Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanemuseum modtager trusler

af Ole Juhl, Skovby, 7/12 2017, 23:25 (2331 dage siden) @ Jan_8800

Ej nu stopper det altså.
Uanset hvad man mener om beslutninger fra DJM, så er det dybt forkasteligt at sende trusler både anonyme og ikke anonyme.
Det er under lavmålet og skader mere end det gavner.
Jeg håber de/den der står bag skammer sig og giver de truede en direkte og ikke anonym undskyldning. Der ud over håber jeg DJM har anmeldes det til Politiet.

--
Vild med tog, store som små - og dykning.
Drøm: Dykke på vraget af SS Thistlegorm, der sejlede med materiel til de Ægyptiske jernbaner.
PS! Jernbanefærgen Ærøsund har det efter omstændighederne godt.

Jernbanemuseum modtager trusler

af Steven58, 8/12 2017, 16:28 (2330 dage siden) @ Jan_8800
redigeret af Steven58, 8/12 2017, 16:51

Dem / de personer ( som ikke er politianmeldt endnu) har skadet sagen utroligt meget.
Selv om jeg mener det er en meget stor sag i det offentlige forum har vi demokrati, men på den pænere måde.
Selv om DJM har begrænset økonomi, som museums drift i højsædet for familien danmark.
Og de mennesker der idag er bag DJM er kyniske og respektløse.
Her tænker jeg på de i alle aldre der har lagt mange tusinde timers arbejde i nogle af de nu udskilte maskiner.
At man ikke fra DJM har lagt er større arbejde i at få disse maskiner videre i bevaring og givet mere tid for evt, senere brug eller bevaring, alene for respekten over for frivillighed i det hele taget.
Det jeg kan være bange for at at de unge som man ellers havde fået væk fra gaden vil sige "DA KAN i BARE SE DE SKIDER PÅ OS ALLIGEVEL".
Pensionisterne nogle med speciel viden, som ellers er parate give noget at det sidste livsværk, vil også blive ramt og i det stille sind lade være med at melde sig.
Tænk en gang at du havde givet noget væk og det blev smidt væk bag din ryg.
Det er helt klart at der mangler styring og respekt for andre fra DJM, jeg respektere at man kun vil beholde det man har økonomi og evner til, men for mig ser det ud til, man starter mange projekter meget på frivillig basis bestemmer sig så for noget andet, så der er ikke noget at sige til at ikke er noget særligt langt for de penge man nu har haft til rådighed, for uden man vælger at bygge et nyt lokomotiv fra bunden, for disse penge kunne der have lavet meget for bevaringen/ evt. istandsættelse.
Det tager også tid for klubber og foreninger at skaffe midler til at få materiel under tag så en udmelding med kort tidfrist - siger i børne sprog "kan jeg ikke lege med det må du heller ikke."

DSB MO1984Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak