185 417, 185 418, 241.001-241.012.

185 401-185 406 har været uden for DK så længe, at der skal testarbejde/gengodkendelse til, før de igen kan køre i DK.

Jan

TXLogistik i Danmark

af William Hansen, Slagelse, 19/9 2017, 10:00 (2405 dage siden) @ jmp

Var 185 401 -406 ikke ejet af Railion/ DB Schenker og er der nogen forklaring på hvorfor de ikke længere er her i Danmark?

TXLogistik i Danmark

af jmp ⌂, Vejle, 19/9 2017, 10:19 (2405 dage siden) @ William Hansen

Var 185 401 -406 ikke ejet af Railion/ DB Schenker og er der nogen forklaring på hvorfor de ikke længere er her i Danmark?


Det sidste først -- der er ikke brug for dem!

DB Cargo Scandinavia og hvad det ellers har heddet, er et "joint venture" mellem DB og GC. Som en del af kapitalen, skød DB lokomotiverne 185 321-331, 335-337, 401-403 ind og GC skød 185 332-334, 404-406 ind. 185 402 og 403 kom aldrig i drift i DK -- de var her kun for godkendelse af ATC. Da godsmængden ikke blev helt som forventet, røg 401-403 tilbage til DB og 185 404-406 tilbage til GC:

185 401-403 indgår i DB's normale pulje af 185'ere. Lokomotiver i serien 321-337 kører også ofte for DB i Tyskland i kortere og længere periode.

185 404 og 405 blev udlejet af GC til TXL og kørte som sådan gennem DK et stykke tid. 185 405 og 406 er pt. udlejet til tyske IGE og kan træffes overalt i Tyskland. Jeg spottede 185 404 den 24.03.2016, hvor den holdt kold foran remissen i Borlänge og det nyeste billede af den på railcolor.net er fra 2015, så jeg tror ikke den laver noget i øjeblikket.

Jan

TXLogistik i Danmark

af Jacob Wittrup, 23/9 2017, 00:21 (2401 dage siden) @ jmp

185 405-8 er ikke hos IGE længere. Den blev spottet på Malmö godsbanegård den 17 august uden IGE-mærker.

--
Med venlig hilsen

Jacob Wittrup-Thomsen

TXLogistik i Danmark

af esni, Frederikssund, 19/9 2017, 22:34 (2404 dage siden) @ jmp

Ved du evt. hvilke 185'ere der har dansk ATC sådan i det hele taget?

185 401-185 406 har været uden for DK så længe, at der skal testarbejde/gengodkendelse til, før de igen kan køre i DK.

Jan

Hvordan håndhæves den regel i praksis? Har et køretøj en ATC attest, som skal fornys regelmæssigt?

TXLogistik i Danmark

af Peter Christensen, 19/9 2017, 22:51 (2404 dage siden) @ esni

Hvordan håndhæves den regel i praksis? Har et køretøj en ATC attest, som skal fornys regelmæssigt?

Om jeg ikke husker helt galt, så skal ATC opdateres en gang årligt - for at måtte kører det næste år.
Ændringer kan have fundet sted siden jeg ragede den viden til mig.

Avatar

TXLogistik i Danmark

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 20/9 2017, 17:08 (2404 dage siden) @ jmp

185 407, 185 408, 185 417, 185 418. Tidligere har TXL lejet 185 404 og 185 405 fra GC.



Det kan som en sidebemærkning tilføjes at Hector Rail i øjeblikket lejer 185 407 af TX, da 241.007 mangles i den daglige produktion med ATC-maskiner efter ulykken tidligere på året i Tyskland.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak