Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Østrup Togshelter (Generelt)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 17/1 2018, 11:13 (2285 dage siden)

Tæt ved Østrup station på Løgstørbanen, blev der i 2016 lavet et shelter i form af et lokomotiv og 2 vogne.
Sjovt nok har man valgt F 694 som forbillede til lokomotivet.

[image]Østrup Togshelter, 13. januar 2018 (thr)

[image]Østrup Togshelter, F 694, 13. januar 2018 (thr)

[image]Østrup Togshelter, 13. januar 2018 (thr)

[image]Østrup Togshelter, 13. januar 2018 (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Østrup Togshelter

af Morten Flindt Larsen, 17/1 2018, 12:57 (2285 dage siden) @ T. Rithmester

Herligt! :-D Og Jernbanemuseet har E 975. :-) :-) :-) Håber, at Tommy tager dem med i sine lister.

Med venlig hilsen
M:-)rten

Østrup Togshelter

af Niels Munch, 17/1 2018, 15:47 (2285 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Herligt! :-D Og Jernbanemuseet har E 975. :-) :-) :-) Håber, at Tommy tager dem med i sine lister.


Og et billede skal ikke mangle:

[image]DJM 07.08.2017 (nm).

M.v.h.
Niels

odense Togshelter

af Steven58, 17/1 2018, 20:29 (2285 dage siden) @ Niels Munch

Nå !!! det er derfor vi nu selv i Jernbane museet ikke behøver bevarer noget fra dengang det var før, nu skal man bare bruge en hobby tømmer frem for en bunke frivillige . Undskyld lidt malurt til DJM .

odense Togshelter

af Steff, 17/1 2018, 21:07 (2285 dage siden) @ Steven58

Kære Steven58

Det er da som sendt fra himlen for dig, at der er en formastelig person, der har fremstillet shelter som et tog, til glæde for en masse personer, der holder af friluftsliv og ikke mindst deres børn.
Men DET er jo ligemeget, for det giver dig jo lejlighed til igen, igen og igen at fremkomme med negative ytringer om Danmarks jernbanemuseum. Og DET må være din pointe og mål med at skrive på denne side. Kan i hvert tilfælde læse det anderledes.
Ud af 7 indlæg du har skrevet, er de 6 med negative ytringer om Danmarks Jernbanemuseum, ganske flot procentdel, næsten 100%! Godt gået med kun en smutter.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Tillykke med shelteret:-) , det er flot og jeg håber det må blive brugt flittigt!

--
Steffen Dresler

odense Togshelter

af Steven58, 18/1 2018, 18:41 (2284 dage siden) @ Steff

Sorry Steff det er ikke til hensigt at fornærme -- men de kunder/her frivillige som går i stilhed er den største protest. Jeg frygter at, man med den måde man har taget fat, professionelt fat som firma og ikke som museum, vil få mange til at flygte på vedligeholdes siden (medmindre de for løn for det).
Der er ikke tvivl at museet vil få flere indtægter ved børne tiltrækning, (og lønninger er jo dyre) og jeg håber ikke at frivilligheden stopper hos DJM, men man i meget højre grad respektere det man får ind gratis, samt respektere de midler man trods alt får bevilliget for at dyrke museums drift - og hvis man vender det lidt på hovedet er den shit-storm man siger der er/var mod museet (s bestyrelse ), er opstået p.g.a. den shit-storm man lavede mod de frivillige, det glemmer man når man tildeler offer rollen til DJM.
Prøv at se billederne fra UTJ på en farbrik havde en maskine af en eller anden slags der var nået så langt kun været kasseret hvis tiden var rendt fra den og ubrugelig ( farbrikken måtte selv taget tabet).
Man her er det en museums virksomhed stats støttet og i en grad understøttet af frivillige. Det havde ikke været nødvendigt at formærme frivilligheden på den måde, hvis man havde udvist rettidig omhu.
Der heller ikke tvivl om at der er større eller mindre gnidninger nogle grupper inden for museumsvirksomhed/ baner imellem, man kunne have håbet på nogen der kunne samle kræfterne, til gavn for os alle.
Men er jo i danmark dygtige til ret hurtige til at fortie, men så kan man heller ikke forvente at det nogensinde bliver bedre.
Men det viste togshelter og andre damptogs efterligninger, kan kun give et fingerpeg at der måske i fremtiden bliver større behov for at se den ægte vare.:-)
Ja og det kan jo kun glæde at man bygger jernbaneefterligninger:-) :-)

odense Togshelter

af re20000, 18/1 2018, 21:17 (2284 dage siden) @ Steven58

Hvorfor skulle den hyggelige tråd nu smadres af mere fnidder om det emne?
Dem, der vil kaste op over noget kan da bare lave en ny tråd til dette!

Nold

Avatar

odense Togshelter

af T. Rithmester ⌂, Struer, 18/1 2018, 21:57 (2284 dage siden) @ re20000

Hvorfor skulle den hyggelige tråd nu smadres af mere fnidder om det emne?
Dem, der vil kaste op over noget kan da bare lave en ny tråd til dette!


[image]

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

odense Togshelter

af Bent Larsen, Kalundborg, 18/1 2018, 22:23 (2284 dage siden) @ T. Rithmester

Hej
Det er da nogle fine luksus shelter, har lokomotivet nogen funktion?
vh
Bent Larsen

Avatar

odense Togshelter

af T. Rithmester ⌂, Struer, 18/1 2018, 23:11 (2283 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Det er da nogle fine luksus shelter, har lokomotivet nogen funktion?


Det må jeg med skam melde at jeg ikke ved :-(
Jeg var så benovet over det jeg så, at jeg slet ikke fik tjekket det.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Østrup Togshelter

af TeamBaumann, Hjordkær, 17/1 2018, 16:51 (2285 dage siden) @ T. Rithmester

Ligner mere en høj F ( 428 - 435 ) :-D

men de har malet en forkert skodsstensbånd - det er en privatbane bånd, den har fået på
hvis det skal være korrekt med F 694, så skal den da havde rød - hvid - rød bånd :-)

Avatar

Østrup Togshelter

af T. Rithmester ⌂, Struer, 17/1 2018, 17:23 (2285 dage siden) @ TeamBaumann

Ligner mere en høj F ( 428 - 435 ) :-D

men de har malet en forkert skodsstensbånd - det er en privatbane bånd, den har fået på
hvis det skal være korrekt med F 694, så skal den da havde rød - hvid - rød bånd :-)


Måske, men de skal helt klart have point for kreativitet :-) :-D

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Østrup Togshelter

af OnkelJørn, 17/1 2018, 17:30 (2285 dage siden) @ T. Rithmester

At det flotte shelter ikke er korrekt gør intet , i hvert fald for mig.
Alene det at nogen tænker på at lave "togting" som dette og det der blev lavet i Tivoli gør mit toghjerte glad.

Østrup Togshelter

af Niels Munch, 17/1 2018, 17:38 (2285 dage siden) @ OnkelJørn

At det flotte shelter ikke er korrekt gør intet , i hvert fald for mig.
Alene det at nogen tænker på at lave "togting" som dette og det der blev lavet i Tivoli gør mit toghjerte glad.


..... og vi, der har børnebørn, glæder os over, når børnebørnene glæder sig over det.

[image]DJM 07.08.2017 (nm).

M.v.h.
Niels

Avatar

Østrup Togshelter

af T. Rithmester ⌂, Struer, 17/1 2018, 19:08 (2285 dage siden) @ OnkelJørn

At det flotte shelter ikke er korrekt gør intet , i hvert fald for mig.
Alene det at nogen tænker på at lave "togting" som dette og det der blev lavet i Tivoli gør mit toghjerte glad.


Fuldstændig enig!! :-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak