Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De bevarede 2 Generations S-tog (Generelt)

af Andrew_J, 8/3 2018, 21:58 (2234 dage siden)

Hej folkens.

Jeg har kunne læse mig til at der står 2 sæt 2 generations s-tog bevaret, er der måske nogle der ved hvor de står henne? fordi så vil jeg da tage et smut ud og se på dem, hvis de stadigvæk eksistere?

De bevarede 2 Generations S-tog

af Fwronah, 8/3 2018, 22:05 (2234 dage siden) @ Andrew_J

Jernbanemuseet bevarede ét firevognsæt, men de tre af vognene er hugget op, og der er kun en motorvogn/styrevogn tilbage. Den blev mig bekendt transporteret til Randers for nylig.
Ellers har Dansk Jernbaneklub bevaret ét firevognsæt. Mig bekendt er det fortsat opklodset i Rødekro.

De bevarede 2 Generations S-tog

af Andrew_J, 8/3 2018, 22:23 (2234 dage siden) @ Fwronah

Hvor skulle det være opmagasineret i Rødekro?

De bevarede 2 Generations S-tog

af William Skov ⌂, 8/3 2018, 22:33 (2234 dage siden) @ Andrew_J

Hvis du vil vide hvor DJK s-tog står helt præcist, så tror jeg desværre ikke at du får det af vide pga. risiko for hærværk.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

De bevarede 2 Generations S-tog

af MyNiels, 8/3 2018, 23:13 (2234 dage siden) @ Andrew_J

Hej Andrew ? jeg ved hvor de er i Rødekro , hvis du vil vide det så kan vi skrive privat sammen , jeg ikke vil skrive det her i forum så hvis der nu var en eller flere som vi lave hærkvæk på dem. , din e-mail ?

De bevarede 2 Generations S-tog

af Coenen-Bache, 9/3 2018, 06:11 (2234 dage siden) @ MyNiels

Kig til højre når du kører under broen, 1 km før afkørsel 70 sydgående, Åbenrå. Det har været oplyst 117 gange før, og togene står bag hegn hos et kranfirma, under åben himmel. OHJ BNs vognen er der også.

De bevarede 2 Generations S-tog

af MyNiels, 9/3 2018, 09:18 (2233 dage siden) @ Coenen-Bache

Du kan også se det på Krak hvor det er, på luftfoto Det er tæt på Bodumvej

De bevarede 2 Generations S-tog

af JesperF, 9/3 2018, 16:55 (2233 dage siden) @ MyNiels

Vognene kan tydeligt ses på Google Streetview (det er ganskevist helt tilbage i 2009 at de havde kameravognen forbi)

De bevarede 2 Generations S-tog

af ivar, 9/3 2018, 17:33 (2233 dage siden) @ JesperF

Der er da ingen grund til at være så hemmelighedsfuld, materiellet står hos Skaks Specialtransport. Det står - fuldt synligt - ud til åben vej, hvor der er ganske meget trafik, hvilket bl.a. ses af pæne mængder henkastet emballage fra McDonalds og Burger King. Materiellet er ganske overmalet.

Der er da vel ingen, der for alvor tror på, at grafittisterne sidder og googler "hensat materiel med ubemalede overflader" eller følger med i dette forum for at finde ubemalede flader?

De bevarede 2 Generations S-tog

af Johnni Christensen, 9/3 2018, 18:15 (2233 dage siden) @ ivar

Der er da vel ingen, der for alvor tror på, at grafittisterne sidder og googler "hensat materiel med ubemalede overflader" eller følger med i dette forum for at finde ubemalede flader?


Det var da rart hvis de gjorde.
Så stillede man nogle pæne vogne frem, fortalte om det her i forum, ladede geværet og satte sig til rette i nærheden af vognene.

BUM - og problemet er løst ;-) :-P

Johnni

De bevarede 2 Generations S-tog

af OLL, Ballerup, 9/3 2018, 19:50 (2233 dage siden) @ Johnni Christensen

Der er da vel ingen, der for alvor tror på, at grafittisterne sidder og googler "hensat materiel med ubemalede overflader" eller følger med i dette forum for at finde ubemalede flader?

Det var da rart hvis de gjorde.
Så stillede man nogle pæne vogne frem, fortalte om det her i forum, ladede geværet og satte sig til rette i nærheden af vognene.

BUM - og problemet er løst ;-) :-P

Johnni

Lyder som et job for virksomhedshjemmeværnet :-D :-D

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

De bevarede 2 Generations S-tog

af Andrew_J, 9/3 2018, 20:39 (2233 dage siden) @ OLL

Jeg takker for alle svarene, men er der måske nogle der ved om de kan restureres, så de måske kan komme ud og kører igen en dag?

De bevarede 2 Generations S-tog

af Mikael P, 10/3 2018, 18:30 (2232 dage siden) @ OLL

Hej.

Det virker på mig forkert, at blande vort hæderkronede hjemmeværn ind i usaglighederne.

De bevarede 2 Generations S-tog

af OLL, Ballerup, 10/3 2018, 18:34 (2232 dage siden) @ Mikael P

Hej.

Det virker på mig forkert, at blande vort hæderkronede hjemmeværn ind i usaglighederne.

Til det vil jeg påpege at jeg selv er en del af hjemmeværnet, og kun var ment som en spøg, heraf de to smileyer.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

De bevarede 2 Generations S-tog

af Mikael P, 10/3 2018, 19:04 (2232 dage siden) @ OLL

Hej Oliver!

Sommetider kan det være svært for os som tilhører " det grå guld " at følge med i hvad alle disse figurer betyder.
Selv er jeg jernbaneentusiast siden 1967, og var aktiv i vort hjemmeværn, senest som enhedschef, 1973 til jeg flyttede til Sverige. Glæder mig, at du er en del af vort frivillige forsvar.

Venlig hilsen
Mikael P

Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak