Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

JP: DK er blottet for transportpolitisk professionalisme

af Dampfmeisteren ⌂, 30/10 2017, 08:14 (2362 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Lederen er ikke korrekt.
Det er jo netop forsøgt at få kabalen (Ringstedbanen, Elektrificering og Signalprogrammet) til at gå op i en højere enhed.
Desværre er Signalprogrammet tydeligvis oversolgt og dermed stærkt forsinket.
Det får jo desværre Elektrificeringen til at gå istå, med mindre de kan få en ekstra bevilling til immunisering af de nuværende signaler.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

JP: DK er blottet for transportpolitisk professionalisme

af Jens Hansen, 30/10 2017, 08:54 (2362 dage siden) @ Dampfmeisteren

Når jeg taler med folk, som jeg tor har indsigt i, hvad der foregår, ja så får jeg en fornemmelse af at vi i Danmark, går i sko som klemmer.

Tanker, ideer er der mange af, men det afsporer ofte, fordi der tænkes i penge. Og branchen er selv skyld i at den er dyr. Alt hvad der regnes på, skal tillægges mange ekstra procenter. Og så er det jo et nostalgisk folkefærd, der beskæftiger sig med jernbanen, alt var bedre i går, så vi skal helst ikke ændre for meget.

Det største problem er nok, at der ikke er en plan og at politikerne gerne vil bestemme. Ikke sådan at forstå, at politikerne ikke skal træffe beslutninger, men når de store linier er lagt, så skal de træde tilbage. Man græmmes jo ved nogle af de spørgsmål der f.eks. stilles politisk, a.la. "hvorfor har Hansen fået tur 16 på mandag".

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
DSB MK623ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak