Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11 (Generelt)

af Tore R.N, København, 4/11 2017, 11:50 (2362 dage siden)

De skinnevogne som med MY1134 var blevet kørt til Hillerød i tirsdags, skulle igår tilbage til Padborg.
Toget skulle afgå fra Hillerød kl 20:16, og ankomme til Snekkersten kl 20:38.

Næsten efter planen ankom toget, og fortsatte efter nogle minutter mod Helsingør, for at lave omløb. Omløbet forgik mellem Snekkersten og Helsingør.

Kl 20:33 kom MY´eren med 400 tons på krogen efter planen så buldrende tilbage i kystbanens spor mod København.

Nogle billeder fra scenariet
[image]
[image]

Mvh Tore

Avatar

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af Ove Nygaard, 4/11 2017, 12:58 (2362 dage siden) @ Tore R.N


Næsten efter planen ankom toget, og fortsatte efter nogle minutter mod Helsingør, for at lave omløb. Omløbet forgik mellem Snekkersten og Helsingør.

[/i]>

Mvh Tore

Hej Tore.

Fine billeder. Lige et uddybende spørgsmål: Foregik omløbet ikke på Helsingør station?

Bedste hilsener

Ove af Erritsø
gl. "banemand";-)

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af Tore R.N, København, 4/11 2017, 14:56 (2362 dage siden) @ Ove Nygaard

Hej Ove

Jeg havde også troet, at det foregik på Helsingør st. ligesom det sommetider gør med ståltoget.

Men to andre tognørder/jernbanefotografer som også var til stede, og som til syneladende havde hele køreplanen sagde, at det netop foregik mellem Snekkersten og Helsingør.

Men hvad den egentlige grund var, ved jeg ikke. Ifølge køreplanen som gjaldt mellem Hillerød og Snekkersten stod der, at toget var 330 m langt. :-)

Mvh Tore

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af K 564, 4/11 2017, 16:25 (2362 dage siden) @ Tore R.N

Hej

Om der omløbes i Sq eller Hg kommer an på toglængden. Normalt omløbes kun i Hg, når toget er for langt til omløb i Sq.

Hilsner Keld

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af Frank Poulsen, 5/11 2017, 08:30 (2361 dage siden) @ Tore R.N

Hvad mener du med omløb mellem Snekkersten og Helsingør? Tvivler meget på de har placeret vognene ude på strækningen og kørt lokomotiv ind på Helsingør og tilbage til Snekkersten og rangeret ind på vognene ude på strækningen igen??? Det lyder underligt...

Avatar

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af Ove Nygaard, 5/11 2017, 10:19 (2361 dage siden) @ Frank Poulsen

> Hvad mener du med omløb mellem Snekkersten og Helsingør? Tvivler meget på de har placeret vognene ude på strækningen og kørt lokomotiv ind på Helsingør og tilbage til Snekkersten og rangeret ind på vognene ude på strækningen igen??? Det lyder underligt...

Jeg var heller ikke "helt med", må jeg indrømme. Mit gæt er, at omløbet er foretaget et godt stykke ude i den sydlige ende af Helsingør station, hvor der (vist nok) er en del spor endnu, for der har nok ikke været "plads og ro nok" i togvejssporene.
Jeg må se at få afsat tid til "en studietur" til dette smukke område, hvor jeg ikke har været i adskillige år.

God weekend

Ove af Erritsø

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af Tore R.N, København, 5/11 2017, 11:55 (2361 dage siden) @ Ove Nygaard

Jeg skriver kun hvad jeg fik fortalt...

men ja, kan heller ikke helt forstå hvorfor man skulle gøre det ude på strækningen, så lad os bare sige at det er foregået på Hg ;-)

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af Svend, 5/11 2017, 12:46 (2361 dage siden) @ Tore R.N

Jeg skriver kun hvad jeg fik fortalt...

.
Hvis det har været tilfældet, er der nogen/nogle der har (eller får) et alvorligt problem. Det er stik imod alle regler og almindelig sund fornuft. Man kan (må) ikke efterlade vogne på fri bane mellem Snekkersten og Helsingør ..... hvor der endda er et kraftigt fald.

--
Svend

Captrain MY1134 med skinnevogne i Snekkersten 3/11

af Henrik B, 5/11 2017, 18:10 (2361 dage siden) @ Frank Poulsen

Hej Ove.
Der er sket meget i Helsingør.
Remise, drejeskive og alle spor i det område er helt væk.
Det er en skændsel at rive en så flot remise bygning og 20 m drejeskive.
Hilsen Henrik B.

Avatar

Helsingør remise

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 5/11 2017, 20:13 (2361 dage siden) @ Henrik B

Det er en skændsel at rive en så flot remise bygning

Jeg fotograferede den 15. november 2015 og der var det længe siden den havde set godt ud:
[image]
[image]
I hvert fald indenfor hvor duer og grafittimalere mm. havde taget bygningen i besiddelse.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

Helsingør remise

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 26/5 2020, 20:41 (1428 dage siden) @ Michael Deichmann

Her lå engang en remise - nu er der SF sten.

[image]

--
[image]

Helsingør remise

af jaer, 5/11 2017, 21:22 (2361 dage siden) @ Henrik B

Det er en skændsel at rive en så flot remise bygning og 20 m drejeskive.
Hilsen Henrik B.

Hvorfor det? Remisen blev ikke benyttet til dens formål, og blev derfor heller ikke vedligeholdt. Og hvorfor bruge penge til vedligeholdelse, når bygningen ikke benyttes?

Som remisen så ud til sidst, så var der i høj grad fornuft i at rive den ned.

/Jan
realist og ikke dagdrømmer

Indsend billederDSB MO1859ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak