Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af UTJ, 13/11 2017, 00:23 (2354 dage siden) @ Jens V

Den kollektive trafik er da stort set kun blevet dårligere med IC4 og de andre smarte projekter med DSB i front. Flere penge, men da først når der er leveret resultater - eller snarere skal der leveres resultater end andre end DSB.

--
ئۇلغىك

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af Jens Hansen, 13/11 2017, 06:36 (2354 dage siden) @ UTJ

Ja, der er nok en pointe i at vi kan få mere, ved at handle et andte sted.

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af Jens N, Fredericia, 13/11 2017, 07:06 (2354 dage siden) @ UTJ

Den kollektive trafik er da stort set kun blevet dårligere med IC4 og de andre smarte projekter med DSB i front. Flere penge, men da først når der er leveret resultater - eller snarere skal der leveres resultater end andre end DSB.


Der er ikke tale om flere penge, men at man med pakken har fjernet nuværende midler fra DSB/den offentlige transport.

Enig i at DSB langt fra har leveret de seneste år, men man skulle måske tage fat et andet sted eller lade andre komme til i stedet for DSB, i stedet for at udsulte den offentlige transport.
Med samme argumentation kunne man efter de seneste års skandaler hos Skat, sige at ingen skal betale skat, før Skat leverer igen...

Mvh. Jens

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af UTJ, 13/11 2017, 07:12 (2354 dage siden) @ Jens N

Der er ikke tale om flere penge, men at man med pakken har fjernet nuværende midler fra DSB/den offentlige transport.

Enig i at DSB langt fra har leveret de seneste år, men man skulle måske tage fat et andet sted eller lade andre komme til i stedet for DSB, i stedet for at udsulte den offentlige transport.

.
Beskæringen af DSB lægger jo op til udlicitering, mao. at andre skal komme til - der skal bare lige også masseres et flertal på plads til dette. Og så skal man nok også lige have rundbarberet trafikstyrelsen og banedanmark, så begge styrelser forstår at deres omgang med virkeligheden ikke skal medføre forudseeligt samfundsmæssigt spild i de dimansioner som er tilfældet pt.

--
ئۇلغىك

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af Jens Hansen, 13/11 2017, 07:37 (2354 dage siden) @ UTJ

Der er helt klart lagt en strategi for hvad DSB skal, eller ikke skal, i fremtiden.

Ved indgangen til 2017 havde DSB en rentebærende gæld på 6,034 mia. kr. De har i de første 3 kvartaler betalt 1,366 mia. kr. af på dette. Når man således massivt arbejder på at fjerne gæld, nedprioriteres den daglige trafik. Men de leverer jo det de skal if. kontrakten. Noget kunne tyde på at kontrakten er lidt for lukrativ.

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af UTJ, 13/11 2017, 07:46 (2354 dage siden) @ Jens Hansen

Der er helt klart lagt en strategi for hvad DSB skal, eller ikke skal, i fremtiden.

Ved indgangen til 2017 havde DSB en rentebærende gæld på 6,034 mia. kr. De har i de første 3 kvartaler betalt 1,366 mia. kr. af på dette. Når man således massivt arbejder på at fjerne gæld, nedprioriteres den daglige trafik. Men de leverer jo det de skal if. kontrakten. Noget kunne tyde på at kontrakten er lidt for lukrativ.


Men kender man lidt til politiske beslutningsprocesser er det nok noget som tager nogle år (faktisk en hel del) at få på plads. Partifarver er her ikke væsentlige, da det er en enorm opgave som embedsapparatet skal lede, hvilket så igen kræver en anden bestykning i departementet - læs: flere folk og især folk som kan aflæse virkeligheden og gennemføre løsninger som faktisk virker, både incitamentmæssigt og teknisk.

I mellemtiden er kollektiv trafik bare ikke en vindersag - det er den kollektive trafiks folk som har kørt den i sænk (ledere og idémagere i den kollektive trafikboble).

--
ئۇلغىك

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af Peter Christensen, 13/11 2017, 08:33 (2354 dage siden) @ UTJ

Men kender man lidt til politiske beslutningsprocesser er det nok noget som tager nogle år (faktisk en hel del) at få på plads. Partifarver er her ikke væsentlige, da det er en enorm opgave som embedsapparatet skal lede, hvilket så igen kræver en anden bestykning i departementet - læs: flere folk og især folk som kan aflæse virkeligheden og gennemføre løsninger som faktisk virker, både incitamentmæssigt og teknisk.

Lad os se hvad der sker når Deloittes rapport om signalprogrammet kommer senere på ugen.....jeg tror BDK får et "wake-up call" af de grimme.
Præcis hvordan vides ikke for det er en politisk process.
Lad os bare sige det sådan at i en tid hvor storebror i USA vil bruge flere penge på krudt og kugler, så skal vi næppe forvente at der hældes x antal milliarder betingelsesløst i signalprogrammet.
Nye folk kan komme - jeg tror har fornemmelser for fyringer grundet rod/mistillid - men er uenig i at flere folk er nødvendige. Så længe de ved hvad de har med at gøre, så er vi nået langt.

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af UTJ, 13/11 2017, 08:40 (2354 dage siden) @ Peter Christensen

- men er uenig i at flere folk er nødvendige. Så længe de ved hvad de har med at gøre, så er vi nået langt.

.
Sådan set nok det samme jeg mener. Jeg pakkede det blot lidt ind. Jeg synes jeg har oplevet ikke så få i den trafikboblen (den kollektive) som ikke forstår hvad de har med at gøre.

--
ئۇلغىك

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af Jens Hansen, 13/11 2017, 11:10 (2354 dage siden) @ UTJ

Måske er det som skal til, netop at "de ministerielle embedsmænd" sættes ud af spillet. Det er jo drift, den virkelige verden, det drejer sig om og ikke noget modeljernbane. Forretning og embedsmænd, lyder ikke som en forenelig størrelse.

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af Scharfenberg, 13/11 2017, 14:02 (2354 dage siden) @ Peter Christensen

Lad os bare sige det sådan at i en tid hvor storebror i USA vil bruge flere penge på krudt og kugler, så skal vi næppe forvente at der hældes x antal milliarder betingelsesløst i signalprogrammet.

Så fik du vist både sammenlignet æbler med pærer og mangofrugter;-) Du må gerne lige uddybe sammenligningen mellem USA's øgede udgifter på militær med Danmarks signalprogram

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af Niels Munch, 13/11 2017, 14:25 (2354 dage siden) @ Scharfenberg

Så fik du vist både sammenlignet æbler med pærer og mangofrugter;-) Du må gerne lige uddybe sammenligningen mellem USA's øgede udgifter på militær med Danmarks signalprogram


Nu har Tump'en som bekendt mast på med, at NATO-medlemslandene skal op på et forsvarsbudget på 2% af landenes resp. BNP, og vor regering har - som nok også bekendt - stukket kursen ud for øgede forsvarsudgifter, så Tump'ens trusler om evt. at "rende fra" Atlantpagtens artikel 5 ikke effektueres. Og pengene til et øget forsvarsbudget skal jo komme et sted fra .....

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af fjorbak, 15/11 2017, 16:00 (2352 dage siden) @ Scharfenberg

Nu er vi dygtige til at komme med gode råd, mit råd er nedlæg Banestyrelsen læg den tilbage under DSB, prøv at se hvor Banestyrelsen bor, Sølvgade var ikke nok men skulle ud i dyrt byggeri, de arme medarbejdere ved DSB knogler rø. ud af bukserne er dårligt ansat i forhold til tidligere. Nej ham Ole Birk og hans no go politik er yt

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af UTJ, 15/11 2017, 17:12 (2352 dage siden) @ fjorbak

Hvad skal DSB så lægges ind under? - DSB virker jo heller ikke. Vejdirektoratet måske for Banedanmarks del og måske Flixbus for DSB?

--
ئۇلغىك

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af fjorbak, 15/11 2017, 17:38 (2351 dage siden) @ UTJ

Ha Ha
DSB skal selvfølgelig være DSB og drives af JERNBANE UDDANNET personale, dem som er kommet til de sidste 15 har ikke haft fornøden indsigt i jernbandrift, Noget af det vanskelige at have styr på er jernbanedriften og sexualdriften .

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler

af UTJ, 16/11 2017, 17:30 (2350 dage siden) @ fjorbak

Ha Ha
DSB skal selvfølgelig være DSB og drives af JERNBANE UDDANNET personale, dem som er kommet til de sidste 15 har ikke haft fornøden indsigt i jernbandrift, Noget af det vanskelige at have styr på er jernbanedriften og sexualdriften .

.
Du mener dermed at jernbanerne fremover skal drives af sexologer?

--
ئۇلغىك

Erhvervs- og vækstpakke - finansieres af DSB midler, WAY OT!

af OLL, Ballerup, 16/11 2017, 20:33 (2350 dage siden) @ UTJ

Ha Ha
DSB skal selvfølgelig være DSB og drives af JERNBANE UDDANNET personale, dem som er kommet til de sidste 15 har ikke haft fornøden indsigt i jernbandrift, Noget af det vanskelige at have styr på er jernbanedriften og sexualdriften .

.
Du mener dermed at jernbanerne fremover skal drives af sexologer?


Se, det vil blive nogle interessante designs, mottoer, uniformer og jeg ved ikke hvad :-D

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak