Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Post-RTB-uheldkonfiguration normal... (Generelt)

af dr42 ⌂, 26/11 2017, 11:31 (2337 dage siden)

...driftstilstand i DB?


Jeg har lige set denne førerrumstur i en 232er på tyske Südbahn mellem Ulm og Friedrichshafen. I en pause viser lokføreren sit tog.

[image]

Nå! Betyder det at toget kom nordfra Ulm og skal længre syd (måske Østrig)? Dvs 232eren er der til at slå en bro mellem de 2 aktuelle slutpunkter for el-nettet - Ulm og Lindau, ellers trækker el-loket?

[image]

Godt at vide at næste år begynder arbejderne for eletrificeringen af netop dette afsnit i alvor. Men så stærkt går det ikke, det aktuelle provisorium vil vare til 2021...

Post-RTB-uheldkonfiguration normal...

af Svend, 26/11 2017, 12:49 (2337 dage siden) @ dr42

Post-RTB-uheldkonfiguration normal...
...driftstilstand i DB?

.
Kan du ikke lige forklare hvad du mener ....

--
Svend

Post-RTB-uheldkonfiguration normal...

af dr42 ⌂, 26/11 2017, 13:36 (2337 dage siden) @ Svend
redigeret af dr42, 26/11 2017, 14:15

Javist. Tak for henvisningen.

Jeg husker ikke at have set denne konfiguration - godstog normalt trukket ved el-loko, men så 'virkelig' trukket ved diesel-loko (pga et manglende stykke køreledning) foran *hele* toget (el-loko medregnet) - før foranstaltningerne efter Rheintalbahn-uheldet. Dér var det jo sådan, at togene skulle kunne komme fra bl a Horb på Gäubahn (endepunkt for el) til Tübingen (begyndelsespunkt for el). Dvs vi formoder (har vi set det?) at diesel-lokoen kom foran toget (med el-loko) i Horb, kørte/trak de 30 km mens el-lokoføreren hvilede, og så forlod det igen i Tübingen, således at el-lokoføreren kunne fortsætte derfra som om intet var sket.

Hvis du nu læser mit oprindelige indlæg igen, bliver meningen så klar?

Post-RTB-uheldkonfiguration normal...

af dr42 ⌂, 27/11 2017, 08:07 (2336 dage siden) @ dr42

Det kunne være løsningen: Det er en video, der ikke er helt aktuelt - nemlig at den viser situationen efter Rastatt-uheldet ('Rastatt-umleiter'), ikke lige før upload-dato 24/11. Det havde jeg ikke formodet, da jeg mente at kende uploaderen som et menneske, der altid viser meget aktuelle videoer.

Avatar

Post-RTB-uheldkonfiguration normal...

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 29/11 2017, 18:40 (2334 dage siden) @ dr42

Da de lavede dobbeltspor i Sønderjylland foresvæver det mig at der også blev kørt med en diesel foran et el-tog......

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak