Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark det eneste ETCS-land? Farlig myte (Generelt)

af dr42 ⌂, 20/11 2017, 14:09 (2321 dage siden)

'Die luxemburgischen Eisenbahnen haben angekündigt, ihr nationales Zugsignal- und Geschwindigkeitskontrollsystem MEMOR II+ vollständig abzuschaffen. Am 1. Januar 2020 wird sie durch die europäische Norm ERTMS (European Rail Traffic Management System) ersetzt.'

Danmark det eneste ETCS-land? Farlig myte

af Dampfmeisteren ⌂, 20/11 2017, 14:54 (2320 dage siden) @ dr42

'Die luxemburgischen Eisenbahnen haben angekündigt, ihr nationales Zugsignal- und Geschwindigkeitskontrollsystem MEMOR II+ vollständig abzuschaffen. Am 1. Januar 2020 wird sie durch die europäische Norm ERTMS (European Rail Traffic Management System) ersetzt.'


Som jeg oversætter artiklen skal ERTMS idriftssættes 1. januar 2020.
Hvis ikke de er i fuld gang i marken og med at implentere og dokumentere systemet osv., så er de virkeligt dygtige i Luxembourg, hvis de skal nå at ombygge deres 275 km jernbane og indbygge udstyret i alt deres driftsmateriel inden 2020.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

Danmark det eneste ETCS-land? Farlig myte

af Dampfmeisteren ⌂, 20/11 2017, 18:45 (2320 dage siden) @ steenth

Infrastrukturen er udrustet med ERTMS. Det er togene som skal udrustes senest 2020, hvor de lukker deres gamle system ned.

http://www.rfc-northsea-med.eu/sites/rfc2.eu/files/rff/3.3.1_ertms_situation_in_lux_v1.pdf


De har har haft ETCS niveau 1 på hele nettet siden 2014.

Men de skal vel så stadig fra ETCS niveau 1 til ETCS niveau 3, som artiklen beskriver.
Jeg ved ikke hvad det helt konkret betyder.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

Danmark det eneste ETCS-land? Farlig myte

af Morten, 20/11 2017, 18:58 (2320 dage siden) @ Dampfmeisteren

Den artikel du har linket til på tysk siger at togene skal have BL3. BL3 tog kan godt køre på level 1 infrastruktur.

Mvh
Morten

Danmark det eneste ETCS-land? Farlig myte

af esni, Frederikssund, 20/11 2017, 22:30 (2320 dage siden) @ Dampfmeisteren

Infrastrukturen er udrustet med ERTMS. Det er togene som skal udrustes senest 2020, hvor de lukker deres gamle system ned.

http://www.rfc-northsea-med.eu/sites/rfc2.eu/files/rff/3.3.1_ertms_situation_in_lux_v1.pdf


De har har haft ETCS niveau 1 på hele nettet siden 2014.


Men de skal vel så stadig fra ETCS niveau 1 til ETCS niveau 3, som artiklen beskriver.
Jeg ved ikke hvad det helt konkret betyder.

Jewg læste artiklen som at det var level 2 Baseline 3, ligesom herhjemme.

Danmark det eneste ETCS-land? Nej da!

af Svend, 20/11 2017, 23:36 (2320 dage siden) @ dr42

Se også omtalen af højhastighedsstrækningen Ebensfeld-Erfurt (DB Netze) der tages i brug til køreplansskiftet - indtil videre uden de større problemer, heller ikke hvad angår indbygning i materiellet:

http://www.vde8.de/mediathek/file/8883/dToFyLnkH0Bu24dvcJU-Usm1JTlViZHj_qXh0g8Yh7s/medi...

Bemærk især det sidste afsnit:
"Ab 2018 werden von der ERA, der Europäischen Eisenbahnagentur, erweiterte technische Spezifizierungen für den ETCS-Betrieb verlangt. Dies wird durch die Umstellung von der sogenannten Baseline 2 auf Baseline 3 umgesetzt. Anpassung ist bereits durch aufwärtskompatible Hardware vorin stalliert oder wird durch Software-Updates ermöglicht."

Vi skal ikke tro at vi er de første og de eneste!

--
Svend

Danmark det eneste ETCS-land? Nej da!

af Gæst1, 21/11 2017, 06:19 (2320 dage siden) @ Svend

Men de her nævnte ETCS varianter er som jeg forstår det Baseline 3.4.0 og ikke med de særlige danske krav om online key management, overkørsler mm. Danmark vil have en særlig variant af 3.4.0 og helst 3.6.0. Det er der ikke rigtig andre, der forfølger fordi teknikken ikke er klar endnu.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak