Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog på København H (Generelt)

af Lars B. Christensen ⌂, 11/2 2018, 17:17 (2237 dage siden)

Et lidt usædvanligt syn kunne i dag ses i København. Lidt over kl. 10 i dag trillede et langt godstog primært lastet med vogne fra speditionsfirmaet Bode ind på København H spor 4.

[image]

Toget var så langt, at vognene holdt til et stykke efter Vesterport Station. Her er toget dog fanget under Hovedbanegården.

[image]

Efter at lokomotivet - 185 324-8 - var løbet om, koblede det atter til godstoget. Klokken var ca. 10.55

[image]

Derefter gik der en rum tid mens andre tog blev ekspederet, og godstoget gjort klart.

[image]

Omkring kl. 11.20 var der afgang fra Hovedbanegården, men toget nåede kun et par hundrede meter førend det gik i stå. Øjensynligt skulle et par Øresundstog passere forbi. Først kl. 11.30 passerede det lange tog forbi Dybbølsbro Station, og fortsatte op på banen mod Kastrup og Sverige.

[image]

Hvorfor Bode-toget denne dag skulle via København H ved jeg ikke.

Mvh.
Lars

Godstog på København H

af Frank Poulsen, 11/2 2018, 17:28 (2237 dage siden) @ Lars B. Christensen

Alle godstog vender via hovedbanen i dag (og vidst nok også i morgen), det vil ske flere gange den næste tid, mens der er totalspærring i Vigerslev i forbindelse med indfletning af Ringstedbanen

Godstog på København H

af steenth, 11/2 2018, 17:28 (2237 dage siden) @ Lars B. Christensen

Hvorfor Bode-toget denne dag skulle via København H ved jeg ikke.

Der er sporarbejde på Vigerslev Station, hvor de arbejder med at omlæge køreledninger for at forbedrede stationen på tilslutning af banen til Ringsted og senere hen den nye flyvover.

Mvh
Steen

Godstog på København H

af Lars B. Christensen ⌂, 11/2 2018, 17:31 (2237 dage siden) @ steenth

Hvorfor Bode-toget denne dag skulle via København H ved jeg ikke.


Der er sporarbejde på Vigerslev Station, hvor de arbejder med at omlæge køreledninger for at forbedrede stationen på tilslutning af banen til Ringsted og senere hen den nye flyvover.

Mvh
Steen

Kære Steen og Frank,

Tak for forklaringen. Så giver det jo god mening, at der var et godstog på Hovedbanegården i dag.

Mvh.
Lars

Godstog på København H

af Søren fra KM, 11/2 2018, 20:29 (2237 dage siden) @ steenth

Nye mastefundamenter er faktisk sat op helt hen til Ny Ellebjerg hvor man så havde haft en lille uheld med et 50 kV kabel...
[image]
-S -som også har ophavsretten.

Godstog på København H

af dr42 ⌂, 11/2 2018, 22:01 (2237 dage siden) @ Lars B. Christensen

Må jeg lige citere spørgsmålet fra ene Morten Brun her: Har DB overtaget alt godstransport i Danmark oder was?

[image]

Hvad mon svarer det alvidende forum?

Godstog på København H

af Svend, 11/2 2018, 22:51 (2237 dage siden) @ dr42

Må jeg lige citere spørgsmålet fra ene Morten Brun her: Har DB overtaget alt godstransport i Danmark oder was?

[image]

.
Neeeej..... fra samme film:

[image]

--
Svend

Godstog på København H

af Claus C Klausen, 12/2 2018, 15:44 (2236 dage siden) @ Lars B. Christensen

Ja og Bane Danmark kom på arbejde.

Nogle af de tog som var inde og vende på Københavns Hovedbanegård befodre UT som ikke gælder via København Kh

Til de ikke jernbanekyndige så er UT forkortelsen for Udsædvanlig Transporter

Og et faktisk billeder af BR 185 324 det bliver Tommy glad for, denne maskine mangler han i databasen.

;-) Claus

Godstog på København H

af Lars B. Christensen ⌂, 12/2 2018, 16:36 (2236 dage siden) @ Claus C Klausen

Og et faktisk billeder af BR 185 324 det bliver Tommy glad for, denne maskine mangler han i databasen.

;-) Claus

Og hvis Tommy kan anvende billedet i databasen, er han selvfølgelig velkommen til det:-)

Mvh
Lars

Avatar

Godstog på København H

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 12/2 2018, 17:14 (2236 dage siden) @ Lars B. Christensen

Og et faktisk billeder af BR 185 324 det bliver Tommy glad for, denne maskine mangler han i databasen.

;-) Claus


Og hvis Tommy kan anvende billedet i databasen, er han selvfølgelig velkommen til det:-)

Mvh
Lars


Jeg takker og kopierer.

--
[image]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB T358Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak