Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt design til MF og Øresundstog

af andersj, Aalborg, 1/3 2018, 14:42 (2241 dage siden) @ Jlykholt

Til dem der ikke er på Facebook så bliver det ligesom ÖBB's gamle design, dog er vinduesbåndet helt sort på IC3: http://www.trenomania.org/fotogallery/albums/userpics/10001/IMG_2510.jpg

Det første renoverede Øresundstog er også færdigt og bliver præsenteret i Sverige i næste uge. Alle togsæt skal renoveres og får dette design: http://www.jarnvagsnyheter.se/static/styles/cover_images/public/media-cover-images/resu...

--
Mvh Anders

Nyt design til MF og Øresundstog

af kme, 1/3 2018, 15:06 (2241 dage siden) @ andersj

Til dem der ikke er på Facebook...

Tak fra en der ikke er teenager af alder eller sind. Facebook, fnys!

Øresundstogene ser godt ud, mens jeg synes MF bliver lidt gammeldags. Men jeg vil lade tvivlen komme dem til gode og venter til jeg ser dem.

I øvrigt kan det være lige meget når togene ikke vaskes. Så er de grimme uanset hvad.

Nyt design til MF og Øresundstog

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 1/3 2018, 15:48 (2241 dage siden) @ kme

Det røde design med sort vinduesbånd lever også i Italen - her på Frecciarossa 1000 togene (Bombardier V300 ZEFIRO) iøvrigt produceret i samarbejde med Ansaldobreda i Pistoia....

/Lasse
[image]

Avatar

Nyt design til MF og Øresundstog - off topic

af jhcn, Århus, 2/3 2018, 09:26 (2240 dage siden) @ kme

Tak fra en der ikke er teenager af alder eller sind. Facebook, fnys!

Hæ hæ
Jeg har to teenagere derhjemme, og i følge dem er Facebook for gamle mennesker som deres far... :)

--
Henrik
[image]

Nyt design til MF og Øresundstog

af pethob, 1/3 2018, 15:48 (2241 dage siden) @ andersj

Hvor og hvornår i Sverige bliver det præsenteret?

Og kan man bare møde op?

Peter Hobel
Frederiksberg

Nyt design til Øresundstog

af Carsten, 1/3 2018, 23:01 (2240 dage siden) @ mrkoster

Et 4310 fanget i Malmø i dag:

[image]

[image]

Mvh

Carsten

Nyt design til MF og Øresundstog

af Nordexpress, 2/3 2018, 11:59 (2240 dage siden) @ Carsten

Tak for fotos, mon man på billede nr. 2, lavtgulvsvognen, også aner DSBs farvevalg til MF?

Men såfremt 4310 er et svensk togsæt, undrer det mig, at der skal stå DSB på siden, såfremt trafikken skal splittes mellem DSB og Skånetrafiken om kun halvandet år??

Nyt design til MF og Øresundstog

af pethob, 9/3 2018, 13:41 (2233 dage siden) @ Nordexpress

Toget begynder at køre i ordinær drift den 15. marts.

Peter Hobel

Nyt design til MF

af Peter H, Nærum, 1/3 2018, 16:39 (2240 dage siden) @ Jlykholt

Endelig får de noget karakter!

Glædeligt for jeg har aldrig været begejstret for hvid med røde døre, eller det nuværende..

Det bli'r spændende at de!!

Nyt design til MF

af Svend, 1/3 2018, 20:31 (2240 dage siden) @ Peter H

Endelig får de noget karakter!

Glædeligt for jeg har aldrig været begejstret for hvid med røde døre, eller det nuværende..

Det bli'r spændende at de!!

.
Smag og behag er forskellig. Efter min opfattelse er Øresundståg sluppet noget bedre fra deres nye bemaling (foliering) af deres tog ....
https://www.hallandstrafiken.se/a/invigning-forsta-upprustade-oresundstaget

--
Svend

Nyt design til MF

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 1/3 2018, 22:36 (2240 dage siden) @ Svend

Endelig får de noget karakter!

Glædeligt for jeg har aldrig været begejstret for hvid med røde døre, eller det nuværende..

Det bli'r spændende at de!!

.
Smag og behag er forskellig. Efter min opfattelse er Øresundståg sluppet noget bedre fra deres nye bemaling (foliering) af deres tog ....
https://www.hallandstrafiken.se/a/invigning-forsta-upprustade-oresundstaget

Det er glædeligt at DSB igen begynder at bruge den røde farve som bemaling til deres materiel. Det grå Via-design har jeg aldrig brudt mig særlig meget om, det var koldt og business agtig.

Det er lidt svært at danne sig et indtryk af designet før end man kan se hele toget, dog er det synd man har valgt at bemale toget med sort vinduesbånd. Vindues båndet fungerer godt på IC4, men her er vinduerne også designet med firkantede hjørne, hvorimod de er runde på IC3/IR4, som ikke på samme måde understøtter designet med vinduesbånd.

Nyt design til MF

af Peter H, Nærum, 2/3 2018, 14:00 (2240 dage siden) @ Henrik Hansen

Meget enig:-)

Nyt design til MF

af Jan_8800, 2/3 2018, 15:37 (2240 dage siden) @ Peter H

Bliver der en præsentation af en MF i de nye farver?

Nyt design til MF - vinduesbånd en hån mod IC3 formsprog

af PD Hansen, 4/3 2018, 10:19 (2238 dage siden) @ Henrik Hansen

dog er det synd man har valgt at bemale toget med sort vinduesbånd. Vindues båndet fungerer godt på IC4, men her er vinduerne også designet med firkantede hjørne, hvorimod de er runde på IC3/IR4, som ikke på samme måde understøtter designet med vinduesbånd.

Enig. De grimme vinduesbånd på IC3 vidner om talentløse beslutningstagere, der er blinde for IC3's oprindelige gennemførte design/formsprog, hvor afrundede hjørner er et vigtigt element.

Nyt design til MF - vinduesbånd en hån mod IC3 formsprog

af andersj, Aalborg, 4/3 2018, 17:55 (2237 dage siden) @ PD Hansen

dog er det synd man har valgt at bemale toget med sort vinduesbånd. Vindues båndet fungerer godt på IC4, men her er vinduerne også designet med firkantede hjørne, hvorimod de er runde på IC3/IR4, som ikke på samme måde understøtter designet med vinduesbånd.


Enig. De grimme vinduesbånd på IC3 vidner om talentløse beslutningstagere, der er blinde for IC3's oprindelige gennemførte design/formsprog, hvor afrundede hjørner er et vigtigt element.

Alle IC3 til Sverige og Israel, IC2 og Renfe's Flexlinere blev leveret med vinduesbånd. Desiro har i DB Verkehrsrot også mørke vinduesbånd på trods af afrundede vinduer.

Jeg kan bedst lide det nuværende tidsløse VIA design, men det oprindelige rød/hvid var også flot, men var mere krævende at holde rent. Man kunne også have valgt en staffering under vinduerne som på prototypelyntoget til det nye design, men man skal nok se hele det færdige resultat inkl. døre og eventuelle stafferinger før man kan vurdere det nye design ordentligt.

--
Mvh Anders

Nyt design til MF

af Simonsen, 2/3 2018, 20:25 (2239 dage siden) @ Jlykholt

Linket virker desværre ikke længere, men eksistere billederne stadig på et nyt link? :)

Nyt design til MF

af marrix, Valby, 2/3 2018, 20:33 (2239 dage siden) @ Simonsen

Linket virker desværre ikke længere, men eksistere billederne stadig på et nyt link? :)

Herfra virker linket til ‎John Armstrong's billeder fint - det kræver dog at man er medlem af Facebookgruppen "På tur med DSB(og andre jernbanevirksomheder i ind- og udland)"

- Martin

Nyt design til MF

af Andersen, 7/3 2018, 10:49 (2235 dage siden) @ Simonsen

Linket virker desværre ikke længere, men eksistere billederne stadig på et nyt link? :)

https://standby.dk/dsb-skifter-farver-paa-ic3-tog/

Til os der ikke fangende det på facebook...
Flot er det da, bevares, og bedre end i to forgående bemalinger i forhold til snavs.
... men ikke specielt originalt. Næsten nøjagtig som NSB B7-vogne og BM70 i 80-90'erne (før tomatsuppe) og nuværende svenske MTR Express X74.

Avatar

Nyt design til MF

af mss ⌂, 9/3 2018, 14:24 (2233 dage siden) @ Andersen

Noget retro-agtigt må man sige. Lidt mørkt som det gamle DSB-design.

Jeg havde egentlig håbet på et modificeret Via-design med rødt vinduesbånd. Evt. brudt af helt røde døre.
Men med nogle lyse virkemidler omkring dørpartierne kan det måske blive interesssant alligevel.

Vi får at se hvad det ender med :-)

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Nyt design til MF - hvornår kommer den i drift?

af Henrik PS ⌂, Brøndby, 9/3 2018, 15:01 (2233 dage siden) @ mss

Er der nogen i dette forum, der ved hvornår den kommer ud at køre?

Nyt design til MF (Visualisering)

af andersj, Aalborg, 17/5 2018, 12:22 (2164 dage siden) @ Jlykholt

Ifølge DSB kommer toget på skinnerne i forsommeren med nyt interiør også. Sæder, toilet og vægudsmykning vil være opgraderet.

[image]
Visualisering DSB

--
Mvh Anders

Nyt design til MF (Visualisering)

af kris545545, Århus, 17/5 2018, 13:06 (2164 dage siden) @ andersj

Må du dele kilden til visualiseringen?

--
[image]
[image]

Nyt design til MF (Visualisering)

af kris545545, Århus, 18/5 2018, 08:39 (2163 dage siden) @ andersj

[image]

--
[image]
[image]

Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak